Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-13, 11:01
Medlem
vet ej om jag ska skriva det här men flytta den om det är fel.

jag har följande problem mitt ljud fades och returns med jämna mellanrum.
det fadar inte bort helt utan det sänks kanske med 20% sen kommer det igen.
har haft detta problem nu i 2 veckor. min burk är kopplad till en förstärkare med en vanlig 3,5 mm kabel och kör 2.1 från förstärkaren. någon som vet om det trubbel med datorn eller förstärkaren? eller borde jag kolla mina öron hehe
Citera
2009-03-13, 11:19
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duvonans
vet ej om jag ska skriva det här men flytta den om det är fel.

jag har följande problem mitt ljud fades och returns med jämna mellanrum.
det fadar inte bort helt utan det sänks kanske med 20% sen kommer det igen.
har haft detta problem nu i 2 veckor. min burk är kopplad till en förstärkare med en vanlig 3,5 mm kabel och kör 2.1 från förstärkaren. någon som vet om det trubbel med datorn eller förstärkaren? eller borde jag kolla mina öron hehe

haft samma problem för ca 1 år sedan med dåvarande ljuduppsättning. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag löste det
Har du gjort det självklara dvs installerat om de senaste drivrutinerna till ditt ljud?
Citera
2009-03-13, 17:24
Medlem
OggeOJs avatar
Kör du med en förstärkare? Låter som du har olika ohm på stärk/högtalare eller så orkar förstärkaren inte med att driva högtalarna eller så har du för hög volym.
Citera
2009-03-13, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Kör du med en förstärkare? Låter som du har olika ohm på stärk/högtalare eller så orkar förstärkaren inte med att driva högtalarna eller så har du för hög volym.

nej förstärkaren e bra lite förbra för speakers jag har men det har fungerat felfritt hur länge som helst.
testade nya drivrutiner men d hjälpte inte
Citera
2009-03-13, 21:46
Medlem
hmm koppla min psp till förstärkaren och då funkar ljudet hur bra som helst kanske mitt ljudkort som failar?
Citera
2009-03-14, 18:19
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duvonans
hmm koppla min psp till förstärkaren och då funkar ljudet hur bra som helst kanske mitt ljudkort som failar?

Vad har du för ljudkort? Kan vara så enkelt att det inte orkar heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in