Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-14, 17:51
Bannlyst
Tjena.
Min data funkade perfekt. Stängde av den. Stängde av nätadaptern. Öppnade burken satt in en DVD spelare. Stängde burken.
Satt på nätadaptern och processor fläkten snurrade till lite grann. Tryckte på startknappen och inget händer.
Stängde av och satt på nätadater samma grejj.
Processor fläkten snurrar kanske i 2 sec var 10 sekund när nätadpatern är på.
Den snurrar av sig själv datan är inte igång bara nätadaptern!

HJÄLP!
Senast redigerad av roxs 2009-03-14 kl. 17:56.
Citera
2009-03-14, 17:54
Medlem
Naikons avatar
Prova att ta ut DVD-spelaren och se om datorn fungerar.
Citera
2009-03-14, 17:55
Bannlyst
Provade hjälpte inte!
Citera
2009-03-14, 17:58
Medlem
Helt kaputt är den då inte! Var felet ligger kan däremot var lite svårt att säga på rak arm men det låter som antingen nätdel eller moderkort.
Ett tips är att ta ett elektriskt ledande gem och kortsluta en av de svarta kablarna (på den övre raden) med den gröne kabeln på ATX-kontakten, som leder in i moderkort. Slå sedan till strömmen till agget, går de igång ligger ju inte felet där.
Citera
2009-03-14, 18:00
Medlem
Glömt koppla in något kanske? Dubbelkolla allt.
Citera
2009-03-14, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asbus
Helt kaputt är den då inte! Var felet ligger kan däremot var lite svårt att säga på rak arm men det låter som antingen nätdel eller moderkort.
Ett tips är att ta ett elektriskt ledande gem och kortsluta en av de svarta kablarna (på den övre raden) med den gröne kabeln på ATX-kontakten, som leder in i moderkort. Slå sedan till strömmen till agget, går de igång ligger ju inte felet där.
BILDER? Eller kan du vara mer specifik?

Allt är inkopplat rätt. Skriv gärna alla tips som ni kan så att man kan testa. Har inte datorn här just nu men skriv så att man kan testa olika grejjer och testa fram!!!
AKUT!!! Inte min dator liksom och jag vill ej betala för ny dator del eller 2.
Och varför snurrar fläktarna lite då och då när nätadaptern är på?
Senast redigerad av roxs 2009-03-14 kl. 18:09.
Citera
2009-03-14, 18:08
Medlem
Naikons avatar
Kanske glapp i kontakten som går från eluttaget till nätaggregatet i datorn?
Citera
2009-03-14, 18:16
Bannlyst
Mer tips har inte testat nån av dem som ni skrev för har inte datorn framför mig.
Tipsa så man kan testa när man har datan här hemma.
Citera
2009-03-14, 20:13
Medlem
lazyheads avatar
Låter bara som att du har kommit åt någon annan kabel, någonting är glapp.
Kolla alla kablar när du är klar så kollar du ALLA kablar igen. Testa koppla bort dvd'n och kolla alla kablar igen!
Citera
2009-03-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roxs
Mer tips har inte testat nån av dem som ni skrev för har inte datorn framför mig.
Tipsa så man kan testa när man har datan här hemma.
Ser att du befinner dig i USA, kanske ställt in 230V av misstag?

Nollställ BIOS kolla om det hjälper. Ytterst tveksam dock.
Citera
2009-03-14, 21:10
Bannlyst
Ska testa allt ni skrev imorgon. Men först ska jag plocka isär skitet. Sen testa del för del Typ utan hårdisk o sånt... Byta strömkablen, byta till jordad utan, kanske testa med annan nätdel. Sen den där GEM grejjen. Föressten den där där grejjen MED GEM, är det skämt eller inte? Kan man få bilder för man fattar ju inte så mkt det du skrev. Finns ju många svarta o gröna kablar. Ta ut bateriet.
Hoppas verkligen att det funkar!!! Annars blir jag .
MERA TIPS!!!

PS.
Nej, norrland 4ever!!! USA INTE BRA!
Citera
2009-03-15, 16:56
Bannlyst
Tjena.
Idag tog jag en annan nätadapter och testade på datan det funkade.
Dubbel kollade den gammla nätdelen, så såg jag att en sladd som går till moderkortet inte riktigt va inne i ( ni vet där sladdar sätts in i non plast grejj så att man koppla den direkt till moderkortet[ http://www.icd.se/images/Forlangning...0moderkort.jpg ] ) Den var löss. Så satte jag in den så hårt jag kunde. Så funkade det.
Tack till er som skrev att jag skulle dubbel kolla. Här har man sparat kanske 300KR på ny nätdel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in