Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-20, 19:49
Medlem
instruktören på mitt gamla gym som på en genomgång utav mina övningar frågade mig varför jag gjorde shrugs? "det får man ju tjurnacke av och det är inte snyggt!" . tog inte så mycket hon sa på allvar efter det ^^
2009-10-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molipect
instruktören på mitt gamla gym som på en genomgång utav mina övningar frågade mig varför jag gjorde shrugs? "det får man ju tjurnacke av och det är inte snyggt!" . tog inte så mycket hon sa på allvar efter det ^^

Haha! Tjejer har alltid så rolig vinkel på vad som är snyggt och tror att alla killar gymmar för att få tjejer. Ne, att vara biff utan traps är som att vara deffad utan magrutor.
2009-10-20, 22:12
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velocity007
Haha! Tjejer har alltid så rolig vinkel på vad som är snyggt och tror att alla killar gymmar för att få tjejer. Ne, att vara biff utan traps är som att vara deffad utan magrutor.
Finns ju dock flertalet tjejer som tycker det är direkt dåligt, ur ett estetiskt perspektiv att ha stora trapz, då specifikt de övre fibrerna.
2009-10-21, 00:39
Medlem
CBSativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velocity007
Ne, att vara biff utan traps är som att vara deffad utan magrutor.

+1

F.ö har jag sett en riktigt vacker tjej köra shrugs en gång.

Kan ha sagt det förut men jag stör mig mycket på folk som kommer och frågar om hjälp. Om det är något som kan besvaras med en mening så hjälper jag gärna till men om jag måste börja visa så förstår jag inte hur man har mage att fråga när man inte ens har pratat förut. När jag skulle börja styrketräna så kollade jag upp olika övningar i böcker och så tränade jag med farsan som tidigare har varit bodybuilder. Jag skulle heller inte vilja komma helt vilsen till gymmet och inte veta ett skit.
Senast redigerad av CBSativa 2009-10-21 kl. 00:51.
2009-10-21, 07:42
Medlem
ogwards avatar
Igår såg jag en av de konstigaste sakerna på gymmet...
En snubbe i 45-års åldern gick runt med sin laptop o surfade mitt i gymmet.
Först satte han sig mitt i cabeln med laptopen i knäna, 10-15 min senare flyttade han till bänken, så fort hans kompisar bytte maskin följde han efter de och satte sig i en närstående maskin som har vägguttag så han kunde plugga i datorn...
2009-10-21, 09:26
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Finns ju dock flertalet tjejer som tycker det är direkt dåligt, ur ett estetiskt perspektiv att ha stora trapz, då specifikt de övre fibrerna.
Det är dåligt ur ett estetiskt perspektiv.
Speciellt när man har så mycket övre trapz att det ser ut som att man har en limpa bakom nacken.
2009-10-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Speciellt när man har så mycket övre trapz att det ser ut som att man har en limpa bakom nacken.

Men det är sjukt brutalt med feta trapz !
2009-10-21, 11:33
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff

Som vän av ordning känner jag mej tvungen att påpeka att "ett estetiskt perspektiv" är någonting högst subjektivt.
2009-10-21, 13:59
Medlem
bodymoulds avatar
stör mig!

E inte mycket som jag stör mig på egentligen.....MEN.....

Alla dessa snorvalpar(och faktiskt även äldre) som flyttar sina kroppar RUNT vikten i olika "machoövningar".

Typiska exempel: Stående alt. hantelcurl, stående skivstångscurl samt knäböj med stången på nacken.

De har HELT missat poängen med hela skiten men deras uppsyn ser ut som de har uppfunnit hjulet.........vikternas rörelsebana är hur kort som helst, men deras små späda kroppar vrider sig som maskar för att komma runt kritiska punkten

För alla som går i taket nu......kritisk punkt finns i alla övningar....det är oftast det läget där vikten är "längst ifrån" centrum av din kraftutveckling. Om man då med en knyck eller ett lurigt vrid, flyttar kroppen så kan man dramatiskt öka mängden vikt. Har sett James Roberts, (en gammal jättebyggare), köra sittande bicepscurl på 10kiloshantlar samtidigt som en snorvalp stod jämte och svingade tjugofemmor....ganska lurig syn.....

-Öööhhöhö....kolla mig....kör tyngre än alla här.....fast mina armar är som spaghetti......höhö......ja e bara stark juh...inte sårär ...pumpad!

Så länge de kör biceps behöver man ju inte vara rädd iallafall. Värre blir det när de kommer till powerracket och lastar för böj.........

Aja inget å bry sig om eg. men tråden heter ju så å då vill jag ju vara aktiv här oxå!

BM
Senast redigerad av bodymould 2009-10-21 kl. 14:09.
2009-10-21, 14:29
Medlem
Kan inte säga att jag direkt störde mig på honom men jag skrattade en hel del.

Jag hade precis tränat klart och gick mot omklädningsrummet när jag ser en neger i cablecrossen. Han kör bröst men bara med ena armen för i andra så har han mobiltelefonen som han snackar i samtidigt
2009-10-21, 15:35
Medlem
Störde mig på två killar som såg ut att vara aningen yngre än mig(jag är 22). Jag sitter och kör hantelpress(axlar) och dem sitter bredvid på en annan bänk och gör samma sak, det är ganska så trångt nu, kanske 1,5 m mellan bänkarna.
Då stirrar den ena av killarna på mig hela tiden, under sitt jävla arbetsset, under hans vila och under min.. jag körde 4 olika övningar där under tiden dem körde 2, dem satt mest och kollade på mig och sig själva..
Otroooligt störande, hade dock inte mage att bli sur på han..

Sen en annan rolig sak, samma dag(idag) och bänken bredvid mig på andra sidan var det en man i 25års åldern som hade utländskt påbrå som skulle köra axelpressar precis som jag. han kämpar som fan med 21orna och får ihop kanske 6 reps(såg bara i periferi), med världens kortaste ROM.. sen går han och ber om pass av hans polare, nån av dem snacka rinte svenska för dem pratar världens sämsta engelska med varann, och tar tag i 30kgs hantlarna..
OH MY tänkte jag, så förklarar han mer visande än vad han klarar av att förklara hur kompisen ska passa, trycka upp hantlarna under armbågen, okej, det verkar ju lovande..
Så ska han köra då, det här var jag tvungen att se, så försöker diskret kika lite på min vila och så kör han igång, polaren får helt lyfta upp hantlarna åt han, det är tungt som fan, så ska han börja köra, kompisen passar hela tiden, ROM från toppläge till armbågen är vid öronen(OMG) sen upp 4 gånger.. sen verkar han klaga på att kompisen passade för lite.. :S

Bra jobb.. kanske ta några lättare hantlar, jävla idiot
2009-10-21, 15:37
Medlem
Disbeliefs avatar
Ungjävlar som discogymmar, men vem fan stör sig inte på dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in