• 4
  • 5
2009-03-06, 22:20
Medlem
Hgstadiets matte var ju lekstuga imo, lrde mig inte mycket nytt dr faktiskt. Men p NV mste jag sga att jag lrt mig jttemycket

Jag tycker en niv p typ Matte B borde man vl kunna lra sig p grundskolan i alla fall?
Citera
2009-03-07, 19:37
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Jag tror att Counterstrike ligger bakom en del av nedgngen.

Troligtvis ocks att medverkan i realityserier ses som ett livsml fr fler och fler.

"Varfr skall man kunna matte - det kan vl datorer ta hand om? Jag vill jobba med media."
Det far dom grna gra, det r inte ett problem. Problemet r att de som r INTRESSERADE och r MOTIVERADE far inte frutsttningarna de behver. I andra lnder vet jag att man har mattenivan hgre, men man kan "vlja bort" den nivan om man r inte intresserad av matte, men man kan ocksa frsvara den nnu mer om man gillar matte. Det finns liksom mjlighet at bgge hallen. I Sverige vet jag att man kan bara vlja bort matten tills den r HELT borta. Visst man maste faktiskt inse fakta att sin och cos rkning kommer den absolut strsta delen av den svenska befolkningen aldrig att konfrontera igen, MEN de som kommer och vill far inte frutsttningarna fr detta.
Citera
2009-03-07, 19:40
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
Hgstadiets matte var ju lekstuga imo, lrde mig inte mycket nytt dr faktiskt. Men p NV mste jag sga att jag lrt mig jttemycket

Jag tycker en niv p typ Matte B borde man vl kunna lra sig p grundskolan i alla fall?
Man gr ju i princip till matte B i grundskolan, bara att matte A r en repitition av nians matte. Matte B var iaf brjan fr mig med nya saker och formler. Matte A slutprovet var ju mer "Skriv talet etthundratusensjuttiotre med siffror", samt "Rkna ut treangelns area dr basen b r 12 cm och hjden h r 5 cm". Det gr man i 8an typ.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in