Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Skrikande barn på restauranger är nog bara accepterat i Italien och Sverige. I övrigt kan jag inte komma på några exempel.
Men äntligen någon som inte håller med, så att vi kan få igång en liten debatt.
Säg mig, vad anser du ger dig/mammor rätt att ha skrikande ungar på fik och restauranger? Blanda nu inte ihop det med allmänna platser.
Jag skulle nog vilja påstå ALLA sydeuropeiska länder och att vi blir mindre toleranta ju längre norrut vi kommer. Kanske har det med kylan att göra, att vi inte är lika socialt tränade då vi hellre sitter hemma än går ut.
De har väl samma rättigheter som vi andra. De stör inte mer än stora middagssälskap som i glada toner vill avtacka någon, ett gäng grabbar som inför en match vill ta en öl, en studiegrupp som diskuterar en hemtenta, de lokala V-75 experterna som högljutt diskuterar kusarnas dagsform, arrangerade barnkalas, de ständiga intima privata mobilsamtalen från borden bredvid, den usla musiken från cafets högtalare.
Vill man ha en levande fikakultur får man också vara beredd på detta. Och i ärlighetens namn är det ytterst sällan ett barn i sällskap med sin mamma eller pappa skriker hejdlöst en längre tid innan föräldern reagerar med att lämna lokalen.