Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-04, 05:10
  #6817
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CafeBojan
Testar med vad? Det går att ha både PIN och TPM på samma gång om du vill ha bästa möjliga säkerhet.

Testar att kolla så TPM fungerar som det ska göra, det jag ska testa. Aldrig behövt kryptera annat än HDD så vet inte varför OS disken är annorlunda...
Citera
2023-12-04, 08:43
  #6818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Testar att kolla så TPM fungerar som det ska göra, det jag ska testa. Aldrig behövt kryptera annat än HDD så vet inte varför OS disken är annorlunda...
Det borde den göra. Kör båda två på en gång som sagt. Det är säkrast.
Citera
2024-03-20, 15:31
  #6819
Medlem
carubis avatar
Hittade en gammal USB vars innehåll jag krypterade med TrueCrypt för många år sedan, men minns såklart inte lösenordet...

Finns det någon chans att TrueCrypt kommer knäckas så jag kan komma åt innehållet utan lösenord? Den sista releasen av TrueCrypt släpptes ju för 10 år sedan nu.
Citera
2024-03-20, 17:01
  #6820
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carubi
Hittade en gammal USB vars innehåll jag krypterade med TrueCrypt för många år sedan, men minns såklart inte lösenordet...

Finns det någon chans att TrueCrypt kommer knäckas så jag kan komma åt innehållet utan lösenord? Den sista releasen av TrueCrypt släpptes ju för 10 år sedan nu.
Själva krypteringsalgoritmerna är väl i princip dom samma så chansen att du skulle kunna hacka dig igenom dem är nog mycket liten om lösenordet bara är tillräckligt långt.
Citera
2024-03-20, 18:02
  #6821
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carubi
Hittade en gammal USB vars innehåll jag krypterade med TrueCrypt för många år sedan, men minns såklart inte lösenordet...

Finns det någon chans att TrueCrypt kommer knäckas så jag kan komma åt innehållet utan lösenord? Den sista releasen av TrueCrypt släpptes ju för 10 år sedan nu.

Så sent som 2019 kunde åtminstone inte svenska myndigheter knäcka TrueCrypt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback