Citat:
Ursprungligen postat av chris69
Du verkar ha svrt att frst att det r mnniskor som behandlar hot och analyserar hotbilder.
Mr. X som mottog ett hot om 911 kanske hade 3 minuter kvar p sitt 12 timmars pass i ngon bunker i maryland. Han kanske bara sket i det fr att ville hem och stta p frugan och sova...du vet ingenting, det gr inte jag heller.
De fick information frn MI5 tror jag samt Tyska skerhetspolisen om hot frn just Al-qaida flera dagar innan. Informationen sade ocks att mlet skulle vara en hg byggnad. Jag r osker p om det nmnde plan eller ej men jag tror det. 90% sker. Var ett tag sen jag var insatt i detta.
Citat:
Rymddlor och lucifer = Onda amerikaner
Om du menar att pst att det ej finns onda amrikaner s r det du som borde ta p dig foliehatten och inte jag. Att du likstller mjligheten till existens av en eller flera onda individer med makt med existensen av rymddlor fr mig att skratta hgt.
Att du sedan inte r alls plst vad gller fallet Pear Harbour dr flera allierade nationer varnat USA om att en hel Japansk flotta var p vg mot dem och de vgrade att skicka ut "scouts" r en till sak.
USA ville in i kriget, det enda sttet var att f Japan att attackera frst. Hade man hittat fiendens flotta och jagat den s hade inget hnt.
Det var ju bra att USA kom, annars skulle vi ju frmodligen varit ett nazistland idag. Men allt pekar p att det r resultatet av en konspiration.
_____
Pad, angende USA's regering, ondska och tidigare planer s kan nmnas det faktum att de planerat att just flyga ett flygplan in i The Empire State building fr att mla det som ett kommunistiskt terroristantetat och ha skl nog att invadera Kuba. Hade dessa dokument aldrig hade frlorat sin hemlighetsstmpel s skulle du frmodligen, trots de starka indikationerna angende Pearl Harbour, aldrig ha vetat eller trott att de snlla mnnen i Vita Huset ngonsin kunde planera ngot som direkt skulle sprnga eller skada sina egna fr att n ett
hgre ml.
Men nu vet du ju i alla fall att det r sant.
Sen kan du skita i att analysera historia och aggeranden av folk med makt och istllet leva i en bubbla fr 60 eller fler r tills dokumenten fr ven detta blir "declassified".
"Problemet" r ocks att du kan bli fld i USA endast efter indicier.
Citerar Wikipedia:
Citat:
Circumstantial evidence is used in criminal courts to establish guilt or innocence through reasoning.
Det m vara fel, men det r drfr jag heller inte kan sga att de ska stllas infr rtta i en domstol utan endast i allmnhetens gon.
Dock r det skrattretande att du pstr att vi inte kan flla ngon i vra gon efter att ha utvrderat historien och dessa mns aggerande nr en faktisk domstol i samma land kan gra det fr mord.
Jag tror att man till och med i ditt fall mste kunna se att det r "rimligt att anta att ovan nmnda scenario kan ha utspelat sig".
Kan du inte det r du fan en idiot, ett troll (djvulens advokat) eller *tar p sig hatten* en agent fr NWO.