Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-05, 00:34
  #1
Medlem
dethalvabarnets avatar
Varför ingen sticky än? Här är en.

Javascript är inte Java!
http://en.wikipedia.org/wiki/Javascript
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
JavaScript is a scripting language widely used for client-side web development. It was the originating dialect of the ECMAScript standard. It is a dynamic, weakly typed, prototype-based language with first-class functions. JavaScript was influenced by many languages and was designed to look like Java, but be easier for non-programmers to work with.

När ni visar javakod, markera er kod helt och klicka på antingen # (CODE) eller PHP-knappen om det är mycket kod markera gärna koden + tagsen som ikonerna i top generar och klicka igen på SPOILER knappen
__________________
Senast redigerad av ojn 2009-03-25 kl. 18:10. Anledning: Ändrad på TS' begäran
Citera
2009-03-07, 14:04
  #2
Medlem
ojns avatar
Bra trådstart. Har själv tänkt göra en länge, men det har inte blivit av.

Klibb på denna.

/Moderator
Citera
2009-03-24, 18:43
  #3
Medlem
dethalvabarnets avatar
Skulle vilja redigera min post o ändra <> till # så den blir rätt.

Och ni resten får ta o bidra lite kom igen! jag menar er! (proton, gadzoox, ssh, kvint,tooner,lampfot, m.f.l.)
Citera
2009-03-25, 00:38
  #4
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
Skulle vilja redigera min post o ändra <> till # så den blir rätt.

Och ni resten får ta o bidra lite kom igen! jag menar er! (proton, gadzoox, ssh, kvint,tooner,lampfot, m.f.l.)

Bidra med vad?
Det du har skrivit funkar alldeles utmärkt som referens tråd.
Citera
2009-03-25, 10:41
  #5
Medlem
grejen med CODE, och PHP skulle faktiskt passa in på de övriga forumen också
Citera
2009-03-25, 14:17
  #6
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Bidra med vad?

Finns alltid någonting bra att lägga till!

Finns en risk att det nog kan bli lite för plottrigt med för många inlägg i en sticky så folk inte orkar läsa den, de bör vara färgstarka, korta och koncisa, men om man lägger till förslag i den här tråden och tillräckligt många tycker att förslaget är bra så läggs de till i första inlägget eller i en ny sticky tråd som är ovanför den här samt att den här tråden döps on till förslag till stickys eller liknande. Eller någon annan sorts filtreringmetod.

Det kräver förstås att nån mod tittar förbi hyfsat regelbundet.
Citera
2010-04-22, 16:28
  #7
Medlem
dethalvabarnets avatar
Förslag på omdöpning av tråden till "Gratis porr och javascript lösningar."
Citera
2010-04-27, 13:35
  #8
Medlem
prigass avatar
Jag har ett annat förslag. Byt namn på subforumet "Java" till "Java, är INTE! javascript".
Citera
2010-10-19, 09:33
  #9
Medlem
TonyGrails avatar
Förslag:

Är det en längre klass du vill posta, gör det via en hemsida med syntax highlighting såsom:

Pastebin
Pastie

Detta borde även gälla för de andra systemutvecklingsforumena också.
Citera
2011-05-30, 19:28
  #10
Medlem
Har ett förslag om att man INTE gör andra människors läxor(den är oskriven jag vet men den behövs nog tyvärr skrivas ner). Hela Systemutveckling börjar bli flooded med posts som "HJÄLP: Arrayer!" där folk undrar hur man loopar igenom en array
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback