Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-10, 16:53
Medlem
Tjena!

Någon som vet vart man kan få tag på en ebokläsare? Har sett att det finns i USA men skulle gärna vilja titta på en irl här i sverige först.
Citera
2009-02-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potty mouth
Tjena!

Någon som vet vart man kan få tag på en ebokläsare? Har sett att det finns i USA men skulle gärna vilja titta på en irl här i sverige först.
Du får nog vänta ett bra tag innan du kan få titta på en här i sverige. Köp en eeepc eller liknande istället och läs på dem.
Citera
2024-12-05, 21:19
Medlem
Tratten52s avatar
Vilken är den bästa e-bok läsaren i dag? Det finns en uppsjö av modeller men inga butiker har någon uppe för demo. Dom kostar ändå några tusen spänn så man vill gärna känna och se skärmkvalitet.
Citera
2024-12-09, 12:21
Medlem
Är det inte sjukt att regel 0.02 tvingar fram nekropostning som detta. Ett inlägg som borde få vila i sin frid bland hårddiskens atomer. Nej, nej. Finns en tråd i ämnet, så ska man använda den...

Till ämnet då. Jag har två Kobo. Om det inte vore för den lätt buggiga programvaran, så skulle jag tveklöst säga Kobo.
Men. De har en tendens att låsa sig, har inte sett nåt mönster dock. Minst en/ett par ggr i månaden.
Samt att båda mina har totalhavererat 1-2ggr vardera, vilket krävde totalt ominstallation och därmed förlust av läshistoria...
Citera
2024-12-09, 13:31
Medlem
BackToHegels avatar
Jag har testat iRiver, Kindle och Kobo. Med min Kindle hade jag problem med att den laddade ur hela tiden, vilket skulle fixas i flera firmware-uppdateringar men som aldrig gjorde det. Föredrar Kobo, har två av dessa och har inga klagomål.
Citera
2024-12-16, 13:14
Medlem
Left aligned funkar inte på Kindle, om man verkligen vill att texten inte är omelette formad får man böka som fan med Calibre. gäller både pirat & kindle store. Kan därmed inte rekommendera Kindle.
Citera
2024-12-16, 13:30
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Vilken är den bästa e-bok läsaren i dag? Det finns en uppsjö av modeller men inga butiker har någon uppe för demo. Dom kostar ändå några tusen spänn så man vill gärna känna och se skärmkvalitet.

Jag har använt flera olika från Onyx Boox. Fördelen är att de är androidbaserade, så man kan installera vilka appar man vill, t ex Libby och Biblio (som bibliotek använder).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in