2003-09-19, 20:36
Medlem
Det som slog mig gllande fotot och bilder frn vervakningskameran var den nu misstnktes minst sagt obefintliga haka och kkben.

Det torde vara en rtt enkel sak mta den exakta lngden p NK-mannen men som sagt nu nr DNA profilen inte stmmer s fattar jag inte vad polisen hller p med. En beknnelse frn den mannen r ju inte vrt ett skvatt d han klart r mentalt ostabil fr tillfllet.
Citera
2003-09-22, 18:55
Medlem
Plattftterna har gjort det igen !

Att 35-ringen inte r identisk med NK-mannen r utom allt tvivel. Det kunde man redan ltt konstatera, nr man jmfrde bilderna, och nu sger alla hans nra vnner att dom inte knner igen honom frn NK-bilderna.

Man oroas ver polisledningens intelligensniv, nr man griper och hktar en man som s tydligt inte r identisk med NK-mannen.

Den poisira klantskallighetsnivn brjar n samma hjder som under Palme-utredningen. En annan likhet r massmedias heroiserande av supersnuten Jenneqvist. Samma heroiserande frekom av Hans Holmer.

Det hr hller p att utvecklas till ett nytt Palme trauma. Men man tycker att dom i lngden borde f fast mrdaren, dvs om det r skert att NK-mannen r mrdaren. Fr hur kan man bara misslyckas, nr man har hela filmsekvenser av mrdaren?
Citera
2003-09-22, 19:26
Medlem
Mihailovics avatar
Det verkar vara fel man. Utgr man frn att den s k NK-mannen r
mrdaren s skulle han i vart fall varit s lik -srskilt med tanke p
att det bara gtt en vecka mellan bilden och gripandet -
att det inte skulle vara ngra problem att klart se likheten.

Visst verkar 35-ringen ha haft problem med vldsamma utbrott
men det som talar emot r att killen verkar vara en s k livskonstnr
med stor bekantskapskrets som gillar att vara ute och roa sig
och som hatar att sitta inne.

Har drfr svrt att tro att han skulle beg ett dt hr brottet s
som det verkar ha skett. Mjligen skulle han kunna hugga ner ngon
som kom i hans vg eller som provocerade honom men inte Lindh
mitt p NK helt utan till synes ngon direkt anledning.
Citera
2003-09-24, 12:35
Medlem
Skre Sammys avatar
Underligt, "35-ringen" r slppt. Detta trots att rykten sagt att 3 personer identifierat han. Brjar bli mer likt ett fiasko fr varje dag som gr. Ngon mer n mig som tycker det r underligt att en ensam galning kan klara sig s bra mot Sveriges polis?
Citera
2003-09-24, 12:46
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Underligt, "35-ringen" r slppt. Detta trots att rykten sagt att 3 personer identifierat han. Brjar bli mer likt ett fiasko fr varje dag som gr. Ngon mer n mig som tycker det r underligt att en ensam galning kan klara sig s bra mot Sveriges polis?

Det visar ju hur dliga vittnen dom har. Hittat dom inget DNA p kniven
som dom kan knyta till ngon finns det risk att dom aldrig kommer att f
ngon mrdare flld.

De vittnen som pekat ut 35-ringen r nu dessutom vrdelsa att
att anvnda mot ngon annan.
Citera
2003-09-24, 13:19
Bannlyst
1 ny r gripen!
Citera
2003-09-24, 13:20
Medlem
Slut gott, allting gtt.

Nu verkar det som han (mrdaren) tillslut r gripen d. Skulle bli fett frvnad om det inte finns bevis nog att flla honom. Stackars 35-ringen, hans fre detta privatliv, och jetsetliv lr vl vara ver i detta liv
Citera
2003-09-24, 13:23
Bannlyst
35 ringen lr f ett FETT skadestnd! Han kommer aldrig mer kunna g ut i sverige.
Citera
2003-09-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sten
Plattftterna har gjort det igen !

Att 35-ringen inte r identisk med NK-mannen r utom allt tvivel. Det kunde man redan ltt konstatera, nr man jmfrde bilderna, och nu sger alla hans nra vnner att dom inte knner igen honom frn NK-bilderna.

Man oroas ver polisledningens intelligensniv, nr man griper och hktar en man som s tydligt inte r identisk med NK-mannen.

Den poisira klantskallighetsnivn brjar n samma hjder som under Palme-utredningen. En annan likhet r massmedias heroiserande av supersnuten Jenneqvist. Samma heroiserande frekom av Hans Holmer.

Det hr hller p att utvecklas till ett nytt Palme trauma. Men man tycker att dom i lngden borde f fast mrdaren, dvs om det r skert att NK-mannen r mrdaren. Fr hur kan man bara misslyckas, nr man har hela filmsekvenser av mrdaren?

Eftersom du r s bra p att skta polisarbetet tycker jag att du skall ska till polishgskolan och bli polis!
Citera
2003-09-24, 21:38
Medlem
hichocs avatar
Begrnsad repertoar?
Citat:
Nu ska du d din djvul
Citat:
Hr fr du din djvel!
Citera
2003-09-24, 22:13
Medlem
Citat:
Eftersom du r s bra p att skta polisarbetet tycker jag att du skall ska till polishgskolan och bli polis!

ja tackar ! Men det r inget fr mig. Jag hller p med de avslutande kurserna p hgskolan fr kriminella element. HKE. Om ett par veckor blir jag fil. skurk.
Min kompis lyckades bara ta en fil.buse.
Citera
2003-09-29, 00:17
Medlem
Unstuckar denna och bumpar den s fr vi se om intressent finns kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in