Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-09-18, 23:14
Medlem
Men inte extremhögern?
Citera
2003-09-18, 23:25
Medlem
Undergroundmans avatar
Det är ju inte helt hemligt att majoriteten av journalisterna är röda. Det finns ett flertal exempel på olika journalister och andra kändisar som har ett förflutet innom "vänsterextrema" organisationer, allt från Sven Volter till Jan Guilio (eh, hur fan stavar man hans namn).
Dessutom är det ju ingen hemlighet att kändisvärlden, främst då på artistsidan är ganska full av bögar.
Besök vilken skola som helst med journalistutbildningar så hittar du gott om småtjejer med mailadresser som "feministen86@hotmail.com" och liknande.

Med andra ord; vänstern har lyckats med något som "extremhögern" aldrig lyckats med nämligen att ta samhällets viktigaste poster. Det vill säga opinionsbildarna.

Högerfolk verkar mer inriktade på att hamna på maktpossitioner innom millitär, polis eller innom yrken där man tjänar pengar (samt förståss den stora arbetarklassdelen). Men innom dessa yrken har du ingen möjlighet att nå ut till den stora massan.
Citera
2003-09-18, 23:29
Medlem
På vissa forum bannas Nationaldemokrater
men inte expoanarkister....

http://www.alltomtv.se/forum/showthr...threadid=26176
Citera
2003-09-19, 00:31
Medlem
finkels avatar
Att tillhöra rånarluvsvänstern i Sv är helt ok enligt den PK-maffia vi har i detta land.Då får man bidrag av skattemedel och sponsras av alla möjliga "fina" föreningar.

Tycker man däremot om Sv och vill värna svenska traditioner, seder och bruk ja då stämplas man automatiskt som nazist, rasist och alla andra "otäcka" ord som PK-maffian kan komma på.Man får inte: hyra en lokal, hålla möten, sina valsedlar utdelade.
Man får inte ha gamla svenska symboler på sina kläder pga HMF.Du får inte sjunga nationalsången på ditt barns skolavslutningsdag osv

Som medlem i den "fina" församlingen av maskerade, stenkastande "demokratiska" vänsterrörelser får du däremot tex ha bilder på vilka diktatorer och folkmördare som helst. Du kan sitta i statstelevisionens program och öppet vilja krossa nuvarande styre av Sv med väpnad kamp osv osv

Likhet inför lagen, ja döm själv!

Ska en "extrem"grupp vara förbjuden ska alla vara det, tycker jag iaf.

Mvh Finkel
Citera
2003-09-21, 15:31
Medlem
Ganska patetiskt att extremvänstern ser sig själva som rebeller när de passar perfekt in i Pk världen. De anser sig också vara modiga trots att det knappast är mest riskabelt att tillhöra denna grupp.
Citera
2003-09-21, 20:39
Medlem
Förstår!

Själv är jag varken extremhöger eller dito vänster. Visst jag är höger, men dock ej emot invandrare.

Men jag har själv reagerat på att vänsterpacket kan tydligen göra och säga vade de vill utan att någon reagerar. När dito höger gör detsamma blir det ett fasligt liv. Kanske beror det mest på HMF, eller den låga nivån många av extremhögern nyttjar sig av?

Mvh Micke Liberal agnostiker som röstar på KD
Citera
2003-09-22, 07:45
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyria
På vissa forum bannas Nationaldemokrater
men inte expoanarkister....

http://www.alltomtv.se/forum/showthr...threadid=26176

Var det inte för detta du blev bannad?

http://www.alltomtv.se/forum/showthr...800#post711800

och att du påpekade i trådarna att din kille tillhörde B&H och att du var bekant med de trevliga killarna bakom info14?
Kan det inte vara så att de på forumet kände sig hotade när du sa dig ha en lista med personuppgifter på de som skrev på forumet?
Ditt snack om "cotton boy" kanske uppfattades illa av någon med rötter i slaveriet?

För kännedom till din lista med personuppgifter:

Jag: grisskär judinna
Ålder: 36 år
Pojkvän: Gyllenbrun högavlönad akademiker
Gravid: hoppas på ett vackert gyllenbrunt barn
Politisk tillhörighet: Folkpartist
Läser gärna: Expo
Tycker inte om: högerextremister och vänsterextremister typ ND, SD och AFA m.m.
Citera
2003-09-23, 16:21
Medlem
...

Vart ligger förvåningen?

Nästan alla lagar som har utrymme för det visar ju på samma diskriminering.

Vi bestämmer att X är fel. X utförs av Y och Z. vi gillar Y, därför är X okej men bara när Y gör det, och eftersom vi hatar Z så blir det ännu värre att göra X när det är Z det handlar om.

Folkmassan kommer alltid acceptera helt sjuka lagar som HMF, med det enkla mönstret;

Z är dumma, buuuuuu-
Y är bra, HUUURRAAA

X är dåligt, hot mot samhället, pruttbråkigt och okarismatiskt,
LÅT OSS GÖRA DET OLAGLIGT.

