Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-02-02, 18:45
Medlem
jaime22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Fin kning idag p 3,17%, hng p nu.

hller med! eniro raketen har lyft.
Citera
2011-02-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaime22
hller med! eniro raketen har lyft.

Det lr bli tungt att lyfta den dr raketen med en balansrkning bestende av endast skulder och goodwill samt en affrside som inte ens J von Holstein skulle nappa p.
Citera
2011-02-03, 06:01
Medlem
SparkMans avatar
Glm inte att slja innan kvartalsrapporten bara
Citera
2011-02-04, 10:28
Medlem
jaime22s avatar
tss, ni har fel. aktien upp i dag, seb stter riktkurs till 50! kr. mitt rd r att tanka innan nsta torsdag d report kommer.
Citera
2011-02-04, 10:30
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaime22
tss, ni har fel. aktien upp i dag, seb stter riktkurs till 50! kr. mitt rd r att tanka innan nsta torsdag d report kommer.

I vad har vi fel menar du? Vilken del av Eniros verksamhet r det du r imponerad ver?
Citera
2011-02-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Glm inte att slja innan kvartalsrapporten bara
bara en snabb ot frga.. varfr ska man slja innan rapporten? om fretaget gtt bra s kar vll kursen?
Citera
2011-02-04, 10:39
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzZ0r
bara en snabb ot frga.. varfr ska man slja innan rapporten? om fretaget gtt bra s kar vll kursen?

Kursen kar om fretaget gr bttre n vad marknaden frvntat sig. Om vi idag tycker bolaget r vrt 1 miljard utifrn vad vi tror och vet om det, och rapporten visar sig stmma verens med vad vi trodde och visste, ja d r ju bolaget fortfarande vrt 1 miljard.

I det hr bolaget s r det mest lek med siffror nr det gller vrderingen. Fr oss - dig och mig - som anvnder Internet dagligen, br det vara sjlvklart att Eniro r ett dende fretag.
Citera
2011-02-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Kursen kar om fretaget gr bttre n vad marknaden frvntat sig. Om vi idag tycker bolaget r vrt 1 miljard utifrn vad vi tror och vet om det, och rapporten visar sig stmma verens med vad vi trodde och visste, ja d r ju bolaget fortfarande vrt 1 miljard.

I det hr bolaget s r det mest lek med siffror nr det gller vrderingen. Fr oss - dig och mig - som anvnder Internet dagligen, br det vara sjlvklart att Eniro r ett dende fretag.
ah ok tack. jo eniro dr det vet vll alla..
Citera
2011-02-04, 15:15
Medlem
Slingshots avatar
Nej tror jag skiter i Eniro, sljer mina aktier och lgger dom p BlackPearl.
Citera
2011-02-04, 16:23
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzZ0r
Precis. Men har Eniro gtt bra? Om man bortser ifrn alla stndiga nyemissioner, hur ser resultatet ut d? Vad jag hrt/sett gr Eniro stndigt back. Jag har inte hrt ngot som skulle ha brutit den trenden. Eller frvntar sig marknaden att Eniro inte ska g s mycket back som de brukar?
Citera
2011-02-04, 17:51
Medlem
jaime22s avatar
Citat:
I vad har vi fel menar du? Vilken del av Eniros verksamhet r det du r imponerad ver?

ass ni verkar ha missuppfattat mig. Eniro r inget super bolag MEN det r KRAFTFULLT undervrderat (tnk typ sebs kurs p 50 kr!). Eniro r ocks "to big to fail" med deras historia gr det inte att krascha. folk tnker ocks "eniro telefonkataloger aha?" men dom har MKT mer:

http://www.eniro118118.se

dom har deras egna blocket som r GRATIS.

118 118 - miljontals frgor varje r enorma mjligheter som typ concigege service (som man har p sitt platinum men alla har inte det), hjlp att boka biljetter osv. och vem drar inte ett par fylle sms till 118 118 varje gng man r ute?

utveckla iphone/android apps dom kan ta betalt fr ocks bra buisness.

idag finns pengar i bolaget att klara sig till minst 2014 och en ny vd som KOMMER GRA ALLT OCH GRA DET BRA. bli inte frvnade om eniro r large cap om 3 r.

och glm inte POLEN idag ett uland som ligger 10 r efter i utvecklingen. nr dom "vxer ikapp" s blir eniro stora och mnga hrliga slantar kommer rulla in. LS P och stirra inte er blinda p gamla br/rr.
Citera
2011-02-04, 17:53
Medlem
jaime22s avatar
Citat:

markanadens frvntning fr eniro = 0. DRFR kommer reporten f aktien att rusha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in