Har fått loss en sommarstuga och tanke på att odla nåt roligt slog mig med en gång.
Inget Hallucinogent, men kanske nåt skönt man kan dricka te eller röka på.
Är helt lost och behöver lite förslag....
Kanna borde gå att odla ifall du tar in den över vintern. Hörs vara bra supplement till cannabis.
När det kommer till växter du kan brygga te på har jag inga konkreta förslag, men om du letar på sidor om olika örter brukar det finns en del som ska ha någon mild effekt i alla fall.
Utöver det som redan har nämnts så kan du ju odla johannesört, tobak, blomman för dagen, salvia divinorum osv. Leta runt en del på www.magiskamolekyler.org så lär du hitta fler roliga växter
Jag har en känsla av att mina vallmorabatter kommer lysa upp min fina trädgård fint.
Gammelfolket som rör sig där kommer inte fatta nåt, jag som är så treeevlig oxå! ; )
trots att du skriver "inget hallucinogent" så tänker jag nämna Salvia Divinorum, det kan man också göra te på eller tugga och då får man en mindre intensiv tripp än om man röker det. värt att tänka på
trots att du skriver "inget hallucinogent" så tänker jag nämna Salvia Divinorum, det kan man också göra te på eller tugga och då får man en mindre intensiv tripp än om man röker det. värt att tänka på
Tänkte faktiskt försöka odla salvia själv bara för sakens skull och idén om att det lär vara mysigt att trippa iväg på något man själv skapat. Men nu till saken, min fråga är om det finns någon vettig fröbank/sticklings försäljare när det gäller Salvia Divinorum. Har bara hört lite om salvia odling men som jag förstår det så ska det inte vara allt för svårt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!