2011-03-01, 15:44
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Finns det ngon engelsk/amrikansk motsvarighet till serien? Allts dr vi fr flja tre familjer i varje avsnitt, inge jon, kate plus ehigt

AkaDemiker - Madde r vl knappast fet.

Ne, Madde r inte fet. Ljligt att pst det. Hon har nyligen ftt tvillingar och magen drar inte ihop sig p en kvart efter det. Speciellt inte nr man ftt ett antal ungar redan innan. Tycker hon ser sund ut.
Citera
2011-03-01, 15:50
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Det dr r skitsnack. Jag har sjlv 4 syskon. Min systers man har tre syskon. En underskning av Scb sger mig ingenting.

Du ser bara till den krets som omger dig och tror att det speglar barnantalet/familj i hela Sverige? Ja, men har DU ngra slktingar som har 4-5 barn s MSTE ju resten av alla svenska familjer ocks ha det!! Jisses, vilken konstig logik, kanske fr att det r helt ologiskt.
Citera
2011-03-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Amen! Tycker s synd om arbetsgivare som rkar anstlla en sn parasit och mste betala hennes mammaledighet livet ut.

Va? Arbetsgivarna betalar inte fr mammaledigheten
Citera
2011-03-01, 16:39
Medlem
The Beach boys avatar
familjerna mste verkligen vara helt borta i huvudet eftersom dom lter Judegda tv4 exploatera dom.
Citera
2011-03-01, 16:46
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Du ser bara till den krets som omger dig och tror att det speglar barnantalet/familj i hela Sverige? Ja, men har DU ngra slktingar som har 4-5 barn s MSTE ju resten av alla svenska familjer ocks ha det!! Jisses, vilken konstig logik, kanske fr att det r helt ologiskt.
Programm som Familjen Annorlunda bygger ju p ett amerikanskt format, men dr r proggramen ocks vldigt populra fast det bo mnga knda familjer med mnga barn som Michael Jacksons familj, Celine Dion ( jag tror att hon bor i typ Las vegas nu eller s blandar jag ihop henne med ngon annan) som har 13 syskon, conan O'Brien har 5 syskon. Om det nu r s att det finns s f familjer med 5, 6 barn s skulle man ju kunna gra en Svensk version av Little People Big World fr dvrgar r ju ocks en minoritet eller varfr inte en version med judiska familjer dom r ocks i minoritet. S du ser hur bisarrt det r att gra pogram om folk med mnga barn bara fr att det r ovanligt i Sverige.
Citera
2011-03-01, 18:57
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Va? Arbetsgivarna betalar inte fr mammaledigheten
Sorry, har aldrig avlat fram nt s jag r inte s insatt. Vem prjsar fr det?
Citera
2011-03-01, 19:21
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Programm som Familjen Annorlunda bygger ju p ett amerikanskt format, men dr r proggramen ocks vldigt populra fast det bo mnga knda familjer med mnga barn som Michael Jacksons familj, Celine Dion ( jag tror att hon bor i typ Las vegas nu eller s blandar jag ihop henne med ngon annan) som har 13 syskon, conan O'Brien har 5 syskon. Om det nu r s att det finns s f familjer med 5, 6 barn s skulle man ju kunna gra en Svensk version av Little People Big World fr dvrgar r ju ocks en minoritet eller varfr inte en version med judiska familjer dom r ocks i minoritet. S du ser hur bisarrt det r att gra pogram om folk med mnga barn bara fr att det r ovanligt i Sverige.
Gud vad irriterad jag blir p mig sjlv. Program stavas ju med ett m inte tv och Conan ska det vara med stort c. Hur mnga ssonger har det gtt av FA?
Citera
2011-03-01, 22:06
Medlem
Ronilles avatar
3 med denna va? Rtta mig grna om jag har fel...
Citera
2011-03-02, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Sorry, har aldrig avlat fram nt s jag r inte s insatt. Vem prjsar fr det?

Frskringskassan. Hade arbetsgivarna behvt betala 480 dagars ledighet s hade vl inte en enda tjej i detta landet blivit anstlld ngonstans.. Det enda arbetsgivarna behver gra r att ge personen ledigt och det har dom vl inget val till? Det r vl lag p det att man har rtt att vara ledig i minst 1 r iaf och att jobbet ska finnas kvar eftert.
Citera
2011-03-02, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scarfaceswe
Man undrar ju hur mrsta familjen fr ihop alla pengar? Dom verkar ju ka utomlands hela tiden. Vad fan tror ni det kostar o ka p charter en vecka med tio ungar. Bara resa+hotell lr ju g p en bra bit ver 100 000:- + fickpengar.

Hur fan har dom rd? Gubben jobbar som frdare p en byggfirma. Han lr ju knappast ha mer n en knegarln. Hon r iof mammaledig men med tanke p att det r det nda som hon har varit senaste 10ren lr ju inte hennes frldrarpeng var ngra stora pengar. Sen fr dom barnbidrag och flerbarnsersttning.

Fattar ni hur mkt VI betalar fr deras hobby (knulla fram ungar).

Lste igr att Mrsta-familjen sparar minst 3000 kr i mnaden och oftast blir det mer..
Rknar man efter s blir det en hel del pengar.. Barnbidrag 20.000 + Ln 25.000? + Mammapenning ngra tusen i mnaden + fler bidrag? = 50.000-60.000 i mnaden? Sen gr det vl mycket till mat och s men s vrst mycket utgifter blir det vl inte om man r ekonomisk.. Dom kan skert spara en 10.000 i mnaden sna storfamiljer
Citera
2011-03-02, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Lste igr att Mrsta-familjen sparar minst 3000 kr i mnaden och oftast blir det mer..
Rknar man efter s blir det en hel del pengar.. Barnbidrag 20.000 + Ln 25.000? + Mammapenning ngra tusen i mnaden + fler bidrag? = 50.000-60.000 i mnaden? Sen gr det vl mycket till mat och s men s vrst mycket utgifter blir det vl inte om man r ekonomisk.. Dom kan skert spara en 10.000 i mnaden sna storfamiljer

Helt sjukt...
Visst ska dom f s dom klarar sig, men inte fan ska dom kunna spara 10.000kr varje mnad fr att dom klmt ut sig 10pers utan en tanke p vanlig hyfs.
Citera
2011-03-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Helt sjukt...
Visst ska dom f s dom klarar sig, men inte fan ska dom kunna spara 10.000kr varje mnad fr att dom klmt ut sig 10pers utan en tanke p vanlig hyfs.

Det r en guldgruva det dr med stora familjer.. Se bara vilka summor man kan komma upp i mnaden. Bestmmer dom sig t ex en mnad fr att leva extremt snlt s kan dom ju spara en 20.000-25.000. Och mammapeng fr man ju oavsett vad. Trots att man inte haft en anstllning p 30 r s har man nd rtt till mammapenning 480 dagar fr varje barn. S frutom en kvart miljon i barnbidrag per r s blir det ju ocks en hel del i mammapeng fr varje barn som kommer! Sen kommer det vl fler bidrag p det? Bostadsbidrag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in