Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-09-28, 13:39
  #1
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Eftersom det är otroligt dött i "Länktips" så publicerar jag detta i "Fotografering", eftersom sidan har att göra med just det (ok, kanske lite annat innehåll kommer också). Om någon misstycker, så kan ni ju flytta tråden. VIll bara höra vad ni tycker...

################################################## ####
Som jag "lovat" så skulle jag göra en ny design till min sida. Japp, håller på också. Här är 2 exempel.

1:a
1:a är den jag slutade med igår...

Här är dagens arbete

Så, vad ska jag lägga till/Ta bort o.s.v? Menyn håller jag på med lite grann på sidan om. Exakt vad ska jag ha den? Ovanför getingen, eller i en sån där sträckad rad? OBS: Den är långt ifrån klar!
2003-09-28, 13:44
  #2
Medlem
Killroys avatar
Snygg layout. Vilken webbläsare använder du. Sidan tar upp hela fönstret med opera och halva fönstret med explorer.
2003-09-28, 14:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killroy
Snygg layout. Vilken webbläsare använder du. Sidan tar upp hela fönstret med opera och halva fönstret med explorer.

Antagligen förminskar Explorer bilden åt dig. Håll musen över den och vänta på en fyrkant i nedre högra hörnet, klicka på den så får du upp den rätta storleken på bilden.
2003-09-28, 15:51
  #4
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Tack Killroy!

>tilly: Ja, XP har en juvligt knäpp funktion som förminskar bilderna (om bilden är över 500 x 500 pixlar)...

Själv har jag tagit bort den här juvligt irriterande funktionen sedan länge sen.

Ja, själva designen är ju väldigt långt ner liksom. Sidan är anpassad för 1152 x 864 (vilket jag använder, och inte alls så många andra. Dom flesta har förståss tjockis- 1024 x 768 8)

...För att ta bort den här jättedumma funktionen i XP gör såhär:
Verktyg>Internet-Alternativ Klicka på fliken Avancerat.
Nedanför Multimedia:
Aktivera automatisk storleksändring för bilder... Självklart ska den inte vara i-bockad. Klart
2003-09-28, 15:53
  #5
Medlem
skrikande_griss avatar
Jag tycker sakerna på sidorna ska bort, för dom är grymt fula. Annars är det snyggt jobbat!
2003-09-28, 15:56
  #6
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrikande_gris
Jag tycker sakerna på sidorna ska bort, för dom är grymt fula. Annars är det snyggt jobbat!

Du menar själva toningen? Nej, absolut inte! Det är ju den som ger färg åt layouten. Annars blir den ganska tråkig. Har lagt upp sidan som jag har tänkt haft som "enter sida" också Här.

Blev ganska retro
2003-09-28, 16:08
  #7
Medlem
- Ta bort de fadade på sidorna, de er inte alls bra ut! Hör att du tycker om de, men ibland finns de inget annat att göra än "kill your darlings" för att få ett bra slutresultat.

- Färgerna är inte bra. Bestäm dig för 2-3 färger som du utgår i från. Nu har du allt från rosa till orange och brunt - förskräckligt! Lägg gärna in någon till färg så de bryter av lite.

- Jag tycker om själva upplägget på sidan.

- Ta bort den färgade "bordern" du har på mitten av sidan. Ta bort allt som är fadeat, det är så vansinnigt fult och 90-tals aktigt.

- Vart har du tänkt lägga in menyn?

- En sid fot längst ner vore inte så dumt.

- Om splashen. Ganska onödigt och jobbigt för besökaren om du inte har någon bra att säga t ex att använder får välja om de vill ha en lättladdad sida eller tungladdad.

- Är du tjej eller kille? Är lite förvirrad.

två bra sidor som jag tror du tycker om www.fotosidan.se www.grafisktforum.org
2003-09-28, 16:35
  #8
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilly
- Ta bort de fadade på sidorna, de er inte alls bra ut! Hör att du tycker om de, men ibland finns de inget annat att göra än "kill your darlings" för att få ett bra slutresultat.

- Färgerna är inte bra. Bestäm dig för 2-3 färger som du utgår i från. Nu har du allt från rosa till orange och brunt - förskräckligt! Lägg gärna in någon till färg så de bryter av lite.

- Jag tycker om själva upplägget på sidan.

- Ta bort den färgade "bordern" du har på mitten av sidan. Ta bort allt som är fadeat, det är så vansinnigt fult och 90-tals aktigt.

- Vart har du tänkt lägga in menyn?

- En sid fot längst ner vore inte så dumt.

- Om splashen. Ganska onödigt och jobbigt för besökaren om du inte har någon bra att säga t ex att använder får välja om de vill ha en lättladdad sida eller tungladdad.

- Är du tjej eller kille? Är lite förvirrad.

två bra sidor som jag tror du tycker om www.fotosidan.se www.grafisktforum.org

Ojoj, jävla mycket kritik. Har du sett den absolut (ingen som helst jävla tvekan) snyggaste sidan på nätet? Inte? www.2advanced.com

Den äger förfan allting som någonsin har gjort. Om du har något bättre att visa, VISA MIG DET! Om färgerna: Färger har ingen som helst betydelse. Ok, ska väll ta och ändra på dom men jag blev jävligt irriterad, för jag har suttit i ungefär 40 minuter och bara valt ut färger som är annorlunda. Såklart jag är kille! Dennis, säger det dig något??
(pixel är visserligen ett amerikanskt tjejnamn, men det har ingenting med det att göra, utan UT-Unreal Tournament. Mitt namn därifrån, men som jag har nu bytt heh)...

Vad menar du med sidfot exakt?

Splashen måste man fan ha kvar! Ok, kanske ska ändra färgerna, men den är jävligt cool (vilket jag fått bekrfätat av ett 50-tal personer)...
Ska dessutom skriva att sidan endast är snygg, om man använder 1152 x 768. Jag skulle ju kunna göra om sidan, för båda storlekarna, men det har jag verkligen inte tid med, tyvärr! (har knappt tid med något).
Haha, nej jag har inte många färger. Det är från brun, till svart (ok, grått också). Sen är det ju bara färger däromkring!?

Har nu lagt upp en Sida, med layouten som bakgrund (så man slipper dom vita kanterna, och automatiska storleksändringen).

...15 minuter senare : Har nu kommit på att jag iaf. kan lägga till ett mönster på sidorna.

...Ytterligare 15 minuter: http://www.pixelranger.com/ har fadeat och den är så jävla mäktig!!
2003-09-28, 16:44
  #9
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Jag har nu lagt ut allting ungefär.
http://medlem.spray.se/blowflugan/annat/

Ladda GÄRNA ner PSD orginalet, och ändra så det blir snyggt. Kanske ska jag ha gråa-blå färger? vad säger ni om menyknapps-färgerna?


Här är sidan, med layouten som bakgrund.

PSD för layouten är: "mainbg2.psd" och för menyknappen "Namnlöst-4.psd"

Edit: kom på att du måste ha "04b_09" - fonten om du ska hålla på med menyknappen i PS. Du kan hitta den på www.spoono.com (som är en snygg sida, men väldigt bra PS tutorials)
2003-09-28, 16:49
  #10
Medlem
visst är www.2advanced.com snygg men rejält trendhorig.
Själv föredrar jag sidor så som http://www.cubancouncil.com där de finns mycket tanke och nyskapande bakom!

Inte "så klart" att du är kille, var ju en tjej på splashen, eller? Därför som jag blev förvirrad.

hmm, jag tar tillbaka de där jag sa om färgerna, sitter på en laptop och ibland är de inte korrekt färgåtergivning återkommer med kommentar om dom senare!

sidfot: tvärtemot vad ett tophuvud är. Något som ramar in sidan. Annars ser de ut som sidan bara är avkapad helt abrupt.

skickar dig ett pm med länk till min site, vill inte lägga ut den här
2003-09-28, 16:53
  #11
Medlem
überlords avatar
off topic men tilly.
berätta lite om din avatar...
2003-09-28, 16:54
  #12
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av überlord
off topic men tilly.
berätta lite om din avatar...

Ja, gör det? Är det du? Då är du fan b-e-a-UTIFUL!
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback