2009-02-13, 02:21
Medlem
Jag har vart singel ganska länge o längtar efter att träffa en tjej bli kär o allt det där.
Har svårt att tänka mig att jag skulle kunna bli kär i en tjej runt min egen ålder eller äldre. Tror inte jag skulle kunna bli kär i en tjej över 30. När jag ser dem tycker jag de kan vara vackra o sexiga bara.

Tycka om eller sexuellt attraherad ja, men kär? Har nog aldrig vart kär i nån tjej i den åldern eller äldre bara sexuellt attraherad då o nu är jag 36.
Frågade en kvinna på jobbet som är över 50 vad hon skulle ge sin man på alla hjärtans dag hon sa inget, i min ålder finns inte kärlek det är för unga.
Är det andra än jag här som grubblar på detta blir det svårare med kärlek ju äldre man blir?
Citera
2009-02-13, 02:32
Medlem
Asgarvads avatar
Nej, det är en missuppfattning att kärlek bara skulle var för de som är unga. Kvinnans sexuella och känslomässiga peak sägs komma efter 30 och då har hon åtminstone 10-15 år kvar av sin fertila ålder. Skit i småtjejerna: de fattar ändå inget.
Skaffa dig en kvinna som är jämnårig eller några år äldre. Det finns åtskilliga därute som bara väntar på att just Du dyker upp och som har allt det du vill ha!
Citera
2009-02-13, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvad
Nej, det är en missuppfattning att kärlek bara skulle var för de som är unga. Kvinnans sexuella och känslomässiga peak sägs komma efter 30 och då har hon åtminstone 10-15 år kvar av sin fertila ålder. Skit i småtjejerna: de fattar ändå inget.
Skaffa dig en kvinna som är jämnårig eller några år äldre. Det finns åtskilliga därute som bara väntar på att just Du dyker upp och som har allt det du vill ha!

Kanske det, det är nog något med utseendet bara unga tjejer är ju sötare kanske därför lättare att bli kär i men men, man vet ju aldrig. Tror absolut inte jag skulle kunna känna nån kärlekskänsla för en kvinna som var några år äldre iallafall möjligen en jämnårig som ser ganska ungdomlig ut då.
Citera
2009-02-13, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cabin
Kanske det, det är nog något med utseendet bara unga tjejer är ju sötare kanske därför lättare att bli kär i men men, man vet ju aldrig. Tror absolut inte jag skulle kunna känna nån kärlekskänsla för en kvinna som var några år äldre iallafall möjligen en jämnårig som ser ganska ungdomlig ut då.

Om du nu är 36... då måste du väl vara medveten om att tjejer mellan 35 och 45 kan ser otroligt olika ut, jag blir själv chockad över att vissa som ser ut som 65 är under 45 och att andra ser ut som 28 och är 38.

Än värre är det i Asien, fast på ett annat sätt, de som ser ut som 40 är 65 och de som ser ut som 23 är 40.

Vem man känner kärlek för är nog olika, vissa går omkring och har åsikten, "blir jag inte störtkär vid första anblicken då är det inget för mig", detta är oftast från folk som inte är villiga att köpa mer än utseendet. Nu kör jag inte den gamla klyschan att skönhet kommer innefrån, men att enbart gå efter "kärlek vid första blicken", är nog ganska dödsdömt.

Det jag tror är viktigt för varaktig kärlek och intresse är att man har samma värdegrund och att man kan "trigga" varandra. Är man ute efter att ofta bli kär då går man enbart efter utseende och hoppas/tror/fantiserar att personen även är kompatibel på andra sätt.

Därför kan det vara en ide att leta efter folk med värdegrund istället för att enbart gå efter "bli kär vid första anblicken".
Citera
2009-02-13, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Om du nu är 36... då måste du väl vara medveten om att tjejer mellan 35 och 45 kan ser otroligt olika ut, jag blir själv chockad över att vissa som ser ut som 65 är under 45 och att andra ser ut som 28 och är 38.

Än värre är det i Asien, fast på ett annat sätt, de som ser ut som 40 är 65 och de som ser ut som 23 är 40.

Vem man känner kärlek för är nog olika, vissa går omkring och har åsikten, "blir jag inte störtkär vid första anblicken då är det inget för mig", detta är oftast från folk som inte är villiga att köpa mer än utseendet. Nu kör jag inte den gamla klyschan att skönhet kommer innefrån, men att enbart gå efter "kärlek vid första blicken", är nog ganska dödsdömt.

Det jag tror är viktigt för varaktig kärlek och intresse är att man har samma värdegrund och att man kan "trigga" varandra. Är man ute efter att ofta bli kär då går man enbart efter utseende och hoppas/tror/fantiserar att personen även är kompatibel på andra sätt.

Därför kan det vara en ide att leta efter folk med värdegrund istället för att enbart gå efter "bli kär vid första anblicken".

Bra skrivet, jag håller med dig i det du säger.
Jo vissa ser yngre ut för ett pat veckor sen snackade jag med en tjej ute som såg ut o va 25 som visade sig va 38. Då fick jag lite hopp-känsla att det fanns tjejer som fortfarande ser så fräsha ut i den åldern.

Mest har jag ångest för det händer inte så ofta att man överhuvudtaget träffar nån iallafall har det vart så för mi o chansen att också bli kär livet går för fort.
Men jag håller med dig om att det viktigaste är värdegrunden o att trigga varann. Jag är nog omogen för min ålder iomed att jag känner mig yngre än jag är anlednigen till det måste vara min egen brist på erfarenhet av relationer.
Citera
2009-02-13, 05:17
Medlem
BettanyMaids avatar
Är ihop med en man som är lite äldre än du. Han verkar iaf tycka mycket om mig, så jag tror att man kan bli kär fast man är runt 40 och uppåt. Vi funkar bra ihop. Jag är själv 29 men får fortfarande visa leg de gånger jag köper cig, så hur man ser ut i en viss ålder är väldigt olika.
Citera
2009-02-13, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cabin
Bra skrivet, jag håller med dig i det du säger.
Jo vissa ser yngre ut för ett pat veckor sen snackade jag med en tjej ute som såg ut o va 25 som visade sig va 38. Då fick jag lite hopp-känsla att det fanns tjejer som fortfarande ser så fräsha ut i den åldern.

Mest har jag ångest för det händer inte så ofta att man överhuvudtaget träffar nån iallafall har det vart så för mi o chansen att också bli kär livet går för fort.
Men jag håller med dig om att det viktigaste är värdegrunden o att trigga varann. Jag är nog omogen för min ålder iomed att jag känner mig yngre än jag är anlednigen till det måste vara min egen brist på erfarenhet av relationer.

Finns en tråd här i relationsdelen på FB som visar hur mogna folk är.

Tror många lurar i sig själva vad mogenhet är och innebär. Jag är äldre än dig (och mycket äldre än de flesta på FB), i mina dagliga relationer med flickvän är jag extremt omogen, skulle man filma hur jag och min flickvän beter oss ensamma då skulle man stämplas som idiot. Detta tror jag är extremt vanligt i de flesta förhållanden.

Det där med att känna sig yngre är inte heller speciellt unikt, 20 åring känner sig som 16, 25 åring känner sig som 20, 30 och uppåt känner sig som 25. Aftonbladet eller Expressen hade gått ut och frågat folk hur gamla de kände sig, en 75 årig tant sa att hon oftast känner sig som 22.

Min erfarenhet är att de flesta är omogna och känner sig yngre men sen är vi olika bra på att dölja det.

Jag förstår känslan av att inte hitta rätt, den suger rejält. I samma takt som man blir äldre och mer erfaren ställer man högre krav på vem som skall få "lyckan" att dela ens liv.
Senast redigerad av flback 2009-02-13 kl. 05:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in