2009-07-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.House
Var det inte DI som tabbade sig?

Hursomhelst var det jvligt komiskt, frst stack den ivg 7% upp och sen dk den igen.

Nej Goldman gick ut i morse med en upphjning av kprekommendationen, sen ndrade dom den lite senare p dagen.
Citera
2009-07-14, 19:29
Medlem
Priamoss avatar
Vaa
Jag har mindre summa pengar i Eniro fr "skojsskull". Ligger nu tack vare denna otroliga hjning plus p dom. Varfr kade de frn ~6 kr till 29 helt pltsligt? Br man ha kvar dem ett tag till (stod ju att de var p 50 kr ett tag ocks!?) eller kommer de sjunka ner igen till under 10 kr?

(Kan inte alls mycket, frklara grna)
Citera
2009-07-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priamos
Vaa
Jag har mindre summa pengar i Eniro fr "skojsskull". Ligger nu tack vare denna otroliga hjning plus p dom. Varfr kade de frn ~6 kr till 29 helt pltsligt? Br man ha kvar dem ett tag till (stod ju att de var p 50 kr ett tag ocks!?) eller kommer de sjunka ner igen till under 10 kr?

(Kan inte alls mycket, frklara grna)

Missade du att dom gjorde en omvnd split igr?
Citera
2009-07-14, 19:36
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Missade du att dom gjorde en omvnd split igr?

Antagligen
Citera
2010-02-04, 00:48
Medlem
Eniro

Klttrar de upp nu? De har vl haft en del ekonomiska problem men lste de har tagit sig ut ur skulderna ganska bra sa simon blecher, vad man nu tar han fr hehe. De har rknats av olika som bde medelrisk o hgrisk.

tycker den knns ganska underskattad och funderat i 1v p o slnga in 20k nu innan rapporten den 10e.

Ngra andra hr ocks som funderar p den?
Citera
2010-02-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rbzz
Klttrar de upp nu? De har vl haft en del ekonomiska problem men lste de har tagit sig ut ur skulderna ganska bra sa simon blecher, vad man nu tar han fr hehe. De har rknats av olika som bde medelrisk o hgrisk.

tycker den knns ganska underskattad och funderat i 1v p o slnga in 20k nu innan rapporten den 10e.

Ngra andra hr ocks som funderar p den?

Hoppas du Inte gjorde det. Skulle ven avrda innan jag sg rapporten. Eniro lanserar nya produkter, och lgger ven ner en del av dessa, frgan r till vilket pris.
Citera
2010-05-11, 20:15
Medlem
Jklar vad den hr aktien har trillat, r dom p vg mot konkurs?
Citera
2010-06-01, 21:54
Medlem
Ner 30% idag, helt galet. Borde vl vara lge att kpa snart?
Citera
2010-06-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Ner 30% idag, helt galet. Borde vl vara lge att kpa snart?

Jag har svrt att se ngon framtid i Eniro, delge grna ngot som rent fundamentalt talar till Eniro's frdel.
Citera
2010-06-01, 22:19
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortnight
Jag har svrt att se ngon framtid i Eniro, delge grna ngot som rent fundamentalt talar till Eniro's frdel.

Det som brukar nmnas r vl "starka" kassaflden och lg P/E-vrdering. Fundamentalt i sjlva Eniros affr, dr finns inte mycket att hnga i julgran.
Citera
2010-06-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortnight

Aktien har gtt frn 140 till 10 kr, P/E har inte kat 14 ggr. Vinsten har halverats frn 2007 till 2009, den har inte minskat 14 ggr.

Det r priset p aktien som tilltalar mig mest. Galet billigt.

Jag r inte ensam i mina vrderingar, riktkurserna ligger flera gnger ver nuvarande kurs.
Citera
2010-06-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Det som brukar nmnas r vl "starka" kassaflden och lg P/E-vrdering. Fundamentalt i sjlva Eniros affr, dr finns inte mycket att hnga i julgran.

Deras primra intkter (siffra?) kommer ifrn en katalog som r p vg bort. Deras hopp om framtiden r deras sajt dr de fr tillfllet konkurrerar med Blocket, Hitta, Google. Intensiv konkurrens r en underdrift.

15 miljarder i immateriella AT varav 10 miljarder dk upp 2005, antar att det var kpet av Gula sidorna (?).

Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Aktien har gtt frn 140 till 10 kr, P/E har inte kat 14 ggr. Vinsten har halverats frn 2007 till 2009, den har inte minskat 14 ggr.

Det r priset p aktien som tilltalar mig mest. Galet billigt.

Jag r inte ensam i mina vrderingar, riktkurserna ligger flera gnger ver nuvarande kurs.

Aktien kan mycket vl vara felprissatt och dumpad fr tillfllet. Fr mig rcker det med att titta p deras hemsida, affrsid och koncept fr att knna stark ovilja att investera i Eniro p lng sikt.
Senast redigerad av fortnight 2010-06-01 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in