Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-23, 22:17
  #1
Medlem
moviemovies avatar
Såg att det inte fanns en tråd om detta fantastiska spel. Vad har ni för minnen av detta spel? Någon speciell favoritgubbe? The Marine/Diver? The Driver? The Green Beret? Eller kanske ni vill ta upp den där super kluriga banan som ni aldrig klarade eller hade svårt med. Då är den här tråden ypperlig för sådana diskussioner. Jag syftar framförallt på den första versionen.

Även 2an är riktigt vass och intressant, minns supersnabba ''thief'' och att man kunde vara en hund. Roliga uppdrag, härliga miljöer och lite vassare grafik.

Har inte spelar 3an men gillar inte den väg Commandos gick efter 2an. Inte lika intressant. Har heller inte kört det allra senaste FPS, men det lockar mig inte.

Hursomhelst, diskutera och lätta hjärtat.

Själv har jag en fråga. Började spela det igen häromdagen och vet någon hur man kan fixa för att kunna spara spelet i multiplayer. Sitter och lirar med en till och vi kommer rätt långt på banan och sedan gör man ett litet misstag och då måste man köra om från början, riktigt kasst om det inte går att spara på multiplayer.
__________________
Senast redigerad av moviemovie 2009-02-23 kl. 22:20.
Citera
2009-02-24, 00:37
  #2
Medlem
WordOfMouths avatar
Åh detta underbara spel! Jag kommer aldrig glömma det timmar man spenderade med att bygga upp de perfekt synkade attackerna på fienden. Oj oj, måste nog leta upp den gamla kopian och lira lite! Det var ju sjukt kul då det begav sig!
Citera
2009-02-24, 18:13
  #3
Medlem
WERYs avatar
Moviemovie: Jag tror inte det går att spara i multiplayer då ni kör mot eller med varandra live. Det skulle ju inte gå om man sparade vid olika tillfällen.

Har ju ett annat spel som man inte kan spara i multiplayerläge på utan måste köra allt live från början till slut

Skaffade Bihind Enemy Lines nyligen och har spelat det lite. När jag varvade det förr så använde jag fusk så det spelet är rödlistat i min varvarlista på spel. Nu ska jag göra det ärligt och då ser man hur mkt svårare det är att spela.

Har även 2an till PS2 och det är ju ett kul spel det med.

Min favvogubbe är nog Sniper för att jag gillar Krypskjyttegeväret mest av alla vapen. Tråkit o andra sidan att det ska vara så lite ammo till det. Driver får ju i regel 20 omgångar med sin machinegun
Citera
2009-02-24, 23:38
  #4
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Moviemovie: Jag tror inte det går att spara i multiplayer då ni kör mot eller med varandra live. Det skulle ju inte gå om man sparade vid olika tillfällen.

Har ju ett annat spel som man inte kan spara i multiplayerläge på utan måste köra allt live från början till slut

Skaffade Bihind Enemy Lines nyligen och har spelat det lite. När jag varvade det förr så använde jag fusk så det spelet är rödlistat i min varvarlista på spel. Nu ska jag göra det ärligt och då ser man hur mkt svårare det är att spela.

Har även 2an till PS2 och det är ju ett kul spel det med.

Min favvogubbe är nog Sniper för att jag gillar Krypskjyttegeväret mest av alla vapen. Tråkit o andra sidan att det ska vara så lite ammo till det. Driver får ju i regel 20 omgångar med sin machinegun

Förstår hur du tänker. Fast när jag lirar online så är det ju som om man lirar själv, bara det att den jag lirar med har hans om hälften av gubbarna.

Man kan spela vissa spel online och spara och sedan fortsätta någon annan dag. Det är fan riktigt trist att lira en svår bana och sen fucka upp det på slutet och behöva köra om allt. Borde ju gå att ta quick save. Annars blir det riktigt tidskrävande att spela om hela tiden.
Citera
2009-02-24, 23:50
  #5
Medlem
Älska detta spelet, alltså 1:an sen expansionen till 1:an var det väl, redan i 2:an balla det ur med inomhus miljöer som bara gjorde det tråkigt. Så jag spela bara nån bana på 2:an. Men jag spela riktigt långt på dom andra, gilla alla karaktärer men en favorit var ju spionen som man bara injencera dödligt gift i folk. Sen att få dom att titta åt det håll man ville så commandon kunde röjja fritt var ju ovärderligt. Jag gilla att använda kniven med commandon och sen gömma liken. Det gjorde jag uteslutande ett tag som lite extra utmaning, eller bara rusha fram och skjuta folk med harpunen med dykaren var också nice.

Kul du starta tråden, alla som inte spelat det rekommenderar jag verkligen att ge det en chans, riktigt klurigt på sina ställen men förbannat roligt.
Citera
2009-02-25, 03:19
  #6
Medlem
anooonyms avatar
ooh, minnena
Citera
2009-02-25, 16:34
  #7
Medlem
Installerade första Commandos för några dagar sedan igen och är helt fast i det nu

Green Beret är helt klart favoritsnubben då man använder sig av decoy apparaten för att locka till sig vakterna, sedan tar man dem i ryggen med kniven och bär sedan undan liket :P

En polare har också fixat det nu och vi tänkte lira lite över internet men när vi lägger upp en server får vi båda vårat "internal IP" som IP address. Någon som vet hur man löser det? Är det öppna portar som gäller och isf vilka? Är helt okunnig om sånt IP, routrar och liknande
Citera
2009-02-25, 20:22
  #8
Medlem
Aaaah sir! I need help!
Citera
2009-03-04, 12:04
  #9
Medlem
XXtazys avatar
Älskade det här spelet! tyvärr klarade jag aldrig det, får ta och göra det nån gång. Kommer ihåg min spelstil, jag hade lite tålamod så jag sprang alltid runt med green beret (tror jag) och knivade vakterna och bar bort dom precis så ingen märkte det.
Mina kompisar tyckte alltid jag gjorde 'fel' för man skulle ju tänka och planera länge innan varje kill. Men det funkade ju för mig
Citera
2009-03-04, 22:23
  #10
Medlem
Gosifs avatar
Oh nostalgiii! Gav en kompis en sparfil med Commandos via diskett på högstadiet. Snubbarnas röster är härliga, även gameplay.!
Citera
2009-03-05, 09:40
  #11
Medlem
Phass avatar
ctrl + s för att spara på multiplayer.
Citera
2009-04-06, 22:14
  #12
Medlem
WERYs avatar
Har spelat en del och är på en av Afrikas banor just nu. Det är verkligen knivskarpt läge att hoppa in och döda en vakt precis mellan dom andrs synfält, sedan lägga sig ner, sedan resa sig upp och dra undan liket lite så det ligger i dödläget.

Man börjar på ett smalt område här och alla täcker alla hela tiden så det är det enskilda läget under nån sekund eller 2 som man slår till

Älskar detta spelet och hittade det som big box. Jag skulle vilja få tag i original versionen av expansionen oxå, Beyond the Call of Duty som det heter
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback