Först och främst vill jag bara tacka för er
expertis ni bidrar med
Måste ju säga att jag är imponerad av svaren jag fått.
Citat:
Sen får du ju fundera på hurpass viktigt det är för dig att veta, och vad de egentligen tänker göra med vetskapen. Den person som har varit din pappa för dig kan du ju aldrig byta ut, om det nu skulle visa sig att han inte är din biologiska pappa.
Självklart så har dom tankarna slagit mig flera gånger om. Han kommer alltid att vara min pappa också, dock är det så att jag måste reda ut det här för mig själv. Känslan och funderingarna har funnits så länge nu. Det är dags att sätta punkt för dessa tankar. Sen vet jag inte om jag kommer att tycka att det var värt det, men jag måste få ett svar helt enkelt.
Nu till fortsättningen:
Genom ett telefonsamtal till min pappa så lyckades jag få ur han vilken blodgrupp han är. Han visste inte alldeles säkert men han trodde han var Blodgrupp AB . (jag sa att jag funderade på att börja ge blod,så på den vägen var det)
Det som egentligen inte hör till våran tråd i och med att vi bara snackar bevisad fakta är att jag hörde på honom att han blev lite fundersam, eller så är det bara jag som inbillade mig. Jag fick i alla fall en skum fråga, tycker jag.
Han sa, Vadå? har du gått och funderat över min blodgrupp... hmm.
Så nu vet jag att han troligtvis då har
blodgrupp AB .
Sen ringde jag upp min mamma (dom är skild sen länge) och tänkte köra samma visa med henne, samtidigt vill jag inte vara för offensiv heller pga jag vill inte såra någon av dom. Så det slutade i alla fall med att jag inte fick fram hennes blodgrupp.
Sen började jag undra vad i hela friden har jag för blodgrupp. Då kom jag ju på att det måste ju stå på mitt födelsebevis, som jag har i min pärm som jag fått av mamma när jag fyllde år någon gång. Ner i bilen, hämta ficklampan, upp på vinden där pärmen ligger i någon av alla flyttkartonger.
Så nu sitter jag här, fram för mig har jag mitt födelsebevis
Som jag sagt tidigare
Citat:
Som sagt, detta är nya marker för mig (IG i Biologi) så jag hoppas ni inte sågar mina frågor
Det framgår inte klart och tydligt vad jag har för blodgrupp, utan det står 2 olika blodgrupper (som jag tolkar det)
A+ & K+
Någon som vet vad som menas med det?? Vad är + och så står det ju ett K också??hmm
Så nu återstår bara att luska ut vad min kära mor har för blodgrupp, även fast detta inte påvisar varken ut eller in.
Ett steg till mot inga tvivel
Det ska sägas i alla fall, det är inte en dans på rosor nu, när man vet lite mer om hur det funkar. Eller hur?
Citat:
vilket lär dig att biologi faktiskt är ett ämne som man kan ha oväntad nytta av.
Jag hoppas ni inte har gått och lagt er än
//
Fågelhjärtat