• 1
  • 2
2009-02-09, 00:15
Medlem
J.Pauluss avatar
Men seriöst

Hur svårt är det att säga att du inte har lust eller tid på ett trevligt sätt tills han kommer på att du aldrig har lust ?

Dessutom, är du trevlig i 5 minuter så mår han bra hela dagen och den tanken borde få dig att må bra iaf en kvart !
Senast redigerad av J.Paulus 2009-02-09 kl. 00:21.
Citera
2009-02-09, 15:05
Medlem
Abolishs avatar
Om du slutar ringa honom/umgås med honom kommer han till slut att förstå. När han ringer kan du komma på bra bortförklaringar.

Akta dig med att skita i att öppna dörren/svara i telefonen bara, de borde lätt kunna ta reda på om du verkligen är hemma eller inte.
Citera
2009-02-09, 15:06
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cumari
Hur gör man sig av med en polare på ett fint sätt utan att personen tar åt sig. Jag är den enda polaren han har men jag är faktiskt ingen bra polare åt honom för jag ringer bara honom när något strular med mina teknik prylar som jag själv inte klarar av att fixa. Jag skäms att umgås med honom för han är en tönt. Han ringer alltid mig, dyker upp hur som helst och många gånger har jag struntat i att lyfta på luren och öppnat på dörren. Öppnat och lyft på luren när något har varit i trubbel. Kommit med bortförklaringar andra gånger för killen är inte dum. Jag har svårt att tala om för honom att jag behöver bara honom när något är i fara med min prylar men inte annars

Gärna tips hur man gör och han ska inte ana något för jag inte en elak människa

På din beskrivning av hur du behandlar en kompis(nåja han betraktar i allafall dig som en) så är du en värdelös och elak människa. Jag hoppas att du blir av med alla dina andra vänner också. Fyfan!
Citera
2009-02-09, 15:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Hur gör man sig av med en polare på ett fint sätt utan att personen tar åt sig. Jag är den enda polaren han har men jag är faktiskt ingen bra polare åt honom för jag ringer bara honom när något strular med mina teknik prylar som jag själv inte klarar av att fixa. Jag skäms att umgås med honom för han är en tönt. Han ringer alltid mig, dyker upp hur som helst och många gånger har jag struntat i att lyfta på luren och öppnat på dörren. Öppnat och lyft på luren när något har varit i trubbel. Kommit med bortförklaringar andra gånger för killen är inte dum. Jag har svårt att tala om för honom att jag behöver bara honom när något är i fara med min prylar men inte annars

Du slutar bara att umgås med honom. det är bara tjejer som 'gör slut' med sina vänner.

Men visste du inte att det är cool att ha en nördkompis? Alla coola ha en.
Citera
2009-02-09, 15:34
Medlem
etkanoukias avatar
Citat:

Om du verkligen vill bli av med honom:
Flytta till en annan stad, till ett annat land, byt identitet eller ...
var lite ärlig! Han kommer att tacka dig i framtiden.
Citera
2009-02-09, 16:00
Medlem
Enzymes avatar
Skit i att kontakta honom även om du behöver hjälp med tekniken
Han tar bergis detta som en invit till att ungås. Här gäller det att va tydlig då han nog kommer att välja att missförstå dig för att kuna fortsätta umgås.

Hade samma problem på mitt förra jobb. tyckte synd om en kille som verkade ensam och tog med han ut på öl. Sedan blev han efterhängsen som fan.
Han var en tvättäkta geek med rollspelande och bristande hygien/stil och totalt socialt inkompetent
Dessutom så kunde han dyka upp spontant och ringa på dörren och sånt.
som tur är så försvan problemet när jag flyttade 50 mil
Citera
2009-02-09, 16:23
Medlem
säg som det är: "jag är en tönt som tycker att det är pinsamt att umgås med personer som inte är exakt likadana som jag själv."
Citera
2009-02-09, 20:19
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Skit i att kontakta honom även om du behöver hjälp med tekniken
Han tar bergis detta som en invit till att ungås. Här gäller det att va tydlig då han nog kommer att välja att missförstå dig för att kuna fortsätta umgås.

Hade samma problem på mitt förra jobb. tyckte synd om en kille som verkade ensam och tog med han ut på öl. Sedan blev han efterhängsen som fan.
Han var en tvättäkta geek med rollspelande och bristande hygien/stil och totalt socialt inkompetent
Dessutom så kunde han dyka upp spontant och ringa på dörren och sånt.
som tur är så försvan problemet när jag flyttade 50 mil

Sånt är bara så jävla synd, kan inte vara lätt att vara vuxen och inte ha några vänner
Citera
2009-02-09, 20:50
Medlem
BettanyMaids avatar
Säg att du tycker att det är jobbigt när han är efterhängsen, men sluta utnyttja folk så slipper du sådana situationer.
Citera
2009-02-09, 20:58
Bannlyst
Näee, fan vad elakt att utnyttja honom så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in