Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
36,57%
98 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
63,43%
170 röster
2009-03-11, 09:44
Medlem
Pumpkings avatar
Sökte rundor lite och hittade denna tråd, om du istället vill diskutera vilka som är bäst;

https://www.flashback.org/showthread.php?t=508265

Men med tanke på överskottet jag ständigt bemöts av med riktigt jävla kassa kommentatorer, så tycker jag det är värt en tråd som endast rör dessa

Martin Dahlin! Nu var det visserligen några år sedan jag hörde honom, kan nog varit VM 2006. Eller hörde jag honom? Han satt knäpptyst hela matchen..
Något som man kanske önskat att Johan Mjällby hade gjort. Men han är ju ex-fotbollsspelare, och som ex, så är man ju tydligen expert direkt, även om man suger totalt på den nya uppgift man fått.

Ett annat namn som ploppar upp är David Fjäll! I många stunder briljant i EuroTalk men var totalt värdelös i OS-fotbollsturneringen. Sen tycker jag inte riktigt att han har flytet i språket för att göra sig god, endast genom sin röst.
Citera
2009-03-11, 09:51
Medlem
erikbes avatar
Bosse Gentzel under VM 1994 eller varför inte Svennis?
Citera
2009-03-11, 10:03
Bannlyst
Lasse Kinch
Citera
2009-03-11, 10:04
Medlem
Han som kommenterade ett antal matcher för Sverige i EM 08, "gillade" jag. Kommer inte direkt ihåg om han var dålig eller bra, men hans damp gillade jag
Citera
2009-03-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Martin Dahlin! Nu var det visserligen några år sedan jag hörde honom, kan nog varit VM 2006. Eller hörde jag honom? Han satt knäpptyst hela matchen..

Minns att Dahlin var med i VM -02 och gjorde fiasko... inte fan tog dom väl in honom -06 också??
En gubbe jag avskyr är Bosse Pettersson, det värsta är att han inte bara finns med i studios eller kommenterar matcher utan han ska alltid vara med i kvällstidningarnas "Så tycker experterna"..
Citera
2009-03-11, 10:16
Medlem
Little Feats avatar
David Fjäll är bäst som programledare i en studio och inte som en kommentator tycker jag. Annars så är väl Johan Mjällby ingen höjdare. Finns också en kille på Canal+ som jag inte vet namnet på, han kommenterar inte ofta.
Citera
2009-03-11, 10:17
Medlem
Sen har vi ju den storslagna kommentatorn som sade "Det ser mörkt ut på Kamerun's avbytarbänk". Kommer dock inte på namnet just nu.
Citera
2009-03-11, 11:22
Medlem
merodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackreaper
Sen har vi ju den storslagna kommentatorn som sade "Det ser mörkt ut på Kamerun's avbytarbänk". Kommer dock inte på namnet just nu.
Arne Hegerfors
Citera
2009-03-11, 11:24
Medlem
Villons avatar
Faktum är att det bara finns ett fåtal kommentatorer jag faktiskt gillar, känns som att defaultläget är ganska så mycket på minussidan. Det finns ett par saker som gör mig extra irriterad:

1. Benägenheten att langa in bisittare i alla möjliga och omöjliga produktioner, utan minsta tanke på om det finns någon personkemi att tala om eller huruvida slutprodukten faktiskt blir bättre. Henrik Strömblad exempelvis är helt okej när han är själv, men när han får Glenn Hysén eller nån annan bredvid sig börjar han babbla frenetiskt och ställa märkliga frågor för Glenn att svara på, enormt irriterande. Bosse Pettersson och Magnus Hedman är exempel på katastrofala bisittare som verkar oförmögna till någon form av personkemi och gladeligen kastar sig in i långa utläggningar om någonting fullständigt ointressant alldeles oavsett matchsekvens.

2. Oförmågan hos många kommentatorer att hålla käften. Jag har ögon, jag kan en smula om fotboll, och jag råkar uppskatta den stämning som ljuden från arenan förmedlar. Jag behöver därför varken en oavbruten beskrivning av skeendena a la radio eller få händelselösa sekvenser fyllda av ovidkommande information om dittan och dattan. Här kommer ovanstående resonemang om bisittare in i bilden. Jag förstår inte varför man är så rädd för att låta produkten som sådan sälja sig själv.
Citera
2009-03-11, 11:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
När man pratar om detta så kan man ju ändå inte hålla sig borta från att nämna Viasat-duon Glenn Hysén och Henrik Strömblad. Glenn säger konstant självklarheter genom hela matcherna. Inget som han säger är nått nytt för någon som har sett mer än 2 fotbollsmatcher i sitt liv. Henrik.. Kan han nånting om fotboll över huvud taget? Han är bra på själva kommenterandet men jag vet ju inte hur många gånger som han har missat eller frågat Glenn om fullständiga självklarheter...
Citera
2009-03-11, 11:34
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Faktum är att det bara finns ett fåtal kommentatorer jag faktiskt gillar, känns som att defaultläget är ganska så mycket på minussidan. Det finns ett par saker som gör mig extra irriterad:

1. Benägenheten att langa in bisittare i alla möjliga och omöjliga produktioner, utan minsta tanke på om det finns någon personkemi att tala om eller huruvida slutprodukten faktiskt blir bättre. Henrik Strömblad exempelvis är helt okej när han är själv, men när han får Glenn Hysén eller nån annan bredvid sig börjar han babbla frenetiskt och ställa märkliga frågor för Glenn att svara på, enormt irriterande. Bosse Pettersson och Magnus Hedman är exempel på katastrofala bisittare som verkar oförmögna till någon form av personkemi och gladeligen kastar sig in i långa utläggningar om någonting fullständigt ointressant alldeles oavsett matchsekvens.

2. Oförmågan hos många kommentatorer att hålla käften. Jag har ögon, jag kan en smula om fotboll, och jag råkar uppskatta den stämning som ljuden från arenan förmedlar. Jag behöver därför varken en oavbruten beskrivning av skeendena a la radio eller få händelselösa sekvenser fyllda av ovidkommande information om dittan och dattan. Här kommer ovanstående resonemang om bisittare in i bilden. Jag förstår inte varför man är så rädd för att låta produkten som sådan sälja sig själv.

Bengt Grive va väldigt duktig på det du efterlyser dvs att inte prata för mycket. Nu kommenterade han mest Tennis, men ändå.

OnT: Ola Wenström borde fyfan skjutas omedelbart, ruskigt dålig. Han avbryter alltid "experten" som sitter bredvid och tillför egentligen ingenting.
Citera
2009-03-11, 11:36
Medlem
BassInYoFaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bring Back Bava
Lasse Kinch
+1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto