• 1
  • 2
2009-02-01, 00:59
Medlem
Stryks avatar
Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden, så det blev här.

Jag går igenom någon form av livskris just nu, och har i mitt elände börjat rannsaka mitt liv och mina val. Och det jag har kommit fram till är att jag inte kommer hinna med allt jag skulle vilja göra under min livstid. Jag måste alltså välja bort vissa saker till förmån för de saker jag anser mer viktiga i livet.

Och nu skulle jag vilja veta vad ni andra anser vara de viktigaste delarna i ett lyckligt liv? Vad räknas? Vad är viktigt?
Citera
2009-02-01, 01:01
Medlem
Nubolics avatar
I slutändan tror jag kärlek och närhet är det som gör att man blir glad.
Visst, att vinna ett par miljoner hade väl inte varit fel, men vad är det i jämförelse med att hitta den sanna kärleken?
Citera
2009-02-01, 01:04
Medlem
4283s avatar
Jag läste en sån här artikel för ett antal år sen i Aftonbladet/Expressen där de frågat en hel del om vad lycka var. Då kom det en 80+:are och hon sa någonting i stil med; Lycka! Det är vad jag har nu, en man som håller mig i handen och som älskat mig i över 60 år!

Typ. Det låter ju logiskt. Sen att man kan vara lycklig med samma person, eller om hon bara vant sig med honom - är en annan fråga.
Citera
2009-02-01, 01:05
Medlem
Stryks avatar
....
Senast redigerad av Stryk 2009-02-01 kl. 01:10.
Citera
2009-02-01, 01:06
Medlem
Stryks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nubolic
I slutändan tror jag kärlek och närhet är det som gör att man blir glad.
Visst, att vinna ett par miljoner hade väl inte varit fel, men vad är det i jämförelse med att hitta den sanna kärleken?

Visst men vad är det som säger att du inte kan vara rik och kär?

Det är däremot svårare att skaffa tre barn hemma i Sverige, rädda andra svältande barn i Afrika, rensa upp på gatorna, göra en rymdfärd, ta en professur vid ett anrikt universitet i England, se världens sju underverk, släppa en skiva, bygga ditt eget hus samt komma i din livs fysiska toppform på en och samma livstid.
Senast redigerad av Stryk 2009-02-01 kl. 01:11.
Citera
2009-02-01, 01:17
Medlem
Man ska odla sina relationer och intressen, that's it.
Citera
2009-02-01, 01:48
Medlem
IKAROZs avatar
lyssnade på radio nyss på gamla sketcher från roll on och det slog mig att man nog undermedvetet sett på framtida familjeliv och drömkvinnan så här

http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1132022&BroadcastDate=&IsBlock=0

super duper mamman / roll on p3

och tror nog att ni tjejer har lite krav att vara såhär.det är en sketch eller snarare ironi över det perfekta livet, men skulle det vara så perfekt om det vore så här?

JAG kom fram till att skulle den kvinna jag får barn med bli såhär , skulle jag bli rädd.sååå rädd

till ts.jag tyckte det hörde till topic på ett sätt, men kanske inte sett ur din synpunkt.förlåt om jag glidit ur topic isåfall.ds
Senast redigerad av IKAROZ 2009-02-01 kl. 01:51.
Citera
2009-02-01, 03:25
Medlem
GN'Rs avatar
trygghet i alla dess former, ekonomisk, känslomässig, etc då tror jag man är lycklig.
Citera
2009-02-01, 03:29
Medlem
supermassives avatar
Ett lyckat liv för mig är att få må bra, bli älskad och att få älska någon.
Citera
2009-02-01, 03:32
Awaiting Email Confirmation
Lycklig anser jag att man blir när man klarar av sina mål som man har uppsatta för stunden, d.v.s. man blir inte riktigt lycklig eftersom det alltid kommer upp nya mål.
Att vara lycklig är helt enkelt att sträva efter lycka, enligt min åsikt!
Citera
2009-02-01, 03:38
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Lycka är enbart ett ögonblick av okunnighet. Lycklig är man så länge man inte gräver på ytan. Hur många har inte känt sig lyckliga ihop med den stora kärleken och allt är frid och fröjd tills du får veta att hon som du satt på en pedistal, hon med stort H, ja Hon du älskar mer än ditt eget liv varit otrogen hela tiden ni varit ihop. Från att ha varit en person du inte ens kunde tänka dig att hon skulle begravas brevid dig faller hon ner till botten noteringarna på listan där alla andra du önskar inte hade lärt känna den där ödestina dagen då du gjorde ditt största misstaget i ditt liv.

Det ironiska är ju att om du inte fått reda på sanningen!
Citera
2009-02-01, 03:52
Medlem
Ett stimulerande arbete och en partner som älskar en. Att inte tänka i termer av måsten. Det brukar gå rätt bra ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in