• 1
  • 2
2009-01-31, 01:43
Medlem
Allt_r_tagets avatar
Vad som spelar roll r att de visste, likt de visste att en hel Japansk flotta var p vg mot Pearl Harbour.

P sin hjd s visste de inte helt, men de vntade en terrorist attack och ville ha den.

Bevis angende detta och motbevis antar jag att de flesta redan knner till (de som finns hr p forumet i alla fall).

Men kan radas p:
Varningar frn diverse skerhetspoliser frn Europa.
Det faktum att de kunde komma in i flygplanet trots att en eller flera av dem var listade som farliga. De kom dessutom in med vapen (?).
Det faktum att USA's luftskydd trycktes ner och vgrades att lyfta osv.

Vad anser ni om det? Spelar ngot annat roll?
Citera
2009-01-31, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Vad som spelar roll r att de visste, likt de visste att en hel Japansk flotta var p vg mot Pearl Harbour.

P sin hjd s visste de inte helt, men de vntade en terrorist attack och ville ha den.

Bevis angende detta och motbevis antar jag att de flesta redan knner till (de som finns hr p forumet i alla fall).

Men kan radas p:
Det faktum att de kunde komma in i flygplanet trots att en eller flera av dem var listade som farliga. De kom dessutom in med vapen (?).

Det r klart att det spelar roll om de visste med skerhet vad som skulle hnda.
Citera
2009-01-31, 01:51
Medlem
Pads avatar
Citat:

Men kan radas p:

jag anser att du borde lsa lite i trden eftersom det du tar upp redan diskuterats.

Vem som helst hade kunnat f med sig knivar in p ett inrikesplan i USA. Jag flg en mnad innan 911 inrikes i USA med stlhttor, inte EN ENDA GNG var jag tvungen att ta av dem, dr hade jag ftt ner mnga knivblad kan jag tala om.

Och det dr med frhandsinfo... hur mnga varningar tror du att de fr VARJE DAG frn olika hll? Och vad tycker du vore en rimlig respons om de inte vet exakt VAD som skall hnda? Stnge flygplatserna? Tjena, d har ju terroristerna vunnit utan att lyfta ett finger.

Mtande flyg fljde fr vrigt reglementet till 100% efter vad jag frsttt.

Nej, bttre fr du nog allt komma med.
Citera
2009-01-31, 01:51
Medlem
Allt_r_tagets avatar
@Chris Nej vad jag menar r att det ej spelar ngon roll ifall de finansierade eller direkt organiserade det.

De lt det hnda, alternativt ville de att det skulle hnda.
S oavsett vad s var deras uppst mycket ondskefulla.
Citera
2009-01-31, 01:52
Medlem
Pads avatar
Citat:
Nej vad jag menar r att det ej spelar ngon roll ifall de finansierade eller direkt organiserade det.

De lt det hnda, alternativt ville de att det skulle hnda.
S oavsett vad s var deras uppst mycket ondskefulla.

Bortsett frn att det r lngt ifrn bevisat bara fr att du ftt fr dig det.
Citera
2009-01-31, 01:55
Medlem
Allt_r_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Bortsett frn att det r lngt ifrn bevisat bara fr att du ftt fr dig det.

Om man kan flla ngon fr mord efter ett antal indicier i USA s skall man kunna flla regeringen med det samma.

Ngra riktigt klara och tydliga bevis kommer du aldrig f, s jvla dliga r de inte. Utan man bygger teorier utifrn hur bde historien har utspelat sig och utifrn hur de aggerat med den information de hade.
Senast redigerad av Allt_r_taget 2009-01-31 kl. 01:58.
Citera
2009-01-31, 02:06
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Om man kan flla ngon fr mord efter ett antal indicier i USA s skall man kunna flla regeringen med det samma.

Ngra riktigt klara och tydliga bevis kommer du aldrig f, s jvla dliga r de inte.
Utan man bygger teorier utifrn hur bde historien har utspelat sig och utifrn hur de aggerat med den information de hade.

Snackar du om bevisen som inte r dliga eller menar du USA?
Citera
2009-01-31, 02:12
Medlem
Allt_r_tagets avatar
Att det skulle finnas direkta bevis som lnkar till personer inom toppen av USA's regering r ju en omjlighet. Det r vad jag syftar p.
S klantiga r de inte.

Dremot indikerar deras beteende helt klart p att de ej frskte stoppa det.
n idag gr det inte att bevisa att USA's regering till 100% visste att Japan skulle snka stillahavsflottan.

Men deras aggerande (eller brist p denna) trots starka indikationer p att ngot var p gng r ju indicium nog fr en fllande dom i mina gon.
I alla fall utanfr domstolen och istllet i allmnhetens gon.
Detta fr att terknyta till topic vars hndelser i mina gon indikerar p ett liknande frlopp.
Senast redigerad av Allt_r_taget 2009-01-31 kl. 02:16.
Citera
2009-01-31, 02:35
Medlem
Du verkar ha svrt att frst att det r mnniskor som behandlar hot och analyserar hotbilder.
Mr. X som mottog ett hot om 911 kanske hade 3 minuter kvar p sitt 12 timmars pass i ngon bunker i maryland. Han kanske bara sket i det fr att ville hem och stta p frugan och sova...du vet ingenting, det gr inte jag heller.
Citera
2009-01-31, 02:54
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Dremot indikerar deras beteende helt klart p att de ej frskte stoppa det.
n idag gr det inte att bevisa att USA's regering till 100% visste att Japan skulle snka stillahavsflottan.

