Denna fråga är riktad främst mot er tjejer men även andra kan gärna svara också.
Hur uppfattar majoriteten av er tjejer om ni träffar en kille som senare visar sig vara en ganska ensam individ, alltså har ett mycket litet social nätverk eller ingen alls? Uppfattar ni denne som konstig då även om ni fattar tycke för denne person, kanske rent av håller sig undan för personen.
Jag tror inte det finns någon definierad allmän uppfattning. Men jag tror det finns någon för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av felzin
Hej.
Denna fråga är riktad främst mot er tjejer men även andra kan gärna svara också.
Hur uppfattar majoriteten av er tjejer om ni träffar en kille som senare visar sig vara en ganska ensam individ, alltså har ett mycket litet social nätverk eller ingen alls? Uppfattar ni denne som konstig då även om ni fattar tycke för denne person, kanske rent av håller sig undan för personen.
vill bara höra den allmänna uppfattningen.
Vilken människa i hennes sinnens fulla bruk, man eller kvinna, finner sådant attraktivt?
vill bara höra den allmänna uppfattningen.
Alltså, det beror ju helt på hur killen är som person. Om han är en trevlig kille och jag fattar tycke för honom skulle jag såklart inte hålla mig undan eller tycka att han var konstig. Vissa människor är ju ensamvargar, inget underligt med det. Däremot skulle jag inte vilja vara tillsammans med en kille som drar sig undan från allt socialt umgänge hela tiden. Jag vill ju att han ska göra saker med mig, kunna träffa mina kompisar osv, så han inte bara vill vara för sig själv jämt jämt jämt. Men om han sen inte har jättemånga kompisar etc skulle inte störa mig. Blir jag attraherad av en kille och tycker om honom skulle jag inte hålla mig undan för att han var en ensamvarg!
Det är min erfarenhet att storleken på det sociala nätverket i sig inte är av någon avgörande betydelse för tjejer, däremot så är det nästan alltid så att ensamhet för med sig social osäkerhet och ringrostighet. Tjejer är lite som blodhundar när det gäller att upptäcka sånt, föreståerligt nog inte vidare attraktiva drag. Så nej, indirekt är det inte så populärt med tunnsådda umgängeskretsar.
Senast redigerad av Bratja 2009-02-02 kl. 19:06.
eftersom jag själv är en ensamvarg tycker jag inte det alls är konstigt att även andra kan trivas med att leva så. jag tycker det är betydligt mer avskräckande med sådana som måste ha folk runt sej hela tiden och inte klarar av att vara ensamma. det allra värsta enligt mej är dock folk som inte klarar av att vara ensamma men har inget eller mycket litet socialt nätverk och sitter därför som ett plåster på mej hela tiden.
Jag tror detta varierar beroende på hur social tjejen är. Jag personligen har ett stort behov av social samvaro och kan inte alls tänka mig en kille som inte är lik mig på den punkten...tyvärr är det nog så för många. Att han har ett eget socialt nätverk känns viktigt även då det för mig är en självklarhet att man ska kunna hitta på saker på varsitt håll...gillar inte killar som nöjer sig med att "sitta inne och uggla"...Men sen finns det ju många tjejer som är mer ensamma och trivs med det och då är det väll inget som säger att de inte vill ha en kille som är som sig själv...
Har killen aldrig haft någon socialt nätverk skulle jag tycka att det var konstigt. Då lider han förmodligen av social fobi, vilket inte direkt är attraktivt... skulle kännas svårt att vara med en sådan person.
Ibland kan ensamheten bero på att vänner flyttat på grund av jobb/utbildning, det är inte helt ovanligt att man tappar kontakten. En del har inget behov av stort nätverk utan trivs med ett fåtal vänner. Kanske har man blivit sviken av människor i sin närhet och har svårt för att lita på folk?
Tycker dock att killar med för stort nätverk kan vara jobbigt, känns som att de knappt har tid att träffas. Har man ett mindre nätverk kan ju ägna mer tid åt tjejen =]
Läste dina tidigare inlägg, tycker att du borde se till att fixa dina problem innan du tar dig an tjejer... finns risk att du får ännu mer bekymmer annars.
Jag skulle tycka det vore tråkigt och jag skulle undra vad det berodde på, om han tex. har några knepiga sidor som jag inte upptäckt ännu. Det vore jobbigt att inleda ett förhållande med någon som är omöjlig i sociala sammanhang.
Tycker dock att det är skillnad om han har social fobi men vill bli av med det. Då skulle jag hjälpa honom i och med att jag själv gått igenom något liknande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!