• 1
  • 2
2009-02-07, 23:30
Medlem
Hej allihopa!
Alla Hjärtans Dag närmar sig nu och jag står inför ett litet dilemma. Jag har denna tjej som jag dejtat i ca. 2 veckor, vi har väldigt kul ihop och väldigt mysigt. Vi har gjort allt möjligt ifrån att bara slappa framför en rulle till att dra på en kvällsbio. Skitmysig tjej!

Nu kommer jag till mitt problem. Nästa helg (14 februari) är det ju Alla Hjärtans Dag och jag vet inte riktigt hur jag ska tackla detta. Eftersom jag inte riktigt är stormkär i denna tjej utan bara lite mer "intresserad" så vill jag inte spexxa till denna dag för mycket som om vi var gifta... Jag tror ni förstår?

Men jag vill gärna göra något mysigt med henne. Vi har bokat dagen tillsammans och frågan är nu bara vad tycker ni jag ska hitta på? Jag bor i Göteborg Och är öppen för alla möjliga sorters förslag förutom att typ bjuda henne på en heldags spa eller något liknande. Känns för mycket!
Tjejen i sig är väldigt villig för allt, asså, hon tycker allt är kul och jag tror nog hon skulle tycka om vad som. Men har ni någon superidé? Tipsa mig gärna!

Tack på förhand!
Citera
2009-02-07, 23:56
Medlem
Djungelvråls avatar
Hmm, gör det inte till en allt för stor grej. Det kan leda till krystade situationer. Men någonting bör du ju göra. Tjejer älskar töntiga dagar som Alla Hjärtans-dag...
Ge henne någonting "kul".. Har hittat en lista med "9 saker att ge bort på alla hjärtans-dag"
Kör på något av dem, blir nog lyckat .
Citera
2009-02-08, 00:03
Bannlyst
Tycker som alltid att en "upplevelse" är roligare att få än en pryl. Finns hur mycket roliga saker som helst att göra som inte blir överdrivna - fattar att du inte vill bjuda med henne på ett spa.

Det bästa av allt är när man får avsluta dagen med en god middag. Och där har Göteborg en hel del fina krogar!
Citera
2009-02-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Tycker som alltid att en "upplevelse" är roligare att få än en pryl. Finns hur mycket roliga saker som helst att göra som inte blir överdrivna - fattar att du inte vill bjuda med henne på ett spa.

Det bästa av allt är när man får avsluta dagen med en god middag. Och där har Göteborg en hel del fina krogar!

Joo precis, är ju det som är tanken. Tanken är nog också att vi ska ses lite senare på dagen. Så det blir ju en "kvälls-aktivitet" oh äta något gott står definitivt på listan. Men något annat tips du har att hitta på? I en storstad. Eller något fint du har att tipsa om angående middagen?
Citera
2009-02-08, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Er1kz
Joo precis, är ju det som är tanken. Tanken är nog också att vi ska ses lite senare på dagen. Så det blir ju en "kvälls-aktivitet" oh äta något gott står definitivt på listan. Men något annat tips du har att hitta på? I en storstad. Eller något fint du har att tipsa om angående middagen?

Jag kan berätta vad jag tänkt göra med min fruga. Först någon gång på eftermiddagen drar vi ut och kör go-kart/spelar paintball med några vänner. Sedan har jag bokat ett hotellrum åt henne, där hon skall få svida om. Senare framåt kvällen hämtar jag upp henne och så äter vi middag. Senare sover vi på hotellet. Inget speciellt egentligen, men det blir alltid vad man gör det till. Dessutom förhöjer hela "hotell-grejen" kvällen enormt. Känns lyxigt och annorlunda att inte gå och lägga sig i sin egen säng och så vidare. Omväxling förnöjer.

Go-kart och paintball är förresten roligare än det låter.
Citera
2009-02-08, 00:15
Medlem
Se till att inte sätta en för hög standard bara, tjejer kommer ihåg sånt, och risken är att hon förväntar sig lika mycket eller mer nästa gång.
Citera
2009-02-08, 00:16
Medlem
Djungelvråls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Se till att inte sätta en för hög standard bara, tjejer kommer ihåg sånt, och risken är att hon förväntar sig lika mycket eller mer nästa gång.
+1
Citera
2009-02-08, 00:20
Medlem
Citat:

Sant, så skulle du tycka att jag bjuder ut henne på middag sedan går hem till mig och har det råmysigt passar bra?
Citera
2009-02-08, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Er1kz
Sant, så skulle du tycka att jag bjuder ut henne på middag sedan går hem till mig och har det råmysigt passar bra?

Sedan är det väl inget fel i att sätta en hög standard så vidare du inte har något emot att uppvakta din tjej.
Citera
2009-02-08, 00:24
Medlem
mischief_s avatar
Citat:

Ja jävlar. Det där känner jag igen. Köpte ett svindyrt halsband till mitt ex på alla hjärtans dag (vi hade precis blivit tsm då). Sen fyllde ju hon år i april och då ansåg jag att min buffert för henne hade fyllts upp i och med halsbandet så det fick bli en tvål för en hundring.

Mindre lyckat
Citera
2009-02-08, 00:31
Medlem
sakolines avatar
Ett litet gulltöntig gosedjur och lite choklad räcker; det är symboliskt men inget överdrivet.
Citera
2009-02-08, 11:04
Medlem
Relevants avatar
Gör det inte till en för stor sak utan gör något som om det var en vanlig dejt och flasha till det lite bara. Istället för att bara gå på bio eller vad ni nu sysselsätter er med så ta ut henne på en middag också. Om du tycker det är för mycket så ge henne äran att betala.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in