2009-03-17, 21:51
Bannlyst
(Vettefan om jag postar detta rätt, men jag tänkte att folk i detta forum borde veta något om ämnet, och så är det ju relaterat till fysik.)

Flera i min klass brukar gå in i program på sina miniräknare (olika gymnasieminiräknare, glömde min i skolan och kommer fan inte ihåg vad de heter, 830 810 bla bla) och där skapar de ett nytt program och skriver sedan in fusk så man klarar alla prov.
Fysik B kommer snart och det skulle vara väldigt händigt att ha alla formler i miniräknaren men det är förbannat träligt att skriva in allt. Man fick en usb-kabel med miniräknaren och med den kan man ladda över program, kan man ladda över textfiler som sedan öppnas i miniräknaren?
Jag har en bättre variant än den som ges ut i skolan (som sagt så kommer jag inte ihåg vad de heter) och den har jag laddat över spel på :P
Men kan jag skriva ner allt fusk i t ex ett .txt dokument, ladda över på miniräknaren och sedan klara fysik b utan att plugga?
Citera
2009-03-17, 21:54
Medlem
tycker du borde spendera tiden du "planerar ditt fusk" till att istället plugga fysik B så att du kan det istället om du ska läsa vidare...
Citera
2009-03-17, 22:15
Bannlyst
Men det ska jag inte och det där har jag hört 100 gånger.
Självklart pluggar jag också men det är jävligt händigt att ha fusk till hands.
Någon som vet om det går?
Citera
2009-03-17, 22:35
Medlem
du har ju ändå alla formler i ett formelhäfte, vilket jag hoppas du har om du läser fysik b. fysik är rätt så svårt att fuska med om du inte vet vilka frågor det handlar om..
men om du vill veta hur du gör, fråga dem du sett göra det och/eller kolla upp vad det är för räknare du har, googla och kika i manualen..
Citera
2009-03-17, 22:39
Bannlyst
Du har vad jag vet rätt till ett formelhäfte med alla formler som behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in