Men deras aggerande (eller brist p denna) trots starka indikationer p att ngot var p gng r ju indicium nog fr en fllande dom i mina gon.
I alla fall utanfr domstolen och istllet i allmnhetens gon.
Detta fr att terknyta till topic vars hndelser i mina gon indikerar p ett liknande frlopp.

Och foliehattsweekend p Fb fortstter in p sitt andra dygn! Jippe, tv dagar till med jymddlor, Lucifer och ondskefulla amerikaner!!!!

Nej det gr inte att bevisa att FDR lt japanerna snka DELAR AV flottan. Men vem behver bevis? Vi bara sger att det var s, eller hur?

P vilket vis var incicierna starkare runt 9/11 n tidigare runt milennieskiftet? Har du ngra som helst relevanta siffror eller bara pratar du strunt? Eller pratar du fortfarande om Pearl? Eller vet du inte vad du pratar om?

Jag tycker ocks att allmnheten borde dma. Helst allmnheten i Redneck County; de borde dma alla som tvivlar p USAs regering, tycker du inte? Eller tycker du bara allmnheten ska f dma nr de tycker som dig?

Detta var ett tramsinlgg frn din sida, men mitt svar r trams med. Nu ska jag sga godnatt till Jackie D och lgga mig.........
Citera
2009-01-31, 11:20
Medlem
Pads avatar
Citat:

Ngra riktigt klara och tydliga bevis kommer du aldrig f, s jvla dliga r de inte. Utan man bygger teorier utifrn hur bde historien har utspelat sig och utifrn hur de aggerat med den information de hade.

Problemet r att det fortfarande bara r just teorier. Och jag ppekade hur tunna dina argument r bara ett par inlgg hgre upp. Men du har givetvis fortfarande chansen att svara p frgan om hur man korrekt skulle hanterat hotbilden, var grna s konkret som mjligt.

Allts, hur mnga varningar tror du att skerhetstjnsten fr in varje dag? Hur detaljerade tror du att dessa r? Vad skulle man gjort t det? Om man exempelvis ftt veta att ngot planerades p en flygplats, vad r en rimlig reaktion? Stnga alla flygplatser i USA? Eller hur tnker du? Jag uppmanar dig att krla ur det dr diket med luddiga pstenden och faktiskt aktivera din hjrna med lite konkreta vningar.
Citera
2009-01-31, 13:11
Medlem
Allt_r_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chris69
Du verkar ha svrt att frst att det r mnniskor som behandlar hot och analyserar hotbilder.
Mr. X som mottog ett hot om 911 kanske hade 3 minuter kvar p sitt 12 timmars pass i ngon bunker i maryland. Han kanske bara sket i det fr att ville hem och stta p frugan och sova...du vet ingenting, det gr inte jag heller.

De fick information frn MI5 tror jag samt Tyska skerhetspolisen om hot frn just Al-qaida flera dagar innan. Informationen sade ocks att mlet skulle vara en hg byggnad. Jag r osker p om det nmnde plan eller ej men jag tror det. 90% sker. Var ett tag sen jag var insatt i detta.

Citat:
Rymddlor och lucifer = Onda amerikaner
Om du menar att pst att det ej finns onda amrikaner s r det du som borde ta p dig foliehatten och inte jag. Att du likstller mjligheten till existens av en eller flera onda individer med makt med existensen av rymddlor fr mig att skratta hgt.

Att du sedan inte r alls plst vad gller fallet Pear Harbour dr flera allierade nationer varnat USA om att en hel Japansk flotta var p vg mot dem och de vgrade att skicka ut "scouts" r en till sak.
USA ville in i kriget, det enda sttet var att f Japan att attackera frst. Hade man hittat fiendens flotta och jagat den s hade inget hnt.
Det var ju bra att USA kom, annars skulle vi ju frmodligen varit ett nazistland idag. Men allt pekar p att det r resultatet av en konspiration.

_____

Pad, angende USA's regering, ondska och tidigare planer s kan nmnas det faktum att de planerat att just flyga ett flygplan in i The Empire State building fr att mla det som ett kommunistiskt terroristantetat och ha skl nog att invadera Kuba. Hade dessa dokument aldrig hade frlorat sin hemlighetsstmpel s skulle du frmodligen, trots de starka indikationerna angende Pearl Harbour, aldrig ha vetat eller trott att de snlla mnnen i Vita Huset ngonsin kunde planera ngot som direkt skulle sprnga eller skada sina egna fr att n ett hgre ml.

Men nu vet du ju i alla fall att det r sant.
Sen kan du skita i att analysera historia och aggeranden av folk med makt och istllet leva i en bubbla fr 60 eller fler r tills dokumenten fr ven detta blir "declassified".

"Problemet" r ocks att du kan bli fld i USA endast efter indicier.

Citerar Wikipedia:

Citat:
Circumstantial evidence is used in criminal courts to establish guilt or innocence through reasoning.

Det m vara fel, men det r drfr jag heller inte kan sga att de ska stllas infr rtta i en domstol utan endast i allmnhetens gon.
Dock r det skrattretande att du pstr att vi inte kan flla ngon i vra gon efter att ha utvrderat historien och dessa mns aggerande nr en faktisk domstol i samma land kan gra det fr mord.

Jag tror att man till och med i ditt fall mste kunna se att det r "rimligt att anta att ovan nmnda scenario kan ha utspelat sig".
Kan du inte det r du fan en idiot, ett troll (djvulens advokat) eller *tar p sig hatten* en agent fr NWO.
Senast redigerad av Allt_r_taget 2009-01-31 kl. 13:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in