Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-05, 21:24
Bannlyst
Tjenare allesammans. Jag har en liten snabb frga angende vrldens ckligaste plgg (Vegemite). Vart kan man f tag i de i Sverige?. Det enda stllet som jag hittat det p r i "English Shop" i Stockholm. Jag bor dock ngra mil frn Bors s det r inte allt fr lmpligt lge.

Ngon som har en aning?. Det gr ven bra att snacka om plgget i vrigt
Citera
2009-02-05, 21:32
Medlem
Bagus avatar
Du skulle ju kunna frska gra din egna. Som jag frsttt det r det vl i princip bara jst-rester frn lbryggning? Vet dock inte om det blir s salt som(har aldrig provat p vegemite, bara lst om det) det psts bli med enbart det, de gnger jag ftt i mig rester av jst var det iaf inte salt utan mer bittert/beskt i smaken.
Kan iaf vara kul att sitta och leka med hemma, har haft smre hobbyprojekt hemma hos mig.
Citera
2009-02-06, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagu
Du skulle ju kunna frska gra din egna. Som jag frsttt det r det vl i princip bara jst-rester frn lbryggning? Vet dock inte om det blir s salt som(har aldrig provat p vegemite, bara lst om det) det psts bli med enbart det, de gnger jag ftt i mig rester av jst var det iaf inte salt utan mer bittert/beskt i smaken.
Kan iaf vara kul att sitta och leka med hemma, har haft smre hobbyprojekt hemma hos mig.

S du menar att det enkla sttet vore att brygga lite l och smiska ihop egen?

D tycker jag nog att omvgen till bors som ligger ngra mil bort knns nrmare till hands.

Fresten, nn som kan frklara skillnaden p vegemite och hederliga marmite? eller r marmite bara ett mrke?
Citera
2009-02-06, 03:58
Medlem
Mandingos avatar
har du kollat english shop i gteborg? hllplats prinsgatan... annars kan jag tnka mig att det finns p icafocus ocks...
Citera
2009-02-06, 10:20
Medlem
Latmasks avatar
Jag har sett det p vlsorterade ICA-butiker i Uppsala. Kanske det kan finnas i borstrakten ocks? Varfr det verhuvudtaget salufrs i Sverige kan jag inte begripa d det smakar vedervrdigt.

\Latmask
Citera
2010-02-10, 00:15
Medlem
Hoya84s avatar
BUMP!

Nn som vet hur lng hllbarhet Vegemite har? Jag r vl medveten om att det str en sista frbrukningsdag p men jag fick fr mig att den klarar sig bra mycket lngre n s. Den tub jag har som r ppnad luktar exakt likadant som innan. Vore vldigt tacksam fr ett svar. Vill ogrna bli tokdlig.
Citera
2010-02-10, 08:16
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoya84
BUMP!

Nn som vet hur lng hllbarhet Vegemite har? Jag r vl medveten om att det str en sista frbrukningsdag p men jag fick fr mig att den klarar sig bra mycket lngre n s. Den tub jag har som r ppnad luktar exakt likadant som innan. Vore vldigt tacksam fr ett svar. Vill ogrna bli tokdlig.
Hur lnge som helst.

~Paul~
Citera
2010-02-10, 13:49
Medlem
Hoya84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Hur lnge som helst.

~Paul~

Tnkte nstan att s var fallet. D blir det att kpa nytt rostbrd i eftermiddag d Tack fr hjlpen
Citera
2010-02-10, 14:41
Medlem
dePauls avatar
NP, .

~Paul~
Citera
2010-09-29, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoya84
BUMP!

Kan vl knappast smaka smre?
Citera
2010-09-29, 06:40
Medlem
klybans avatar
Mitt minne gr tillbaka i 14rs ldern p sprkresa, nr jag fick"snittare" frn familjen med mig som matsck med hallonsylt som jag tuggade i mig med gldje.
Hade gjort t alla mina pengar s jag sparade de andra 2 halvorna till senare, var skit hungrig och fick detta i min mun.
Kan inte komma ihg smaken, men knslan i kroppen/munnen r som det hnde fr 10 sekunder sedan.
Sklart jag spottade ut det s snabbt att smaka p det ordentligt var la inte ltt
Citera
2013-05-25, 08:59
Medlem
Meh! Vegemite r ju asgott, varfr ni tycker det r vedervrdigt r ju troligen bara fr att ni st p fr mycket, man ska bara ha ett tunnt tunnt lager p.
Som tur r blev jag bjuden p min frsta vegemitemacka fr att den andra (som jag bredde sjlv) gjorde ja i vanlig svensk anda och bredde p ordentligt som man gr med kaviar och marmelad annat gott och den blev inte god :-P

Gr om gr rtt :-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in