Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-17, 18:40
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Har inte pekplattorna som Ullenhag beställde kommit ännu?

Det duger inte det ska vara mercor har du väl hört?
Citera
2012-05-17, 19:20
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Folk blir galna och arga av att inte ha några jobb och inga pengar. Om man skulle studera varje fall av de som deltar i upploppen skulle troligen en gemensam nämnare tona fram.
Inte ens de mest "perfekta" har jobb snart och det pekar mot depression för de som inte kan hävda sig i konkurrensen. Skillnaden mellan de som har noll i fickan och de som drar runt i AMG-pimpade mercor av 2012 års modell är kännbar. Nu kan det förstås finnas en del bland de merca-förarna som har noll i fickan också i realiteten. Det verkar lite instabilt för folk nu rent allmänt. Jag hörde en vän som säljer fordon på Blocket, det är totaldött om priserna inte är halverade. En markant skillnad jämfört med något år sedan. Och det är ofta i de marknaderna man märker av depression och annalkande krasch först. När folk slutat köpa annat än det som behövs för att klara sig framåt.

Nu är det ungdomar i det här fallet om jag förstått det hela rätt och de ska väl snarare gå i skolan än att klaga över uteblivet arbete?

Sen är det inte så att de har noll och inget i fickan. Oavsett pengar är det ingen ursäkt att tända eld på bilar etc.
Citera
2012-05-17, 19:22
Medlem
Aviarts avatar
Fritidsgårdar! Fritidsgårdar damnit!
Citera
2012-05-17, 19:35
Medlem
Herostratoss avatar
Ullenhag var är du? Här har du din chans, bara att åka ut och vara lite empatisk med buspojkarna som kastar sten serru. Jättebra photo op som en sann politiker bara inte får missa!
Citera
2012-05-28, 14:29
Medlem
Flo-Ridahs avatar
Vet inte om det varit uppe innan men
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14889715.ab

Jag blir matt. Jag blir så jävla matt.
Citera
2012-05-28, 15:16
Medlem
spoilers avatar
"Sommaren 2010 brändes Rinkebyakademien ner till grunden under de våldsamma upplopp som ägde rum under den perioden. Hösten 2011 restes byggnaden ur askan igen. Natten till söndagen bröt sig någon in för att vandalisera och stjäla bland annat datorer, en kamera och en projektor."

http://www.dn.se/sthlm/rinkebyakadem...daliserad-igen
Citera
2012-05-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Jag vill inte vara otrevlig, men vi är ganska många som undrar varför man nästan aldrig hör er rasa i media över era våldsbenägna landsfränder?

Nu vet jag inte om du är muslim men muslimer är för jävligt duktiga på att demonstrera och gapa när någon ritat en karikatyr men man hör ingen uppmana sina landsmän att sluta upp med t ex våldtäkterna.

Precis så är det. När det var en massa kriminalitet bland den svarta befolkningen i NYC så tog de hand om detta själva, barn som saknade fadersfigur fick en manlig stödperson. Stödgrupper skapades för alla åldersgrupper. Nu är NYC en av de lugnaste storstäderna i världen.
Citera
2012-05-28, 15:52
Medlem
Lite kul ändå att våldet närmar sig beslutsfattarna. De sitter där i sthlm och är bror duktig och uttrycker en massa världsfrånvänt trams. Under tiden går vi i Skåne under. Skicka ut barnet Ullenhag till Tensta nu så han får en dos verklighet och kan göra ett avbrott från sin sagovärld.
Citera
2012-05-28, 16:37
Medlem
CommanderShepards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flo-Ridah
Vet inte om det varit uppe innan men
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14889715.ab

Jag blir matt. Jag blir så jävla matt.

Den där artikeln är bland det värsta jag har läst i hela mitt liv...
Citera
2012-05-28, 16:50
Medlem
Fiiskars avatar
Citat från aftonbladets artikel:
Citat:
Vad som orsakade upploppen den här gången, vem som kastade första stenen, är en fråga *ingen har ett riktigt bra svar på.

Svaret står tidigare i artikeln.

Citat från tidigare i samma artikel;
Citat:
Det var fullt med poliser i området den kvällen. Han och två kompisar gick fram till några som hängde utanför en piketbuss.
De blev avsnästa.
– Stick härifrån, sa poliserna enligt Abdullah.
Killarna plockade då stenar från en fotbollsplan och siktade på polisbilarna som åkte förbi.
– Genast kändes det bättre, även om jag fattar att det inte *löser några problem, säger han.
Citera
2012-05-28, 17:12
Medlem
IceEyess avatar
Den mest optimala lösningen är naturligtvis att inleda en omfattande rensning i de utsatta områdena, och omgående belöna patrasket med livstids utvisning.
Citera
2012-05-28, 18:27
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Det som störde mig något enormt i abs artikel var: "Genast kändes det bättre ..."

Det kommer alltså från killen som frivilligt tänker göra sitt för att förbättra situationen? Det som stör är att uttalandet får det att låta som att det är ett djupt rotat hat. Han vill inte, rent intellektuellt och han förstår likaså att stenen inte skulle förbättra något, men det "kändes" genast bra? Skrämmande faktiskt.

Det var alltså en konflikt i killens hjärna mellan instinkten och intellektet och instinkten inte bara vann, den belönade honom även... Detta borde oroa folk som känner till hur hjärnan är byggd och fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in