Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-28, 18:44
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flo-Ridah
Vet inte om det varit uppe innan men
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14889715.ab

Jag blir matt. Jag blir så jävla matt.

Den här dåren hävdar alltså att han aldrig i sitt drygt 20-åriga genomhederliga liv aldrig varit i klammeri med rättvisan och att polisen trots detta, tydligen i brist på bättre sysselsättning regelmässigt terroriserat honom och andra samhällets stöttepelare? Känns detta trovärdigt? Hur ofta bestämmer sig i övrigt hyggliga människor sig för att börja kasta sten på polisen? Jag har då fan aldrig fått den impulsen..

I den följande artikeln hastar man att ånyo poängtera att detta beteende inte har med etnicitet att gra utan att trångboddhet, arbetslöshet och bristande framtidstro är skurken i dramat. Två frågor:

Finns inga trångbodda, fattiga, arbetslösa etniska svenskar?
Hur många etniska svenskar deltog i stenkastningen?
Citera
2012-05-28, 21:39
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Angående artikeln: Ta den med en nypa salt.

Minns ni sommaren 2010 när det var upplopp i Rinkeby? Då var det en liknande artikel. Tror det var på framsidan av Metro som man såg någon killes rygg. Minns inte vad han kallade sig men i artikeln sa han att han var 25 år gammal och hatade polisen osv. "Vi är i krig med polisen" tror jag det stod med stora bokstäver också. Den killen var inte 25 alls utan 14-15. Om en 14-15åring säger vissa saker så tar man det inte på allvar, men jag förstår att ni får en annan reaktion om ni tror det är en 20-25åring som har sagt det.
Citera
2012-06-15, 01:32
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Det är kanske på gång igen.
Tidigare ikväll tände någon eld på något slags byggfordon eller liknande, mellan Tensta och Hjulsta eller vad man ska säga.

Nu brinner ännu ett byggfordon på samma ställe, och brandkåren har precis kommit fram. Dom har precis rapporterat att det brinner på minst 5 andra ställen så dom ville ha förstärkning för att kunna släcka alla bränder. Polisen var på plats först båda gångerna och säkrade området innan brandkåren åkte fram för att påbörja släckning.

Edit: Det brinner i fyra containrar, en bil och en lastmaskin.
Senast redigerad av BLODSPAKT 2012-06-15 kl. 01:36.
Citera
2012-06-15, 15:51
Medlem
När jag cyklade till jobbet i går eftermiddag så noterade jag att polishelikoptern hovrade över tensta centrum. Orsaken till pådraget om jag förstod det hela rätt var att någon som blev vägrad att handla på bolaget och hotade ordningsvakten. Hot mot tjänsteman .
Ska det bli nolltolerans i tensta nu. Källan är faktiskt ordningsvakten på bolaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in