2017-02-05, 16:53
Medlem
Kommer ha ett glapp på lyrican i nån dag, vet hur jag mår utan och ska börja ett nytt jobb imorgon. Vill ju helst inte sitta där med abstinens, förhoppningsvis får jag nya via läkare imorgon.
Men nu till frågan: har endast en 100 mg kvar. Om jag delar den och tar en del pulver då, slår det på mer? Tar vanligtvis 3-400 mg per dag, mot smärta och som läkare ordinerat. Men såklart tar jag mer ibland. Men ni som vet, blir det lite mer påslag av pulvret så jag klarar mig tills imorgon eller tisdag?
Dum fråga kanske men sist jag va utan ett dygn fick jag en jävulsk panikångestattack så jag trodde att jag skulle dö😭😱
Citera
2017-02-05, 17:15
Medlem
Spliffmeisters avatar
Toleransökningen på Lyrica är fan löjlig... man får ju slänga på 100 mg för varje dag som går för att känna nåt...
Citera
2017-02-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Toleransökningen på Lyrica är fan löjlig... man får ju slänga på 100 mg för varje dag som går för att känna nåt...

Håller med fullständigt! Skrämmande😱🙁
Citera
2017-02-06, 17:39
Medlem
Centralstimulantias avatar
Tja, är lite orolig. Käkat ca 1g lyrica nu i typ 7 dagar i rad. Bör jag vara orolig för landning och avtändning? Har 2st 300g kvar som jag ska använda mot eventuell at.
Citera
2017-02-07, 09:13
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centralstimulantia
Tja, är lite orolig. Käkat ca 1g lyrica nu i typ 7 dagar i rad. Bör jag vara orolig för landning och avtändning? Har 2st 300g kvar som jag ska använda mot eventuell at.
Hur längehar du ätit lyrica? Om mer än en månad, kommer du nog få at, annars sluta bara tvärt
Citera
2017-02-07, 12:21
Medlem
Centralstimulantias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Hur längehar du ätit lyrica? Om mer än en månad, kommer du nog få at, annars sluta bara tvärt

Det är bara dom här 7 dagarna jag tagit lyrica!
Citera
2017-02-08, 09:48
Bannlyst
Ta det lungt med skiten! Toxiskt för hjärnan!
http://henscly.com/clinical-research...rain-synapses/
Citera
2017-02-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl

Finns nån länk där dom sågar det där att det inte stämmer (som inte är ifrån pfizer själva haha) ska se om jag kan hitta.
men skrämmande om det verkligen är så och lyrica är riktigt cp hur som helst!!
Citera
2017-02-08, 15:45
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:

Perfekt när man äter skiten sedan -09, alltså 8 år, varje dag...
Citera
2017-02-08, 19:46
Medlem
Citat:

Hittar noll källhänvisningar i den där artikeln.
Citera
2017-02-10, 11:46
Medlem
Pregabalin är en otroligt grym substans när man/jag får ruset från en helt clean och återställd hjärna från tidigare bruk/missbruk.
Men fy fan vad många gram jag använt bara för att placebo:a mig till ett rus jag inte får.

Som folk redan påpekat så är toleransökningen helt sjuk men den sjunker fruktansvärt snabbt oxå.
Jag må nog säga som en del andra att den sjunker lika snabbt som den går upp.

"Åt" upp 60g på 5 dagar en för ett par år sedan. Kommer ihåg att jag bytte ut teskeden i zippåsen till en matsked och använde.

Slutat cold turkey alla gånger utan den sista då jag tog mikro doser när jag hade svårt att sova och då var det lätt att bli av med beroendet... Dessvärre sitter det psykiska beroendet i då jag är en missbrukar personlighet av rang och vill bara ta mer å mer å mer om jag har det tillgängligt.

Var beredd på att känna hemska känslor ni bara slutar tvärt från gram doser.
Se till att ha en mängd att trappa ner med om det är möjligt.
Har ni svårt att hålla fingrarna kolla om ni har en kompis som vet om att ni använder och be honom hålla dom.

Har läst massor av personliga erfarenheter när folk går av Pregabalin efter lång tids bruk och det är skrämmande läsning.
Det absolut värsta dom har känt dyker upp som en beskrivning av måendet och det som är värst i detta är hur länge det verkar sitta i för vissa... MÅNADER av abstinens utan att det knappt blir bättre.

Det är en märklig substans, mycket, mycket märklg.
En del kan gå av tvärt utan att känna ett skit.
En del känner AT symptom av att sänka 25mg.
En del har ett par dagars AT.
En del har månaders AT.
En del får rus av MDMA rang, en del får inget rus alls.
En del får rus av 75mg, en del nästa ha flera hundra mg.
En del får samma rus flera dagar i rad på samma dos, en del nästa dubbla varje dag.
Märkligt...

Att den hjälper gott vid av tändning av heroin å övriga opiater å benzoz å alkohol säger en hel jävla del av hur stark den är...

Ha respekt för denna. Den kan skada en för livet om ni går av från höga doser cold turkey.
TRAPPA NER ELLER UPPLEV EN KOMBINATION AV PSYKISKA OCH FYSISKA KÄNSLOR NI ALDRIG UPPLEVT INNAN.
Citera
2017-02-12, 02:42
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Precis som andra redan har påpekat så hänvisar inte din länk till några källor för påståendet. Sen verkar det som att det handlar om skapandet av nya hjärnceller, något som man tidigare trodde inte skedde alls hos vuxna människor. Modern forskning visar annorlunda resultat: man skapar visst nya hjärnceller i vuxen ålder. Vad Lyrica gör (enligt blogginlägget) är att det bromsar ner denna processen av skapande av nya hjärnceller. Vad denna bromsning har för effekt i det långa loppet är okänt men får vi fram en ordentlig källa så bör man absolut vara försiktig med substansen.

Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Hittar noll källhänvisningar i den där artikeln.
Den enda källhänvisningen de plockar fram är http://www.webmd.com/fibromyalgia/gu...lgia-treatment där jag ej finner belägg för påståendet.

Mvh,
Mr.Livingstone
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in