Jag har åkt med Thai Airways ARN - BKK flera gånger och alltid varit nöjd. De har aldrig vägrat mig alkohol på flyget men en gång när jag åkte så satt det två gubbar framför mig med sina fruar. Gubbarna vart så fulla så att personalen inte ville servera dem mera, ena fyllot ramlade dessutom i gången när han skulle fram och försöka få mer sprit.
Jag tror att du kan ta dig ett par öl / groggar om du så vill utan problem så länge du inte blir packad.
När det gäller övrig service har jag varit mycket nöjd med Thai, deras boeing tillhörde de bästa jag flygit med för tio år sedan men nu har de väl blivit lite äldre, därmed inte de nya modeller med tv i sätena. Men det kommer säkert när de köper in fler plan.
Jag har aldrig flygit med Malaysian men kompisar som gjort det säger att det var ett mycket bra bolag.
Sist åkte jag med Brittish Airways och fick flyga Quantas från BKK - London och Quantas är nog det bästa jag flygit, alla bekvämligheter som tänkas kan fanns det i ekonomiklass, samt TV med TV-spel i varje säte. Det fanns möjlighet att koppla upp sin Lap Top (någon som postat något på FB under en flygning någon gång?
) och surfa på nätet och ringa från varje plats också, men det var dyrt.
Biljetten kostade 5000:- Arlanda - Bankok T/R (mellanlandning i Heathrow) mycket prisvärt.