• 6
  • 7
2009-03-22, 21:11
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av douloureuse
Klart man röstar. Självklart är man för Lissabonfördraget, som förenklar EU:s beslutsprocedurer och rättskällor och gör det lättare för individen att delta.

Du tror verkligen på det där själv, eller? Pga centraliseringen så får individen mindre att säga till om.
Citera
2009-03-22, 21:12
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av douloureuse
Klart man röstar. Självklart är man för Lissabonfördraget, som förenklar EU:s beslutsprocedurer och rättskällor och gör det lättare för individen att delta.
Du måste förstå att antingen är det enklare för topparna i EU att ta beslut eller så är det enklare för individen att delta. Inte båda på samma gång. Lissabonfördraget flyttar makten längre från Sverige än vad redan är fallet och det ser jag som oroande. Vi vinner inte ett jota på att låta fransmän eller greker bestämma över en stor del av våra pengar och lagar lika lite som vi vinner på att själva få igenom ett och annat förslag som tvingar italienare och irländare att följa något en svensk sagt.

Lissabonfördraget gör EU mer och mer till en överstatlig organisation och det var inte det någon röstade varken för eller emot under 90-talet utan då gällde det huruvida vi skulle gå med i en union eller inte.
Citera
2009-03-22, 21:31
Medlem
Snömoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det säger inte särskilt mycket... Ingen, förutom Sverigedemokraterna själva och deras anhängare, gynnas av att SD får riksdagsmandat.

nu antar jag att du pratar om mandat i europaparlamentet, men i övrigt har du rätt. Jag anser mig dock "gynnas" av att de inte finns representerade där.
Citera
2009-03-22, 21:39
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snömos
nu antar jag att du pratar om mandat i europaparlamentet, men i övrigt har du rätt. Jag anser mig dock "gynnas" av att de inte finns representerade där.
Oj, det blev fel. Givetvis menade jag mandat i Europaparlamentet. Jag menade att du med det resonemanget kan rösta på precis vad som helst eftersom ingen direkt har sagt att de tänker samarbeta med SD. I Parlamentet är det ännu tydligare att partierna står ensamma eftersom de ingår i olika arbetsgrupper. En röst på M är alltså en röst mot Sd lika mycket som om man röstar på Fp.
Citera
2009-03-22, 21:42
Medlem
Snömoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Oj, det blev fel. Givetvis menade jag mandat i Europaparlamentet. Jag menade att du med det resonemanget kan rösta på precis vad som helst eftersom ingen direkt har sagt att de tänker samarbeta med SD. I Parlamentet är det ännu tydligare att partierna står ensamma eftersom de ingår i olika arbetsgrupper. En röst på M är alltså en röst mot Sd lika mycket som om man röstar på Fp.

jo kanske var lite otydlig där, lutar nog åt att jag röstar utifrån hur opinionsundersökningarna ser ut innan. Ligger något parti väldigt nära att slåss med SD om mandat så lutar det åt det partiet.

Ser rösterna ut att göra mindre skillnad där så faller rösten nog med hjärtat eller inte alls
Citera
2009-03-22, 21:43
Medlem
TengilKatos avatar
SD får min röst.
Citera
2009-03-22, 23:35
Medlem
Japp. På SD.
Citera
2009-03-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Självklart så ska jag inte rösta i detta val då EU är odemokratiskt och enbart är till för att ge ett bra jobb till avdankade politiker.
Ni vet väl att EU ledamöternas löner kommer att höjas i sommar från 54 500 till 86 000 i månadern vilket vi godkänner om vi nu går och röstar i detta skitval.
Med den inställningen så ger du EU-eliten möjligheten att fortsätta med sitt projekt oavsett vad vanligt folk anser. Det må vara att din röst inte räcker för att det ska bli en förändring, men genom att inte rösta så har DU ej gjort det lilla du kan. Därigenom har du gett eliten frikort att fortsätta i orubbat bo.

Själv ska jag naturligtvis rösta då jag är en EU skeptiker. Det blir SD och ett kryss på Kent Ekeroth, då hans viktigaste fråga är:

Citat:
Viktigaste EU-fråga: Att bekämpa islamiseringen av Europa.

Sverigedemokraternas valplattform till Europaparlamentsvalet 2009:

1. Sverige ut ur EU!
2. Samarbete – JA, Union - NEJ
3. Stoppa Lissabonfördraget!
4. Försvara den svenska modellen, nej till lönedumpning
5. En ansvarsfull invandringspolitik
6. Nej till Turkiet i EU!
7. Nej till en EU-armé
8. Stärkt gränsskydd
9. Behåll den svenska kronan
10. Ingen EU-byråkrati i svenska land och vatten!
Senast redigerad av KIR 2009-03-23 kl. 00:13.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in