Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-03-22, 21:50
  #25
Medlem
zoccers avatar
Okej, då fattar jag varför man tänker som man gör.
Citera
2009-03-23, 09:05
  #26
Medlem
pyro860s avatar
Man får gratulera
Citera
2009-03-23, 23:01
  #27
Medlem
#1 Pyrotechnicss avatar
Tack för den intressanta läsningen och grattis till tillståndet!
Citera
2009-03-25, 18:37
  #28
Medlem
-J-s avatar
Stort grattis

Men stämmer det verkligen att skjutning av fyverkerier inte behöver tillstånd på egen mark utanför tätbebyggt område??
Citera
2009-03-25, 20:56
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -J-
Stort grattis

Men stämmer det verkligen att skjutning av fyverkerier inte behöver tillstånd på egen mark utanför tätbebyggt område??
Generellt söker du bara tillstånd för att du stör omgivningen. Finns det ingen du kan störa behöver du inte tillstånd från polisen för att störa folk.
Citera
2009-03-25, 22:25
  #30
Medlem
putteputte88s avatar
Är inte insatt för fem öre, förutom att jag vet att det är otroligt svårt att få ett sådant tillstånd!

Så först och främst stort grattis!

Jag är mycket imponerad över den kunskap du verkar besitta, och har efter att ha
läst igenom nästan hela din ansökan fått en djupare förståelse och insikt i hur
pyrotekniktillverkning, dess kringutrustning och framförallt säkerhetsaspekterna
fungerar! Tackar ödmjukast!

Hoppas att allt fortlöper väl utan missöden, och att fler intresserade lyckas få tillstånd!
Citera
2013-03-18, 20:05
  #31
Medlem
Gokväll.
I dessa tider av nya kemikalierestriktioner tycker jag att denna tråd om tillstånd kan vara värd att plocka upp igen.

Måste ju gratulera Fyverkerinörd/Kaj så här 4 år senare också
Hade inte hört talas om att privatpersoner kunde få tillstånd för detta, så det är smått sensationellt.
Intressant att läsa ansökan också. Många bra säkerhetstips där plus att det är en mall ifall man skulle skicka in en egen ansökan.

Hur ser det ut idag? Är det hårda tag igen, eller går det att få tillstånd?
Finns det fler privatpersoner som fått något liknande tillstånd inom kemi/pyro?
Vore ju trevligt att kunna syssla med sin hobby kemi/pyroteknik lagligt, och kunna beställa vissa kemikalier som kräver tillstånd.

Själv har jag intresse av ett litet eget lab där jag kan syssla med hobbykemi/pyro. Liksom Kaj har jag möjlighet att vara ute på landet med långt till närmsta granne.

Fler med erfarenhet av tillståndsansökan?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback