Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-13, 09:48
Medlem
Eniro - ENRO

Ha ha jag fick en chock nr jag sg aktiekursen i morse, 288% upp fr eniro och brsen har inte ens varit ppen en timme.

Jag tnkte vafan e detta hur fan kunde jag missa detta?

Men det handlar allts om en omvnd split, ha ha!
Citera
2009-07-13, 11:28
Medlem
fan i helvete ocks slde mina aktier i fredags fr 6.20 och frlorade 200 kr. hade jag slt idag hade jag tjnat 22000 kr!!!
Citera
2009-07-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Ha ha jag fick en chock nr jag sg aktiekursen i morse, 288% upp fr eniro och brsen har inte ens varit ppen en timme.

Jag tnkte vafan e detta hur fan kunde jag missa detta?

Men det handlar allts om en omvnd split, ha ha!
Det var lika enkelt att tjna pengar p att lnga i morse som det var att shorta fr en mnad sen i samband med emmissionen , det tackar jag fr
Citera
2009-07-13, 17:05
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smacken
Det var lika enkelt att tjna pengar p att lnga i morse som det var att shorta fr en mnad sen i samband med emmissionen , det tackar jag fr

Menar du att du lurade folk som inte hngt med i infon om splitten?
Citera
2009-07-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Menar du att du lurade folk som inte hngt med i infon om splitten?
Med nje JA , kallas lropengar
Citera
2009-07-14, 09:22
Medlem
hh, Goldman hjer kprekommendationen p Eniro frn 29,34 till hela 51,14!

Citat:
Eniro: Goldman Sachs hjer riktkurs rejlt
Uppdaterad 2009-07-14 08:59

Den amerikanska banken Goldman Sachs hjer riktkursen fr Eniro frn 29,34 kronor per aktie till 51,14 kronor per aktie. Rekommendationen neutral upprepas.

Det skriver European Market Scope.
Citera
2009-07-14, 10:43
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
hh, Goldman hjer kprekommendationen p Eniro frn 29,34 till hela 51,14!

Svrt att ta sdana rekommendationer p allvar tycker jag, man undrar ju vad de har fr egenintresse i det hela? Antagligen s tankade de med Eniro ett par dagar sedan...
Citera
2009-07-14, 11:23
Medlem
Samtidigt om de tankade ett par dagar sedan mste de haft en motivation bakom att gra det frn brjan ju Om de inte tror p att deras rekommendation helt av sig sjlv kommer hja kursen d..
Citera
2009-07-14, 11:33
Medlem
Den har ju gjrot en uppgng p ca 5% i dag, den var uppe p ca 6% tidigare i dag, men nu faller den sagt tillbaka lite. Om uppgngen var pga kprekommendationen vet jag dock ej.

Sjlv daytradade jag i morse med Eniro och har nu slt med ett godknnt resultat. Jag har dock fr vrigt dlig fingertoppknsla nr det kommer till att knna av toppen, fr att inte tala om att hinna kpa i botten. Fan vad svrt det r nr aktierna bara flyger ivg!
Citera
2009-07-14, 14:27
Medlem
Ha ha vad fan sysslar Goldman med, det var den jvligaste pump & dump jag sett p ett tag.

Citat:
(Rttar: i rubrik och text, Goldman har snkt riktkursen)

STOCKHOLM (Direkt) Den amerikanska banken Goldman Sachs snker riktkursen fr Eniro frn 51:14 kronor per aktie till 29:34 kronor per aktie. Rekommendationen neutral upprepas.

Det skriver European Market Scope.

Gsta Carlberg +46 8 5191 7911

Nyhetsbyrn Direkt
Citera
2009-07-14, 16:01
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ha ha vad fan sysslar Goldman med, det var den jvligaste pump & dump jag sett p ett tag.

haha, jag menar ju det, luktar illa det hr, en fet kprek s att smspararna pumpar in sina pengar, sedan kan de dumpa denna skitaktie i lugn och ro med en ok vinst. Skulle tro att de har ett stort innehav som de vill minska och vad r btte d n att g ut med en fet kprek?
Citera
2009-07-14, 19:10
Medlem
Dr.Houses avatar
Var det inte DI som tabbade sig?

Hursomhelst var det jvligt komiskt, frst stack den ivg 7% upp och sen dk den igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in