2017-07-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Nu var det inte till mig du ställde frågan men jag kan ändå svara på hur abstinensen känns. Väldigt lik opiatabstinens på så vis att man mår illa och känner sig både kräksjuk och som en grym influensa samt ont som fan i hela kroppen och myrkrypningar med mera. Till råga på det så har man suget efter lyrica nåt så äckligt och vetskapen om att tar man bara dessa kapslar så går det över. Tom lunginflammation på allt det andra också och för mig varade det värsta i närmare två veckor men det psykiska sedan kom jag aldrig över då jag efter månaders uppehåll återgick till lyrican igen.

Ber om ursäkt att jag tog mig friheten att svara på en fråga riktad till en annan person men kände mig bara manad att fylla i hur hemsk lyricans avtändning och abstinens är.

Men då klipptr du från hög dos? Så kan de väll inte vara vid nedtrappning?
Citera
2017-07-22, 15:26
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Men då klipptr du från hög dos? Så kan de väll inte vara vid nedtrappning?

Klippte rakt av från i snitt 2.7gram-3gram.
Citera
2017-07-22, 17:15
Medlem
Citat:
Klippte rakt av från i snitt 2.7gram-3gram.

Okok, men då är de förståligt att du mår dåligt, men är ju der snabbadte sättet såklart, får hoppas jag inte känner av så farligt vid nedtrappning, hellre får de ta tid än så, ingen möjlighet att må så flera veckor :/
Citera
2017-07-22, 17:55
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Okok, men då är de förståligt att du mår dåligt, men är ju der snabbadte sättet såklart, får hoppas jag inte känner av så farligt vid nedtrappning, hellre får de ta tid än så, ingen möjlighet att må så flera veckor :/

Personligen avskyr jag nedtrappning då man går och pinas en längre tid om än inte så intensivt som vid cold turkey. Men alla är vi olika.
Citera
2017-07-22, 22:52
Medlem
Citat:
Är den svår? Va gick du på innan du nolla? 50 mg? Hur är besvären mer än ångesten? Hoppas dom är genomlidliga

Yes stod på 50mg innan jag nollade, men hade ju trappat ner från 600mg. Utöver ångesten så är det att hela kroppen, pyskiskt och fysiskt, känner ett sug och man hela tiden känner att något saknas, helt energilös, illamående som kommer och går, kroppstemperaturen drar åt alla håll (fryser ena sekunden o svettas ihjäl nästa), muskelryckningar/småkramp, svårt att prata med folk osvosv
Citera
2017-07-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ja förmodligen men efter ett tag så är det 2.7gram till 3gram som blir nödvändigt för att uppnå samma energi och välmående av lyrican.

Mjo det är klart, toleransutvecklingen är ju hemsk
Citera
2017-07-22, 22:56
Medlem
Citat:
Personligen avskyr jag nedtrappning då man går och pinas en längre tid om än inte så intensivt som vid cold turkey. Men alla är vi olika.

Hade inte föredragit ct, men ville göra en snabbare uttrappning för att inte dra ut på lidandet, dessvärre blev psykakuten rutin när jag tog större steg än 50mg...
Citera
2017-07-23, 06:18
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Hade inte föredragit ct, men ville göra en snabbare uttrappning för att inte dra ut på lidandet, dessvärre blev psykakuten rutin när jag tog större steg än 50mg...

Du gör såklart vad som känns bäst för dig, men som du skriver så försök att inte dryga ut lidandet alltför mycket. Det är mitt tips iaf.
Citera
2017-07-23, 09:42
Medlem
Vad händer om man trappar ner sjuuukt långsamt? Typ 10 mg veckan eller så, får man fortfarande symtomen?
Citera
2017-07-23, 14:28
Medlem
Citat:
Vad händer om man trappar ner sjuuukt långsamt? Typ 10 mg veckan eller så, får man fortfarande symtomen?

Nej det tror jag verkligen inte.

Testa med 50 mg först. Får du lite at då så testa mes 30 mg.

Får man AT så beror det på att man trappat ner för snabbt/för mycket.

Vad jag hört, så ska det vara nästentill problemfritt om man trappar ner på rätt sätt.

Testa 50 mg först, annars 30 mg i veckan.
Citera
2017-07-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Nej det tror jag verkligen inte.

Testa med 50 mg först. Får du lite at då så testa mes 30 mg.

Får man AT så beror det på att man trappat ner för snabbt/för mycket.

Vad jag hört, så ska det vara nästentill problemfritt om man trappar ner på rätt sätt.

Testa 50 mg först, annars 30 mg i veckan.

Okej tack. Har dock ingen våg, blir ögonnått, men det får la gå, vet du vilken dos den dåsighet man får av lyrica försvinner? Minns i början när man knarka på den så fick man ingen effekt knappt av 300 mg, nu ligger jag under 250 mg (tror jag) men är fortfarande i denna dimma, går på Voxra också, tror man kan vara dåsig av den med men ingen aning
Citera
2017-07-23, 21:38
Medlem
Hur påverkar Lyrica eran vikt? Den måste ju påverka ämnesomsättningen på något sätt. När jag började med den gick jag upp 15-20 kg, har alltid varit underviktig men då flög vikten upp. Tränar och äter ganska bra, ligger på ca 900-1400 kalorier om dagen, alltså ett rejält underskott när jag gymmar 3 dagar i veckan.
Har otroligt svårt att gå ner, när jag gick ner frpn 600-300 så gick jag ner ca 5-6 kg.

Är det någon som vet mer hur den påverkar exakt? Någon som varit med om liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in