Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-12, 07:43
  #1
Medlem
Ett litet djurs avatar
För golfälskare, verkar bli bästa spelet hittils:

Citat:
If you played last year's Woods on Wii, you'll know that the single biggest issue with the still-good controls related directly to draw and fade. You had to contort curve your swing unrealistically and uncomfortably to add either to balls and even then, it was a crapshoot -- it might work, but then again, it might not. MotionPlus controls eliminate this problem altogether because the game reads the rotation and orientation of the Wii remote in 3D space much more reliably. "We now have a near perfect one-to-one ratio on both the backswing and the downswing," explains lead producer Jason Shenkman. "Hitting low power shots is easier than ever before. Draw / Fade is now 100% consistent and we can accurately read the amount of rotation on your swing to determine how much draw or fade to place on the ball."

He's not lying. I tested the new MotionPlus swing mechanics for myself and came away absolutely delighted because they simply work as promised, which is brilliantly. Although there is still a miniscule delay between the motion you make and what you see on screen -- and there always will be, in every game -- the coveted one-to-one sensation is finally there in full. Tiger follows your every movement as you pull back the Wii remote, hold it, and then swing forward. You can make easy low-power shots by slowing your motion on the backswing, but also the downswing, a welcomed addition that adds another layer of realism to the mechanics. If you don't follow through with your swing, your power will suffer considerably -- a revelation I came by as I tried to play PGA Tour 10 like I did last year's version.

Citat:
Tiger Woods PGA Tour 10 also utilizes the Wii's Forecast Channel for real-time weather changes to all of the courses in the game. "If you have the Forecast Channel set up in the Wii Home Menu, you can set the weather to use live forecasts in-game. So if it's raining in real life at a course, it will be raining there as well when you play it in Tiger Woods PGA Tour 10. We also read actual wind speeds into the game. It's even possible for the weather to update while you are playing a round if that is what happens to the actual live weather in that area," says Shenkman. "If you don't have the Forecast Channel, you can set the weather manually. We even have a variable weather option which simulates live weather. In that case, it could be sunny at the start of your round, but start raining later. Weather isn't just eye candy either. It affects gameplay. So, if it's raining, the greens and fairways soften up, and distances are reduced, etc. The weather adds an extra layer to the game."
http://uk.wii.ign.com/articles/961/961390p1.html

Det sista är faktiskt riktigt tufft

Trailer:
http://uk.wii.ign.com/dor/objects/14...=36oanul9rfabi

Det här spelet verkar bli ett måste om man gillar golf.
Citera
2009-03-12, 17:50
  #2
Medlem
BonZus avatar
Jag hörde på Ign's podcast att detta spel är/verkar riktigt riktigt bra mycket tackvare Wii motion +. Så man kan ju nästan hoppas på att det är/blir bästa i serien.
Citera
2009-04-22, 07:50
  #3
Medlem
Ett litet djurs avatar
Day one? Day one.

Ok, så det här spelet verkar bli awesome. Jag är ingen golffantast men efter att ha läst att de inkluderar frisbee golf så gick spelet från ett "kanske" till day one.
Citat:
For the uninitiated, disc golf is -- much like it sounds -- an awful lot like regular golf, only the goal is tossing a plastic disc into a basket rather than hitting a ball into a hole in the ground. In Tiger Woods PGA Tour 10, the Disc Golf mode utilizes the extra sensitivity of Motion Plus-equipped Wii remotes to provide a pretty convincing simulation of the sport.
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3173854

Trailer i länken, kolla in den.

Noterbart i denna utgåva:
  • Pay and play - spelet har således DLC
  • EA har släppt det horribla valet av "All play"

Box art:
http://i667.photobucket.com/albums/v...our-10-wii.jpg
Citera
2009-04-22, 11:10
  #4
Moderator
Falukropps avatar
Verkar ju lite lagom schysst sådär.

Ju fler sånahär trailers man ser där Motion plus är inblandat desto mer tycker man att den gör Wiimote till vad den borde varit från början.
Citera
2009-06-20, 11:49
  #5
Medlem
Kalle7s avatar
Tänker köpa det till 360. Har inte spelat tiger woods sedan 07-versionen. Har det gått mycket framåt under 08 och 09 i spelen?
Citera
2009-07-06, 20:40
  #6
Medlem
a-lagarens avatar
har precis varit och köpt det till 360 och jag vet inte vad jag ska säga.visst är det bra men känns som att dem förstört puttarna på detta.är as förbanad just nu för jag missar så många puttar som jag hade satt hur lätt som helst på 09.sen kanske bara jag men grafiken var inte heller mycket bättre på detta än 09. värt 699 nja just nu känns det inte så.
Citera
2009-07-07, 07:50
  #7
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-lagaren
har precis varit och köpt det till 360 och jag vet inte vad jag ska säga.visst är det bra men känns som att dem förstört puttarna på detta.är as förbanad just nu för jag missar så många puttar som jag hade satt hur lätt som helst på 09.sen kanske bara jag men grafiken var inte heller mycket bättre på detta än 09. värt 699 nja just nu känns det inte så.
699 kr

Kostar 599 kr inklusive motion+ till Wii.
Citera
2009-07-07, 08:18
  #8
Medlem
Belsebs avatar
Verkar intressant, funderat på något av dom nya tennis-spelen också men har inte bestämt mig om jag tycker golf eller tennis är roligast att spela i vardagsrummet.
Citera
2009-07-07, 08:37
  #9
Medlem
Gimp_offers avatar
Lite lustigt det med weahter fore cast, var det inte meningen från början att man skulle kunna spela golf hemma i soffan när det var dåligt väder så man inte kunde spela ute?

Dock det med vind ändras efter verkligheten låter riktigt coolt. Blir nog mer varierande.
Citera
2009-07-07, 09:48
  #10
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
Lite lustigt det med weahter fore cast, var det inte meningen från början att man skulle kunna spela golf hemma i soffan när det var dåligt väder så man inte kunde spela ute?

Dock det med vind ändras efter verkligheten låter riktigt coolt. Blir nog mer varierande.
Det är ju valfritt
Citera
2009-07-07, 12:21
  #11
Medlem
a-lagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
699 kr

Kostar 599 kr inklusive motion+ till Wii.
afan tanken var att om det var bra skulle jag ha det både till wii och 360.men valde 360 igår eftersom det känndes lättare att spela på det när man är sjuk.pallar inte stå o svinga o greja då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in