2009-03-12, 19:11
Medlem
Jag hade tänkt starta en lite nyare diskussionstråd om krogar i Göteborg. Hade tänkt skriva de ställena jag varit på och betygsätta dem. Ni kan gärna skriva ideér om andra bra krogar jag missat som man kanske kan gå till.

Ställen betygsatta av mig

Henriksberg- 8/10 Stor takterass,normala priser och bra stämning.

Trädgårn- 8/10 Väldigt stort ställe, bra stämning men lite överdrivna priser.

Gretas- 8/10 Visst det är en bögbar. Men det är väldigt många straighta där med. Väldigt go stämning.

chez amis- 7/10 Bra förkrökställe,bra stämning och billigt.

Diamonddogs- 7/10 Bra musik för er som gillar rock,normala priser och bra stämning

Sticky Fingers- 7/10 Kul då det är Topfloor samt riktigt billigt under happy hour

Queens- 7/10 Ganska litet men mysigt ställe med bra priser.

Haket- 7/10 Kul ställe med oftast skönt folk

Keybar- 6/10 Funkar ibland, Normala priser.

Razzia- 5/10 Fjortisställe med normala priser.(Tydligen ganaska nyss bytt namn till Kungsgatan 19, har dock ingen säker källa på detta då jag hört det av en annan.)

BLVD- 5/10 dyrt, inget roligt folk och många våningar.

Flame- 4/10 sunkigt ställe med tråkigt folk. Finns bara en sak som lockar här och det är deras billiga öl när man har lite ont om pengar.

Ställen betygsatta av andra än mig

Park Lane- 8-9/10 (Om det är bra artister på plats)

Detta är min egen uppfattning om dessa ställen. Ni kan fylla på listan med era egna betyg om ställen och förslag på vilka roliga ställen man missat. Har säkert missat att skriva med några ställen också.
Senast redigerad av Tamii 2009-03-12 kl. 19:27.
Citera
2009-03-12, 19:17
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
Heter Kungsgatan 19 nu, bytt namn och stil.... IGEN

Kan lägga till:
Park Lane - 8-9/10 (Om det är bra artister på plats)
Citera
2009-03-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Heter Kungsgatan 19 nu, bytt namn och stil.... IGEN

Kan lägga till:
Park Lane - 8-9/10 (Om det är bra artister på plats)

Visste inte att Razzia bytt namn.
Får ta och prova Park Lane med
Citera
2009-03-12, 19:30
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Visste inte att Razzia bytt namn.
Får ta och prova Park Lane med
Bäst i gbg om du frågar mig.
Bästa Klubben då.
Citera
2009-03-12, 19:41
Medlem
27 visningar och inga som kan bidra med något?
Citera
2009-03-12, 20:50
Medlem
huggans avatar
Trädgårn- 6-9/10 Varierar väldigt mycket, en bra sommar dag med mycket folk är det bästa stället i Göteborg. Men under hösten/vintern när uteserveringen är stängd och det är lite folk är det inte alls bra.

Gretas- 6/10

chez amis- 6/10 Billigt, mkt sittplatser. Men lite för mkt 17-18åringar. Då föredrar jag Vasa Victoria bättre. Samma priser och samma typ av ställe. 8/10 till VV.

Sticky Fingers- 7/10 Kul då det är Topfloor samt riktigt billigt under happy hour

Queens- 6/10 Ganska litet men mysigt ställe med bra priser.

Keybar- 6/10 Funkar, men lite för litet och för litet dansgolv.

Razzia- 3/10 Skitställe som gott och väl kan stänga ner för gott istället för att byta namn stup i kvarten. Gick bra att gå dit för att hälla i sig några snabba öl i början av en kväll när det var 3 för 1 i baren.

BLVD- 6/10 Kan vara rätt skönt ställe, skönare nu när dom har en uteservering oxå.

Bryggeriet - 6/10 Vanliga priser, vanligt ställe. Mycket sittplatser när uteserveringen är öppen.

Parklane 8/10 Får man väl säga är bästa stället i stan. Mycket folk, mycket plats till antingen dans eller sitta ner och ta något att dricka vad man nu tycker är skoj. Vanliga priser.

Berså 7/10 Skönt ställe sköna lokaler om dock lite litet. Sliskig jävla vakt dock, men annars så. Vanliga priser.

PC 7/10 Gott litet förkrök ställe, som kan funka för hela kvällen om man inte är sugen på att dansa. Priserna innan 12(tror jag att det är) är helt klart dugliga. Priserna var väl bättre förr men duger som sagt fortfarande.

Cheers 6/10 Mysig liten krog mitt emot Queens. Dugliga priser sist jag var där iaf.

Dom jag kom nu, får väl uppdatera listan efter vad man kommer på och hur stort man ska sprida krogarna. Tog bara med ställen inne i centrum.
Citera
2009-03-12, 21:06
Medlem
Skönt att fler tar intiativet att sprida nya sköna krogan man kan gå till
Citera
2009-03-12, 21:53
Medlem
queens.. är inte det en stadsdel i new york?
Citera
2009-03-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubako
Kanske stämmer, ingen aning.
Citera
2009-03-12, 23:10
Medlem
aCeees avatar
Citat:

Citat:
Kanske stämmer, ingen aning.
Jo det är det.. Herregud.
Är det relevant?
Citera
2009-03-13, 00:16
Medlem
Finner det lite komiskt bara att The Queen(bestämd form, singular) kallas Queens(obestämd form plural).
Citera
2009-03-13, 07:34
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Finner det lite komiskt bara att The Queen(bestämd form, singular) kallas Queens(obestämd form plural).
Är det inte så att eftersom det är en stadsdel så blir det ett namn, då alltså "Queens".
Stadsdelen heter inte "Queen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in