• 1
  • 2
2003-09-09, 03:22
Medlem
lskaMigs avatar
hur mnga kalorier r det i vatten? lt oss sga Ramlsa nu bara fr att. ngn som vet? kan man ta reda p d p ngt stt? jag skulle verkligen vilja veta. genier stt igng och rkna hur mkt dessa mineraler och annat som finns i Ramlsa innehller
Citera
2003-09-09, 04:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
hur mnga kalorier r det i vatten? lt oss sga Ramlsa nu bara fr att. ngn som vet? kan man ta reda p d p ngt stt? jag skulle verkligen vilja veta. genier stt igng och rkna hur mkt dessa mineraler och annat som finns i Ramlsa innehller

Vatten innehller inte ngra kalorier alls, eftersom det r en vtska helt utan tillsatser. Tillstter man vissa ingredienser som gr att vattnet exempelvis blir till coca cola s fljer kalorierna med i tillsatserna. Frmst d genom tillsatsen av socker.

Ramlsa r som vilket kranvatten som helst, med det undantaget att en smart familj tillstter kolsyra och tappar det p glasflaska. P det viset kan de tusendubbla sitt frsljningspris, jmfrt med om de istllet skulle driva ett vattenverk. Alltsledes innehller Ramlsa inga kalorier eftersom den enda tillsatsen i detta fallet r kolysra.

// Roger P.
Citera
2003-09-21, 22:06
Medlem
lskaMigs avatar
men mineral och snt tnker jag p. d e ju faktiskt inte rent H2O i ramlsa. det finns kol i vatten och drmed kalorier, ven om d e xtremt f.
Citera
2003-09-21, 22:38
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag kollade p en sida ( jag r med i viktklubben) dr man kan skriva in olika livsmedel och f reda p hur mycket kalorier det innehller och hur proteiner, kolhydrater och fett r frdelat. Ramlsa hade noll kalorier - likas vatten frsts.
Citera
2003-09-22, 22:05
Medlem
lskaMigs avatar
men vatten innehller s pass f kalorier att det inte finns ngn mening i att skriva ut d... men kalorier finns och jag vill veta hur mnga eller ska man sga f...
Citera
2003-09-22, 22:12
Medlem
BF_Swedens avatar
Var har du ftt det ifrn? Jag har aldrig hrt ngon sga att vatten skulle innehlla kalorier. Tvrtom hr jag rtt s ofta att det r det enda som inte innehller kalorier. Jag ska kolla runt lite p internet och se om jag hittar ngot.
Citera
2003-09-22, 23:20
Medlem
lskaMigs avatar
ftt och ftt jag VET att d finns ngt i d dr hxblandningarna (annat n rent H20) som innehller kol -----> KALORIER!!

och tack s mkt fr hjlpen, hoppas du hittar ngt fr jag sliter hret ur mig snart
Citera
2003-09-22, 23:50
Bannlyst
Hehe, det hr var ju nstan smroligt ju

Kalorier vad kan det vara?

Jo kalorier r ett stt att rkna p energiinnehllet.

Fett 17kj
Kolhydrat(socker, strkelse) 33kj (nt snt br det vara?)
Protein17kj

Mineraler innehller INTE energi, allts inga kalorier, allts inga kalorier i vatten om man inte rknar med _sm_ mngder av bakterier, fett, kolhydrater som kan vara i vattnet, men det lr ju vara minimala mngder.

Kol anvnds inte som energiklla i kroppen, bara i kolkraftverk
Citera
2003-09-23, 02:15
Medlem
lskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Hehe, det hr var ju nstan smroligt ju

Kalorier vad kan det vara?

Jo kalorier r ett stt att rkna p energiinnehllet.

Fett 17kj
Kolhydrat(socker, strkelse) 33kj (nt snt br det vara?)
Protein17kj

Mineraler innehller INTE energi, allts inga kalorier, allts inga kalorier i vatten om man inte rknar med _sm_ mngder av bakterier, fett, kolhydrater som kan vara i vattnet, men det lr ju vara minimala mngder.
Kol anvnds inte som energiklla i kroppen, bara i kolkraftverk

minimala mnger eller inte d e alltid ngt!!!
och om du inte fr din energi ur C vart fr du den ifrn!
Citera
2003-09-23, 03:02
Medlem
Pirayans avatar
Frn fett, kolhydrater och proteiner.
Citera
2003-09-23, 19:26
Medlem
^swestres^s avatar
Jo, det r klart man fr sin energi frn kolhydrater, fett och proteiner och snt, men alla som gick p hemkunskapen i nian vet att dessa baseras p kol, liksom vran kropp, liksom alla dggdjur, loksom de flesta livsformerna p jorden som inte r baserade p ngot annat (doh!).
Citera
2003-09-23, 20:03
Medlem
lskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^swestres^
Jo, det r klart man fr sin energi frn kolhydrater, fett och proteiner och snt, men alla som gick p hemkunskapen i nian vet att dessa baseras p kol, liksom vran kropp, liksom alla dggdjur, loksom de flesta livsformerna p jorden som inte r baserade p ngot annat (doh!).

TACK!

men....snlla ngn mste ju veta !!! *ligger p golvet och sparkar av frustration* ahhhhhh jag vill ju bara veta !!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in