Citat:
Ursprungligen postat av
bithax
Om man vet exakt vad scripten gör förståss. Man vill inte bli medlem av något ryskt botnet bara för att få en gratis office lixom. En nyckel kan ju vara fejk, men den kan i alla fall göra så mycket skada på din dator.
Jag som kör exakt en sådan server som scriptet kopplar upp sig mot, kan berätta vad det.
Office skickar en fråga till en MS-server "hej, är mitt serienummer äkta och giltigt?".
"Icke" säger MS-servern, och Office berättar det för dig, och hänvisar till en butik där du kan handla.
Scriptet, om det inte är nåt fulande med det (lite därför jag kör min egen vlmscd-server i docker), ger då svaret istället "jajamän, kör på bara". Sen kommer office att fråga med jämna mellanrum (180dagar?) om det fortfarande är ett giltigt serienummer man har. Samma grej har jag för att verifiera min windows-licens också.
Kort sagt, så kan du ersätta scriptet med 3 rader i kommandotolken (plus 3 för windows). Allt du behöver är en server som svarar, och gör det över tid. Ytterligare en orsak till jag kör min egen förövrigt.