• 1
  • 2
2009-02-03, 23:30
Medlem
Det jag undrar över är hur bra folk är på att behålla hemligheter? Om exempelvis din bästa kompis berättar något för dig som han eller hon aldrig berättat för någon annan och han vill att du inte ska berätta det för någon, för du det vidare då? Berättar du om det ändå för din flickvän/pojkvän?

Kan man lita på folk egentligen? Jag tror nog att de flesta har otroligt svårt för att behålla hemligheter.
Citera
2009-02-03, 23:36
Medlem
Blixis avatar
Om en riktigt god vän berättade något riktigt ordentligt i god tro skulle jag hålla käft. Har nog med moral för att hålla käften samt hålla mig utan för andras besvär. Behöver h*n lätta på hjärtat står jag gärna till hjälp men sprida vidare saker och ting som är berättat i förtroende ser jag bara som rent svineri.
Citera
2009-02-03, 23:39
Medlem
För mig är det självklart att hålla tyst om någon annan berättar något i förtroende till mig. Dock kan jag ibland vara lite trög och inte förstå vilka saker man ska hålla tyst om och vilka som det är ok att prata om.
Citera
2009-02-03, 23:44
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixi
Om en riktigt god vän berättade något riktigt ordentligt i god tro skulle jag hålla käft. Har nog med moral för att hålla käften samt hålla mig utan för andras besvär. Behöver h*n lätta på hjärtat står jag gärna till hjälp men sprida vidare saker och ting som är berättat i förtroende ser jag bara som rent svineri.

Delar samma uppfattning som dig.
Känns skönt att folk faktiskt kommer till mig när de behöver tala ut, just för att de vet att jag aldrig för hemligheter eller känsliga saker vidare.
Dessutom så är jag en bra lyssnare.
Citera
2009-02-03, 23:52
Medlem
Sääbääs avatar
Med åren har man stött på många vänner som glappar med käften så fort det kommer någon hemlighet till dem. Man har lärt sig vilka man kan säga någonting till. Men ärligtalat så vet jag bara 2 personer som jag skulle kunna säga någonting till. Där man är säker på att det inte kommer spridas vad om än händer.

Det är brist på sådana människor i vår värld.

Jag själv kan hålla hemligheter dock måste jag erkänna att det ibland är riktigt svårt då man så gärna kanske vill säga men om jag säger så sabbar det min självkänsla och självbild då jag går tvärtemot vad jag strävar efter, så jag håller alltid tyst när det är väldigt seriösa grejer sen som någon annan skrev där uppe så har jag missuppfattat ibland vad som kan sägas och inte sägas.
Senast redigerad av Sääbää 2009-02-03 kl. 23:54.
Citera
2009-02-04, 12:29
Medlem
Calle.s avatar
Jag låter alltid en hemlighet förbli en hemlighet. Eftersom jag avskyr folk som tjallar och inte håller tyst, så ser jag själv till att hålla tyst och hålla vad jag lovar.
När någon kommer i förtroende och säger att det här stannar mellan oss två, så stannar det också mellan oss två.
Det är förjävligt med folk som går och babblar och inte håller vad dom lovar, fy fan.
Citera
2009-02-04, 13:30
Medlem
Jag håller tyst om det mesta. Däremot skulle jag inte hålla tyst om jag fick reda på att en kompis begått ett grovt brott, fast å andra sidan så skulle det aldrig hända eftersom jag inte är kompis med idioter.
Det jobbigaste är när man får reda på en hemlighet av en kompis som berör en annan kompis. Oavsett om man berättar eller håller tyst så sviker man en av kompisarna.
Citera
2009-02-04, 13:32
Medlem
Apan-N1s avatar
Beror helt enklet på vem det är.

Men om det är något hemligt så håller jag det hemligt tills att personen som sagt hemligheten säger att det är ok att den kommer ut.

Så jag är bra på att bevara hemligheter!
Citera
2009-02-04, 13:37
Medlem
Witticisms avatar
For att vara helt arlig, sa beror det pa hemligheten. Vissa hemligheter kan vara sa uppskakande eller tankevackande eller kravande att ga och bara pa utan att fa diskutera det med nagon att jag inte klarar av att halla hemligheten helt for mig sjalv. I sa fall, de fa ganger detta intraffat sa valjer jag dock att diskutera det med nagon valdigt utomstaende som inte har en aaaaning om vilka manniskor jag pratar om och jag namner inga namn. Annars sa tror jag att jag ar ganska bra pa att behalla andras hemligheter, samre pa att behalla mina egna
Citera
2009-02-04, 13:37
Medlem
Blackwolfs avatar
Jag är jättebra på att hålla en hemlighet!
Citera
2009-02-04, 14:50
Medlem
HC47s avatar
Jag har som policy att hålla käften om saker så länge inte personen i fråga säger att det är OK att prata med andra om det. Givetvis finns det undanatag. Jag är ju inte hemlighetsfull om saker som inte på något sätt kan skada.
Citera
2009-02-04, 16:07
Medlem
Whiskey27s avatar
Beror som sagt på hemligheten. Vissa är ju helt jävla fanatiska med att etikettera allt som de säger som hemligeter.
- Kan du lova att inte säga det här till någon?
- Ja, vad då?
- Jag ska plugga till agronom!

...och? Varför är det en jävla hemlighet? Jag hade förmodligen inte sagt det till någon av den enkla anledningen att ingen hade brytt sig men knappast för att personen bett mig hålla tyst.

Tyngre grejer håller man ju så klart käften om men ungefär 50% av de hemligheter man får höra finns det ingen anledning att hålla hemligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in