Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-01, 16:33
Medlem
gammgubbes avatar
Ja så skriver Sundsvalls Tidnings ledarskribent idag. Vad anser ni? Är ni rädda och därför röstar på SD? Varför jag röstar på SD har jag berättat i en kommentar (se femte kommentaren uppifrån, "Jonas Karlsson"). Skriv gärna själv en kommentar men kom ihåg att vara saklig och civiliserad då moderatoren på ST är väldigt kåt på deleteknappen.

"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem" yeah sure...

http://st.nu/opinion/ledare/1.564955
Citera
2009-03-01, 16:39
Medlem
infidels avatar
SD är ett parti för de som inte vågar vara rasister. SD är kulturnationalister som tror att det är islam eller språk på utrikiska som gör blattarna så destruktiva. Bara de lär sig stå i kö, tala svenska och sluta vända röven i vädret fem gånger om dagen så kommer de att bli goda svenskar. Syrianerna i Slöddertälje eller genomblattiga kristna sydamerikanare existerar inte i SDs värld.
Citera
2009-03-01, 16:40
Medlem
Vädigt generellt skulle jag påstå att SD´s väljare är "rädda" svaga människor. Förmodligen har de flesta ganska svårt att ta in förändringar och är ganska trångsynta.
Citera
2009-03-01, 16:40
Medlem
Brookuss avatar
Tråden hör hemma i PI...
Citera
2009-03-01, 16:41
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
I nästan alla propaganda från SD är huvudtesen att invandring, särskilt från utomeuropeiska länder, är roten till allt ont. Det främmande är farligt och hotar det nationellt svenska. Multikulturellt är ett skällsord. Blandat är farligt. Dessa tankar finner jag utomordentligt obehagliga – bortsett från den bristande logiken. Snart sagt allt som i dag är svenskt är ju egentligen en mix av inhemskt och utländskt.

Där kom "obehags"-repliken som brukar användas ironiskt.

Dom där obehagliga vibbarna...

Citat:
Gudarna vi ber till, maten vi äter och kläderna vi bär. Svenskt kulturliv svämmar knappast över av sådant som kan kallas svenskt. Dans och sång, musik, språk och litteratur, allt är mischmasch. Det ursvenska existerar inte. I morgon gäller något annat. Sverige är ingen isolerad ö och kommer inte vara det i framtiden. Det är det som så många så kallade nationalister inte begripit. Det är detta som de är så rädda för.

Stor humor och stort tack för länken. Magnus Eriksson made my day...
Citera
2009-03-01, 16:43
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBIT
Vädigt generellt skulle jag påstå att SD´s väljare är "rädda" svaga människor. Förmodligen har de flesta ganska svårt att ta in förändringar och är ganska trångsynta.
Ja varför skulle man vara rädd för en negativ - i alla aspekter - förändring. Väldigt underligt du.
Du kan passa på att ställa samma fråga till alla miljötalibaner angående klimatet. -Varför är ni trångsynta och rädda för förändring?
Citera
2009-03-01, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBIT
Då tycker jag att det är ett svagare beteende att rösta på socialdemokraterna av gammal vana trots att detta parti sänkt oss i så många år nu.

Jag tycker det är högst rationellt att göra någonting åt den höga invandring som kostar enormt mycket pengar samtidigt som det också orsaker sociala problem och konflikter.

Och varför ska man ta in förändringar som man inte anser är bra? Att ta emot så mycket flyktingar och anhöriginvandrare som vi gör varje år är knappast förenligt med sunt förnuft.
Citera
2009-03-01, 16:48
Medlem
StuGs avatar
Till PI. Lämpligen för sammanfogning med någon existerande tråd.

/Mod
Citera
2009-03-01, 16:58
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Det enda parti förutom ND som vågar ta upp de negativa aspekterna av den förda invandringspolitiken får feghetsstämplen.

Precis tvärtom borde det vara.
Citera
2009-03-01, 17:00
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Det enda parti förutom ND som vågar ta upp de negativa aspekterna av den förda invandringspolitiken får feghetsstämplen.

Ja precis.

Men alla vet ju hur vårat land fungerar..
Vi skämmer ut oss för omvärlden.
Citera
2009-03-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul

Absolut. Jag är jätterädd för muslimerna och vad islam kan göra med Sverige - en helt naturligt reaktion för den kan sin historia det minsta. Massverkans lag är obeveklig på civilisationsnivå. Dessutom är det odemokratiskt att göra Sverige helt eller delvis muslimskt utan att svenskarna själva får möjlighet att ta politisk ställning via tex en folkomröstning, eller via ett (etablerat) politiskt alternativ.
Citera
2009-03-01, 17:45
Medlem
I alla fall jag är rädd för islamisering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in