• 9
  • 10
2009-03-16, 20:19
Medlem
Kingen_kings avatar
Sitter man några stycken och diskuterar hur skolmaten är så är det en politisk diskussion. Politik är det som händer runt omkring oss medan vi lever.
Citera
2009-03-16, 21:42
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Och varför behövs det överhuvudtaget? Ska staten vara barnvakt eller? Jag förstår verkligen inte att begreppet inte hånas öppet.

Familjepolitik. Jo, där vill jag verkligen ha politiker, som ska bestämma över hur min familj ska leva.

Lagstiftad läggdags, alla barn under 12 ska sova före 9!

Vad menas med det? Vad är bra med det?
Du har så rätt.

Det enda partiet som värnar om familjernas frihet är Kristdemokraterna. Alla andra partier använder familjen som ett verktyg för att genomföra sina politiska visioner(feminism)
Citera
2009-03-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Du har så rätt.

Det enda partiet som värnar om familjernas frihet är Kristdemokraterna. Alla andra partier använder familjen som ett verktyg för att genomföra sina politiska visioner(feminism)

Är inte familjernas frihet också en politisk vision?
Citera
2009-03-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Du har så rätt.

Men hallå?!? Är det något parti som använder familjen som verktyg för att förverkliga sin politiska vision så är det KD. Man använder ju familjen som utgångspunkt för hur man vill att resten av samhället skall se ut.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in