Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-31, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CumBodja
Synsk? Kanske det, men framförallt är jag realist. Tänker logiskt och metodiskt.

Puss.
tja det är ju det mest troliga med tanke på att de är de lagen med minst antal poäng just nu, dock är jag inte riktigt lika säker...det är lite som när rbk var uträknade efter fem matcher i kvalserien förra året...
2009-01-31, 16:43
Medlem
CumBodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
De har jag inte sett så mycket till, är det någon speciell situation du tänker på?

Resten av seriens matcher med SSK (eller motsvarande lag i samma avhängda situation) är riskmatcher før fulspel och det är egentligen inte så konstigt, de har ju som sagt inte så mycket att spela før och är gissningsvis tämligen frustrerade?

Har sett en del slashingar från Rögles sida som i normala fall skulle kunna bli utvisningar. Kanske inget abnormt missbruk av svingande, men likväl.
Nu hemmaplan, viktig match.

Tälje spelar riktigt uselt, inget snack. Mycket frustration absolut, men rena påhopp och pinsamheter som det skrivs, det håller jag verkligen inte med om.
2009-01-31, 16:44
Medlem
Citat:
Har sett en del slashingar från Rögles sida som i normala fall skulle kunna bli utvisningar. Kanske inget abnormt missbruk av svingande, men likväl.

Tälje spelar riktigt uselt, inget snack. Mycket frustration absolut, men rena påhopp och pinsamheter som det skrivs, det håller jag verkligen inte med om.
Och jag har sett en del rosa bumbibjörnar hoppa fram och stoppa puckarna från att gå in i det öppna täljemålet när lilla bjurling blivit överspelad
2009-01-31, 16:44
Medlem
CumBodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rbk19
tja det är ju det mest troliga med tanke på att de är de lagen med minst antal poäng just nu, dock är jag inte riktigt lika säker...det är lite som när rbk var uträknade efter fem matcher i kvalserien förra året...

En sak som är säker när det gäller Rögle, de kämpar något kopiöst. Men Kvalserien blir det detta år också, det är jag tämligen säker på.
2009-01-31, 16:45
Medlem
Citat:
En sak som är säker när det gäller Rögle, de kämpar något kopiöst. Men Kvalserien blir det detta år också, det är jag tämligen säker på.
tror isåfall det kan bli en riktigt rolig kvalserie med tre producerande kedjor nu när vi har rosa och andré kommit igång...och efter ikväll ligger vi ju trots allt bara en poäng efter apgården och tja...vetifan om inte detta kan gå!
2009-01-31, 16:46
Medlem
Crazy JOs avatar
Citat:
jag ser ingen anedning till att en smäll i ansiktet skall utdelas i mittzon, pinsamt påhopp indeed.

lilla tälje totalt utklassat i första....kommer troligtvis komma sist i kvalserien för det är ju inte några toppspelare dom plockat från malmö precis....

Jag håller med dig fullkomligt hur SSK är utspelade i första....och att de hamnar i kvalserien...men du verkar inte ha mycket koll på livet och ishockey annars...

Och "lilla" kallar bara en supporter andra lag med mindervärdeskomplex. Ni har aldrig vunnit något och är MIF:s farmarlag, det säger väl allt
2009-01-31, 16:47
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Sånt händer ju hela tiden, som sagt Morgan kom mycket lindrigt undan før sin cfb och det var ju en verkligen solklar tripping i slutet som heller inte togs.

Får se om sport kommer in på isen nu eller om de är kvar i omklädningsrummet som de var i førsta.
2009-01-31, 16:48
Medlem
CumBodjas avatar
Citat:
Och jag har sett en del rosa bumbibjörnar hoppa fram och stoppa puckarna från att gå in i det öppna täljemålet när lilla bjurling blivit överspelad

Vad Rögles egna spelare gör för att förhindra mål framåt bryr jag mig inte så mycket om!

Och det är fel att stoppa en puck på mållinjen?
2009-01-31, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy JO
Jag håller med dig fullkomligt hur SSK är utspelade i första....och att de hamnar i kvalserien...men du verkar inte ha mycket koll på livet och ishockey annars...

Och "lilla" kallar bara en supporter andra lag med mindervärdeskomplex. Ni har aldrig vunnit något och är MIF:s farmarlag, det säger väl allt
snälla berätta, vad är det jag fått helt om bkfoten gällande livet och ishockey LILLE vän?
Rögle är ett klassiskt lag som kämpar med små medel och mycket hjärta och har fostrat väldigt många fruktansvärt duktiga ishockeyspelare och gett mig och så många andra en hel drös undrbara kvällar nere i ladan...det duger gott åt mig. Men visst, sitt du och jubla åt sm-guldet för 24 år sedan, stolta stolta gristälje!
2009-01-31, 16:51
Medlem
CumBodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Sånt händer ju hela tiden, som sagt Morgan kom mycket lindrigt undan før sin cfb och det var ju en verkligen solklar tripping i slutet som heller inte togs.

Får se om sport kommer in på isen nu eller om de är kvar i omklädningsrummet som de var i førsta.

Som vi nog alla(?) såg så vänder sig herr högskolelärare om precis några millisekunder innan tacklingen. Oundvikligt. Det var absolut inte Morgans mening att Gath skulle åka in med flisskellettet först.
2009-01-31, 16:51
Medlem
Crazy JOs avatar
Citat:
snälla berätta, vad är det jag fått helt om bkfoten gällande livet och ishockey LILLE vän?
Rögle är ett klassiskt lag som kämpar med små medel och mycket hjärta och har fostrat väldigt många fruktansvärt duktiga ishockeyspelare och gett mig och så många andra en hel drös undrbara kvällar nere i ladan...det duger gott åt mig. Men visst, sitt du och jubla åt sm-guldet för 24 år sedan, stolta stolta gristälje!

Jag skäms hur SSK spelar just nu !

Men om du hade lite ödmjukhet så skulle jag inte vara så stor i käften....det brukar slå tillbaks....vi möts i kvalserien !
2009-01-31, 16:52
Medlem
CumBodjas avatar
Citat:

Jag anar ett visst uns av missunsamhet samt avund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in