• 1
  • 2
2009-02-10, 19:39
Bannlyst
Min tjej klagar på att vi aldrig umgås!!
Men ja är nästan alltid hemma på kvällarna!
Visst ja sitter några timmar vid dator och är de sport så kollar ja på det!
Så effektiv tid med henne kanske är 30 – 60 min på en dag!!
Ska även tilläggas att vi lägger oss tillsammans ca 5 kvällar i veckan och ser på film!
Är detta verkligen för lite??
Citera
2009-02-10, 19:45
Medlem
Barn och famílj--Relationer och samlevnad
//Moderator
Citera
2009-02-10, 19:48
Medlem
fizzles avatar
Även om ni har tid kanske hon inte tycker att den utnyttjas på rätt sätt? Självklart får hon själv ge förslag på aktivitet..

Nej enligt mig är ~1½h om dagen / 5 dagar i veckan inte den mest väl spenderade tiden med varandra, om det är filmtittande.., åtminstone inte i längden!
Citera
2009-02-10, 19:48
Medlem
11xx22s avatar
Hur var det nu, ni har inte barn än va?! Då kanske det är normalmycket men klagandet handlar kanske om att ni inte pratar med varandra utan är tysta på samma ställe bara (och tittar på film)?
Vi har barn och hinner knappt umgås alls bara vi vuxna känns det som. Blir över telefon från jobbet:-(
Citera
2009-02-10, 19:53
Medlem
lurares avatar
4 sekunder.
Citera
2009-02-10, 21:32
Medlem
joe_ss avatar
Att se på film eller tv tillsammans, äta tillsammans, vara i samma rum eller ens att gå och lägga sig tillsammans kan inte räknas som kvalitetstid enligt kvinnor.
Möjligtvis att laga mat ihop annars är det bara en sak som räknas som absolut tid tillsammans: Hon pratar och du lyssnar!

Du svarar på rätt ställen utan att fråga "Varför?" eller säga "Gör så här nästa gång så kanske...". Att komma med lösningar är för kvinnor en styggelse.
TV'n ska helst vara avstängd men det kan gå att bara ha ljudet avstängt. Du måste dock titta på henne så tvjävelen stör egentligen bara din egen koncentration.

Det kallas kvalitetstid och kvinnor kommer alltid för all evig framtid att påpeka att dom får för lite, liksom vi män klagar på att vi blir avsugna för sällan. Inkl svälj. Köp läget...och stäng av tv och dator.

Ge henne en timme så får hon ge dig...säg en 6-7 minuter?
Citera
2009-02-10, 21:39
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Att se på film eller tv tillsammans, äta tillsammans, vara i samma rum eller ens att gå och lägga sig tillsammans kan inte räknas som kvalitetstid enligt kvinnor.
Möjligtvis att laga mat ihop annars är det bara en sak som räknas som absolut tid tillsammans: Hon pratar och du lyssnar!

Du svarar på rätt ställen utan att fråga "Varför?" eller säga "Gör så här nästa gång så kanske...". Att komma med lösningar är för kvinnor en styggelse.
TV'n ska helst vara avstängd men det kan gå att bara ha ljudet avstängt. Du måste dock titta på henne så tvjävelen stör egentligen bara din egen koncentration.

Det kallas kvalitetstid och kvinnor kommer alltid för all evig framtid att påpeka att dom får för lite, liksom vi män klagar på att vi blir avsugna för sällan. Inkl svälj. Köp läget...och stäng av tv och dator.

Ge henne en timme så får hon ge dig...säg en 6-7 minuter?

Hahaha! Jag hoppas verkligen inte de flesta tjejer är/fungerar så?
Citera
2009-02-10, 21:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Min tjej klagar på att vi aldrig umgås!!
Men ja är nästan alltid hemma på kvällarna!
Visst ja sitter några timmar vid dator och är de sport så kollar ja på det!
Så effektiv tid med henne kanske är 30 – 60 min på en dag!!
Ska även tilläggas att vi lägger oss tillsammans ca 5 kvällar i veckan och ser på film!
Är detta verkligen för lite??

Fetstilta:
Eftersom detta är en högst individuell fråga så lär du ju fråga din partner hur hon vill att ert umgäng ska se ut.
Anser hon att ni umgås för lite, ja då är det hennes verklighet.
Det kanske inte är tiden som är problemet, det kanske handlar om att hon har tråkigt dvs saknar kvalitet i umgänget?
Citera
2009-02-10, 21:52
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Hahaha! Jag hoppas verkligen inte de flesta tjejer är/fungerar så?
Inte dom flesta - alla. Givetvis är det individuellt hur mycket kvalitetstid en kvinna vill ha, som ovan skribent påtalar.
Citera
2009-02-10, 21:53
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurare
4 sekunder.

Mjo, det gäller nog när man köper sig en snabbis på stan.

OnT:
Jag tycker att ni bör tänka lite kreativt... Eller kreativt? Men typ gå ut på en promenad och snacka lite skit innan ni kollar på filmen. Då har ni snackat av er och det blir mysigt att komma hem och lägga sig i sängen/soffan och mysa och kolla på filmen Bara det gör tiden mer värd tillsammans.
Och ni hinner umgås lite mer.

Undvik gärna att bajsa, sitta vid datorn och alla dem där sakerna så ni får mer tid tillsammans.
Citera
2009-02-10, 21:57
Medlem
DonkeyFreshs avatar
Inte mycket. Hon verkar ha fattat nu. Förut så klagade hon som fan. "Vad vill du göra då?" frågade jag.
"Bara umgås" sa slynan.
Så jag gick och satte mig i soffan med henne. "Jaha, vad ska vi göra då?" sa jag.
Idiot-fan sa att jag var dum i huvet.

Min slutsats: Om man ska umgås ska man göra något och inte bara sitta nära varann och se ut som idioter. Hon säger att hon inte räknar det som att umgås när vi sitter vid varsin dator, och det gör inte jag heller. Dock anser jag att hon och jag umgås när vi kollar på film, det gör inte hon.
Citera
2009-02-10, 21:59
Medlem
Nibirus avatar
Du kanske ger en massa yta som hon inte vill ha, och hon kanske vill ha den du är på riktigt?
Är du i din egen värld så känner hon att det bara är din kropp hon umgås med och då saknar hon DIG även fast hon har din kropp hos sig för jämnan.

Detta är bara en tanke, jag påstår inte att det förhåller sig så hos er.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in