E inte mycket som jag stör mig på egentligen.....MEN.....
Alla dessa snorvalpar(och faktiskt även äldre) som flyttar sina kroppar RUNT vikten i olika "machoövningar".
Typiska exempel: Stående alt. hantelcurl, stående skivstångscurl samt knäböj med stången på nacken.
De har HELT missat poängen med hela skiten men deras uppsyn ser ut som de har uppfunnit hjulet.........vikternas rörelsebana är hur kort som helst, men deras små späda kroppar vrider sig som maskar för att komma runt kritiska punkten
För alla som går i taket nu......kritisk punkt finns i alla övningar....det är oftast det läget där vikten är "längst ifrån" centrum av din kraftutveckling. Om man då med en knyck eller ett lurigt vrid, flyttar kroppen så kan man dramatiskt öka mängden vikt. Har sett James Roberts, (en gammal jättebyggare), köra sittande bicepscurl på 10kiloshantlar samtidigt som en snorvalp stod jämte och svingade tjugofemmor....ganska lurig syn.....
-Öööhhöhö....kolla mig....kör tyngre än alla här.....fast mina armar är som spaghetti......höhö......ja e bara stark juh...inte sårär ...pumpad!
Så länge de kör biceps behöver man ju inte vara rädd iallafall. Värre blir det när de kommer till powerracket och lastar för böj.........
Aja inget å bry sig om eg. men tråden heter ju så å då vill jag ju vara aktiv här oxå!
BM