• 1
  • 2
2009-02-08, 20:10
Bannlyst
Hur gör man sig av med en polare på ett fint sätt utan att personen tar åt sig. Jag är den enda polaren han har men jag är faktiskt ingen bra polare åt honom för jag ringer bara honom när något strular med mina teknik prylar som jag själv inte klarar av att fixa. Jag skäms att umgås med honom för han är en tönt. Han ringer alltid mig, dyker upp hur som helst och många gånger har jag struntat i att lyfta på luren och öppnat på dörren. Öppnat och lyft på luren när något har varit i trubbel. Kommit med bortförklaringar andra gånger för killen är inte dum. Jag har svårt att tala om för honom att jag behöver bara honom när något är i fara med min prylar men inte annars

Gärna tips hur man gör och han ska inte ana något för jag inte en elak människa
Citera
2009-02-08, 20:13
Medlem
Awesomes avatar
Tja.. du kan ju börja med att sluta utnyttja folk
Citera
2009-02-08, 20:14
Medlem
jomenvisst84s avatar
Det finns inget bra sätt att dumpa kompisar egentligen, det är bara att bryta kontakten.

EDIT: Sen är du ju faktiskt elak som utnyttjar människor på detta vis.
Citera
2009-02-08, 20:15
Medlem
supermassives avatar
Hur gamla är ni, eller rättare sagt du egentligen? "Jag skäms att umgås med honom för han är en tönt."

Tycker du ska berätta sanningen för honom. Det är det bästa sättet.
Citera
2009-02-08, 20:15
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cumari
Hur gör man sig av med en polare på ett fint sätt utan att personen tar åt sig. Jag är den enda polaren han har men jag är faktiskt ingen bra polare åt honom för jag ringer bara honom när något strular med mina teknik prylar som jag själv inte klarar av att fixa. Jag skäms att umgås med honom för han är en tönt. Han ringer alltid mig, dyker upp hur som helst och många gånger har jag struntat i att lyfta på luren och öppnat på dörren. Öppnat och lyft på luren när något har varit i trubbel. Kommit med bortförklaringar andra gånger för killen är inte dum. Jag har svårt att tala om för honom att jag behöver bara honom när något är i fara med min prylar men inte annars

Gärna tips hur man gör och han ska inte ana något för jag inte en elak människa
Det här är jättesvårt och hände mig mycket mer förr i tiden. Det bästa är att vara ständigt upptagen. Du behöver ursäkter som motiverar att du inte är med honom. Umgås ni inte på lång tid kan du sedan hävda att ni växt ifrån varann. Vad du skall göra konkret är att ignorera honom. Det är hårt oh kallt men förstår han inte att du inte vvill ha att göra med honom är han ingen bra vän (klassiskt resonemang när vänner inte gör som man vill, vad det än är, även om det gäller att "göra slut"). egentligen borde tjejer kunna svara på det här, då de brottas med det dylika problemet att skaka av sig efterhängsna killar varje dag. Du skall helt enketl vara en iskall jävla bitch mo din vän.
Citera
2009-02-08, 20:16
Medlem
th0mass avatar
Ignore is the only option

Till slut fattar han
Citera
2009-02-08, 20:21
Medlem
hawaruss avatar
Om han är en "pryltönt" och inte har mycket vänner kan du väl offra lite timmar då och då bara för att han ska få vara med någon socialt! Om han inte har många vänner så är han antagligen blyg, svårt att vara social med nya vänner...

Om du bara säger "nej du är töntig, hej då" så kommer han må jättedåligt, och jag antar att du inte vill honom något illa, bara inte hänga med honom...
Citera
2009-02-08, 20:41
Bannlyst
jävligt dålig rubrik, trodde du skulle mörda din polare.

men iaf, säg till honom att skaffa nya kompisar, skjutsa honom till en datormässa eller sta warsmässa vafan han nu gillar så kommer han väl antagligen hitta nya vänner som han kan identifiera sig bättre med.
Citera
2009-02-08, 20:42
Medlem
Du kan inte vara gammal som har så dålig självkänsla och omogenhet att du SKÄMS för att vara med en "tönt".

Det är ju inte svårt att lista ut vem som är tönten utav er.

Mitt råd dock: Låt bekantskapen försvinna med tiden. Sluta helt umgås med han. Att ens fundera på att säha till han att du enbart är med han för hans kunskap om elektronik är ju knäppt, vad fan ska du sänka han för?

Citera
2009-02-08, 21:45
Bannlyst
Falskt att bara ignorera någon sådär, du slösar ju hans tid.
Tänk dig om du var en tönt själv och din bästa kompis inte ville vara med dig längre, hur skulle du vilja få reda på det?

Berätta sanningen så gör du honom en tjänst men då lär du honom något här i livet iaf, säg varför du helst inte umgås med honom.
Han kommer säkert ta otroligt jävla illa upp men det får så vara.
Citera
2009-02-08, 22:39
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XoZ
jävligt dålig rubrik, trodde du skulle mörda din polare.

men iaf, säg till honom att skaffa nya kompisar, skjutsa honom till en datormässa eller sta warsmässa vafan han nu gillar så kommer han väl antagligen hitta nya vänner som han kan identifiera sig bättre med.

Haha, tänkte samma sak. Blev lite besviken när man läste det första inlägget, väntade mig något mer underhållande.
Citera
2009-02-08, 23:40
Medlem
Softers avatar
Är han trist att umgås med förstår jag att du inte orkar vara med han, men ifall du vill bryta kontakten enbart för att han är en "tönt" så verkar du vara jävligt omogen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in