2009-02-17, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det är redan en etnisk konflikt, inte en klasskonflikt. Inse läget. Knalla ned till Tensta eller Rosengård och räkna antalet svenskar bland vandalerna. Räkna sedan antalet kulturberikare bland poliser och brandmän.

De här små upploppen är inte speciellt relevanta och hur som helst så är ju inte konflikten etnisk till sitt väsen bara för att den stora majoriteten av det lilla gäng som vandaliserar är blattar och den stora majoriteten av snutarna svenskar.

Citat:
Den svenska arbetarklassen bränner inte ned förorter.

Nej, men att det brinner containrar i Tensta är inte heller det viktigaste som händer i Sverige.

Citat:
Möjligen blir de skinheads, dvs de ställer sig i direkt konfrontation med de invandrade våldsverkarna.

Det är nog betydligt fler svenska arbetarklassungdomar som blir vänsterextremister än högerditon, men det är ju sak samma, ingen jättestor skala.

Citat:
De gamla "klass"-begreppen är irrelevanta på 2000-talet.

Varför skulle klass vara irrelevant? När blev det så? På 70-talet var alla ense om att klass var jävligt relevant och sedan dess så har klassklyftorna bara ökat på alla sätt och vis. Hur kan klass bli irrelevant under sådana omständigheter? Kanske är det bara så makthavarna vill att folk ska tänka? Att folk ska se i svart och vitt istället för att titta på de verkliga konflikterna i samhället? För ärligt talat, vad är värst, att det brinner lite i förorten eller att kapitalisterna roffar åt sig en allt större andel av det vi sliter för att producera? Samtidigt som man använder rena lögner som ursäkt för att skära ner i den välfärd som vi i årtionden kämpat för att möjliggöra?

De som underblåser främlingsfientlighet och etniska perspektiv är egentligen objektiva fiender till arbetarklassen. De går helt i makthavarnas band, tyvärr.

Citat:
Invandrarungdomarna väljer själva sitt öde, precis som alla andra samhällsmedlemmar. Vi ser hur det går, vi ser nu vilka val de gör.

Såndär religiös metafysik har jag lite svårt att tro på, men den diskussionen får vi väl ta i filosofiforumet.
Citera
2009-02-17, 00:13
Medlem
nVcs avatar
Vad är det du har tänkt genomföra och hur har du tänkt göra det rent praktiskt?
Citera
2009-02-17, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jo dumskalle. Det finns en etnisk dimension i den förhärskande konflikten i det svenska samhället.

På vilket sätt? Vilka stora och betydande etniska konflikter finns det i dagens Sverige? Som ens går att jämföra med klasskonflikterna?
Citera
2009-02-17, 00:14
Medlem
Apspektakels avatar
Men är det så jävla konstigt när poliser kallar invandrare för blattar och dylikt?
Citera
2009-02-17, 00:15
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert_Giles
På vilket sätt? Vilka stora och betydande etniska konflikter finns det i dagens Sverige? Som ens går att jämföra med klasskonflikterna?

Om jag förstår dig rätt kan inte invandrare tillhöra arbetarklassen och det är alltså bara en slump att det är svenskarna som är de förtryckta?
Citera
2009-02-17, 00:16
Medlem
PreDampors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopSecret
FYFAN !!!
ROSENGÅRDSKRAVALLER !!
HAMASKRAVALLER !!!!
MOHAMMED HIT OCH DIT !!!
ISLAM HIT OCH DIT !!

När FAN ska svenska folket vakna?
Sverige håller på att gå under

Nja, gissar på att Fritidsgården har stängt, några ghettobarn har hittat lite knark i en gångtunnel och lever rövare.
Citera
2009-02-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KRISTERLAG
Polisen har fått larm om ett våldsamt upplopp i Tensta.

Ungdomar sätter eld på parkbänkar och sandlådor och kastar sten, säger Björn Engstrand, polisens presstalesman.

Larmet kom vid tjugo över åtta på kvällen. Mellan 40-50 ungdomar kastar stenar och sätter eld på parkbänkar vid Grillen på Tenstaplan. Polisen är på väg tillsammans med brandkåren.

Redan i går ska oroligheter ha startat i Tensta då någon kastade en molotovcoctail mot en byggnad.

– Vi håller på att gruppera upp så att vi får ett slut på det här. Nu har de här ungdomarna rört sig mot nordväst från Tensta centrum, och mot tunnelbanan, säger Engström vid 21-tiden till TT.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4430205.ab

Ska vi i sverige behöva ta denna skit?
Nu får väl ändå staten snart sätta in Yrkesmilitärer i förorten!
När jag var arbetslös så fick jag gilla läget, inte fan kastade jag sten,rånade,eldade eller våldtog tjejer för att jag var utan jobb.
Jag börjar känna sådan ilska så jag går snart ut och tar lagen i egna händer! Jag e redo för att ta striden! Är Ni?
Ni kanske fegar och väntar till 2010 då förändringarna kommer rent politiskt?

Jag kan se att den här icke-nyheten gör dig väldigt upphetsad. Kul för dig. Men varför gör du inte som du säger och åker till Tensta och gör något din fega hycklare?
Citera
2009-02-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Men är det så jävla konstigt när poliser kallar invandrare för blattar och dylikt?

Ja, en normal människa går inte ut och bränner ned gator och torg
Citera
2009-02-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel

Det är ännu konstigare att dessa kulturberikare inte lynchats för länge sen med tanke på allt skit de ställer till med.
Citera
2009-02-17, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Några skitungar som tänder eld i några containrar kan väl knappast kallas ett "våldsamt upplopp".

Stackarna här måste ha något att gnälla på, offer som man är ...
Citera
2009-02-17, 00:23
Medlem
Varför är alla så rasistiska? Låter som alla ni som skyller på ras eller kultur inte känner en enda person som härstammar från ett annat land och kultur.
Citera
2009-02-17, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Om jag förstår dig rätt kan inte invandrare tillhöra arbetarklassen och det är alltså bara en slump att det är svenskarna som är de förtryckta?

Invandrare kan självklart tillhöra arbetarklassen. De flesta invandrare (och de flesta svenskar för den delen) gör just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in