2009-02-01, 23:52
Medlem
tesseracts avatar
Problem. Igen.

Flickvän sedan många år, slut, ny flickvän, slut, gamla flickvännen igen, slut. Där står jag nu. Jag älskar henne men inser att vi inte funkar tillsammans, just nu iallafall. Jag vill gärna ha henne kvar i mitt liv men det mesta hon gör och skriver gör mig svartsjuk och får mig att bli arg på henne. Går det att ha det såhär och kan det blir bättre, eller kommer jag bara att äta upp mig själv inifrån?

Hon har precis flyttat 30 mil ifrån mig och skaffat ett helt nytt umgänge där hon är ruskigt populär bland båda könen.
Citera
2009-02-01, 23:55
Medlem
4283s avatar
Det går helt enkelt inte. Eller, självklart lyckas vissa, men de är ytterst få. Att ha känslor för en vän är väl okej - men att vara vän med ett ex är nog bland de svåraste som finns. Man ser henne/honom som en del av sig själv - och vill inte att någon annan ska få smaka på den kakan. Det suger, men det bästa är nog att glömma henne och gå vidare.

Hon verkar ju ha gjort det, ta det som ett tecken på att du skall göra detsamma.
Citera
2009-02-01, 23:59
Medlem
tesseracts avatar
Ja, hon ger mig dem tecknen. Att hon gått vidare. Samtidigt håller hon kvar i mig genom ord och tal. Men inte genom att visa något.

Men jag antar att jag bara ville ha bekräftelse på att jag måste lägga henne bakom mig. Det suger att göra sig av med en vän man haft halva livet, som varit med när livet varit som värst och som bäst.

Tack för svaret.
Citera
2009-02-02, 00:01
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesseract
Ja, hon ger mig dem tecknen. Att hon gått vidare. Samtidigt håller hon kvar i mig genom ord och tal. Men inte genom att visa något.

Men jag antar att jag bara ville ha bekräftelse på att jag måste lägga henne bakom mig. Det suger att göra sig av med en vän man haft halva livet, som varit med när livet varit som värst och som bäst.

Tack för svaret.
Om allt går vägen, och ni verkligen kommer över varandra fullständigt så kommer ni att kunna bli vänner senare i livet.
Det där med att hon håller kvar dig i ord och tal är nog mest en bekräftelse på att hon vill att du ska tycka om henne på det sättet du gör, och inte sluta med det. Hon vill hitta någon ny först, och komma över dig, innan du får komma över henne. Gud, vad luddigt jag skriver. Sorry för det. Och sorry för situationen, men ja, jag står fast vid att du borde gå vidare. Hoppas att ni finner varandra igen, om det vill sig så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in