LÅT OSS VÄRNA OM YTTRANDEFRIHETEn, Y är ju snälla, varför ska de drabbas?

DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA, Z Z Z Z, de jäkla idioterna ska få smaka!
YTTRANDEFRIHET; VAD ÄR DET? GRÄNSEN MÅSTE DRAS!!

ja.. sådär ungefär.
Om vi bara kunde komma överäns om att (exempelvis) yttrandefrihet enbart handlar om att TOLERERA vad du ogillar, inte respektera det du gillar,
så skulle nästan alla dessa larviga problem försvinna.

Om vi kunde acceptera att NSF förvisso av en majoritet anses vara kålrötter,
men ändå som svenska medborgare ska ha samma rättigheter som alla satans trädkramare, kvinnokämpar, kärnkrafts-bakåtsträvare och mulltoa-propagerare,
så kanske vi kunde ha ett riktigt (representativt) demokratiskt val någon gång.. och så kanske vi kunde bura in en å annan attac/AFA/UngVP(k) fjant som tagit lagen i egna händer.

För jag menar, i vilket annat land skulle man tillåta exempelvis Reclaim the city att fortgå?

I USA's mindre snälla stater hade polisen till och börja med pockat upp varenda liten skit oavsett ålder och stoppat in dem med "Bubba" och "lill-erik" i häktet,
sedan kört ett par 24h-sessioner så de riktigt fick bita i skiten så att säga..
sedan hade de plockat upp varenda jävel som har ngnsomhelst koppling till RTC(exempelvis de överklasskommunister som fegt i deras eget hem skryter ut i media om att de skapat RTC) och "sett till" att de inte fick ens ny chans att liva till det.

Inte för att jag har så mkt för USA's polismakt i allmänhet.. men inte fan kan man anse att Svenskarna gör ett bättre job med fjantkommunisterna
Citera
2003-09-26, 10:54
Medlem
Eftersom forummedlemmar på Alltomtv har pekat ut mig som varit den sk "Valkyria" vill jag med denna registrering påpeka att "Valkyria" som skrivit här ovanför INTE är jag, som ni kanske vet så är vem som helst fria att ta vilket nick som helt på internet utan att det behöver vara jag. Så: Jag vill förtydliga, jag har innan dess aldrig varit på detta forum och det är således inte jag som skrivit denna tråd som folk påstog i Allt om tv forumet. / Valkyria
Citera
2003-09-27, 02:54
Medlem
MooGyMaNs avatar
nja, det handlar väl snarare om att extremhögern lätt klampar över lagens gränser och blir fällda för "hets mot folkgrupp" så fort de visar sig offentligt. samt att hitler var rent jäkla ond och att andra världskriget ligger närmare folks hjärtan än det minst lika människoföraktande uppfuckade kommunistryssland. Båda fraktioner beter sig, "på fältet", förvisso ungefär likadant, men vänstern har ju privilegiet att hävda att deras grundideer bygger på "solidaritet och rättvisa", vilket i realiteten ju är rent skitsnack... extremvänsterns åsikter flörtar vidare med folks allmäna avundsjuka och gnällsjuka på ett sätt som de högerextrema inte lyckas med ("invandrarna" vs "kapitalet", "kapitalet" är en mycket bättre syndabock!), så därför gillas de av vår svenska jantelagsryttande gnällpöbel (som så fint röstade nej till emu pga av vänsterns snyggt konstruerade politikerförakt)

Tycker inte att någon grupp ska förbjudas, tycker snarare att deras åsikter ska upp till ytan i allmän debatt i nåra vettiga tv-program... hade blivit underhållning på hög nivå det vill ja lova... NSF och dess gelikar kommer aldrig att få ett vettigt stöd då de flesta anser att de är, just kålrötter, så att låta dem debattera och verka på en normal nivå skulle aldrig innebära någon risk mot vår demokrati...
Citera
2003-10-01, 14:30
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MooGyMaN
nja, det handlar väl snarare om att extremhögern lätt klampar över lagens gränser och blir fällda för "hets mot folkgrupp" så fort de visar sig offentligt.

Där har vi nästa problem eftersom det är en politisk lag riktad mot "extremhögern".

Jag som svensk kan bli kallad för precis vad som helst angående mitt ursprung utan att det är HMF.
Citera
2003-10-05, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MooGyMaN
nja, det handlar väl snarare om att extremhögern lätt klampar över lagens gränser och blir fällda för "hets mot folkgrupp" så fort de visar sig offentligt.
Svenska vänsterextremister har iofs till skillnad från svenska högerextremister skjutit ihjäl exakt noll antal poliser... Kanske har acceptansnivån nått med det att göra? Inte för att extremvänstern är guds bästa barn (det är möjligt att de begår fler våldsbrott i sin politiska aktivitet än extremhögern) men högerextremismens glada gossar begår nog grövre brott iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in