Citat:
Ursprungligen postat av cabin
Kanske det, det är nog något med utseendet bara unga tjejer är ju sötare kanske därför lättare att bli kär i men men, man vet ju aldrig. Tror absolut inte jag skulle kunna känna nån kärlekskänsla för en kvinna som var några år äldre iallafall möjligen en jämnårig som ser ganska ungdomlig ut då.
Om du nu är 36... då måste du väl vara medveten om att tjejer mellan 35 och 45 kan ser otroligt olika ut, jag blir själv chockad över att vissa som ser ut som 65 är under 45 och att andra ser ut som 28 och är 38.
Än värre är det i Asien, fast på ett annat sätt, de som ser ut som 40 är 65 och de som ser ut som 23 är 40.
Vem man känner kärlek för är nog olika, vissa går omkring och har åsikten, "blir jag inte störtkär vid första anblicken då är det inget för mig", detta är oftast från folk som inte är villiga att köpa mer än utseendet. Nu kör jag inte den gamla klyschan att skönhet kommer innefrån, men att enbart gå efter "kärlek vid första blicken", är nog ganska dödsdömt.
Det jag tror är viktigt för varaktig kärlek och intresse är att man har samma värdegrund och att man kan "trigga" varandra. Är man ute efter att ofta bli kär då går man enbart efter utseende och hoppas/tror/fantiserar att personen även är kompatibel på andra sätt.
Därför kan det vara en ide att leta efter folk med värdegrund istället för att enbart gå efter "bli kär vid första anblicken".