Flashback bygger pepparkakshus!
2003-10-07, 21:33
Medlem
Le Saboteurs avatar
Någon mer än mig som älskar doften av öl på bastuagregatet!? Nybakat bröd.. Mumma!

Annars sitter en kall öl aldrig fel i bastun. Sak samma om det är folköl eller inte, de är lika goda ändå. Eller vad säger ni? Finns det nått bättre än en kall bira i bastun!?
Citera
2003-10-08, 15:48
Medlem
Erolds avatar
2 kalla är bättre en 1 kall...
Citera
2003-10-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Saboteur
Någon mer än mig som älskar doften av öl på bastuagregatet!? Nybakat bröd.. Mumma!

Annars sitter en kall öl aldrig fel i bastun. Sak samma om det är folköl eller inte, de är lika goda ändå. Eller vad säger ni? Finns det nått bättre än en kall bira i bastun!?

Bada bastu med kalla pilsner! Det är vad jag kallar finkultur.
Citera
2003-10-08, 17:50
Medlem
BTK Kivis avatar
finns inte nothing som är bättre
Citera
2003-10-08, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av master69
Bada bastu med kalla pilsner! Det är vad jag kallar finkultur.

Fint dé!

/BOoM!!
Citera
2003-10-08, 19:44
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Häller Le Saboteur alltså ut biran över själva aggregatet? Blir det inte kladdigt och otrevligt när man (förr eller senare) tvingas rengöra utrustningen? Låter aningen suspekt - det rör sig dessutom, vilket ju är betydligt värre, om slöseri av alldeles prima dricka - men man kanske borde testa någon gång! Jag har faktiskt (ur konstigt det än låter) aldrig druckit maltdryck inne i bastun. Ställer man flaskorna på kylning utanför dörren, eller hur går det till? Verkar lite besvärligt att behöva fly den härliga värmen varje gång man är sugen på mer. Hoho.
Citera
2003-10-08, 19:46
Medlem
%s avatar
Man har ju självklart flaskorna i en hink med kallt vatten inne i bastun.
Citera
2003-10-08, 19:48
Medlem
Killroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24-Hour.Tc.Dr.
Jag har faktiskt (ur konstigt det än låter) aldrig druckit maltdryck inne i bastun. Ställer man flaskorna på kylning utanför dörren, eller hur går det till? Verkar lite besvärligt att behöva fly den härliga värmen varje gång man är sugen på mer. Hoho.

Ta med en kylväska eller ishink (en stor sådan).
Citera
2003-10-08, 19:52
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Jaså, är det verkligen så enkelt? Jag trodde faktiskt inte att det skulle räcka med en vanlig kylväska eller ishink. Det brukar ju vara så helvetiskt stekhett inne i bastun när man har varit igång en stund - blir inte ölen varm i vilket fall som helst om man inte skyndar sig att dricka upp allting med en gång? Jävligt skum sak att diskutera, men frågar man inget får man ingenting veta!
Citera
2003-10-08, 20:25
Medlem
nonelesss avatar
jag tycker iaf att det är skönt att duscha ibland och då kan man bära in mer bärs.. och riktiga män öser självklart på vatten kontinuerligt så då behöver man ändå ut och hämta nytt ibland.. (vatten alltså)
Citera
2003-10-09, 14:50
Medlem
Le Saboteurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24-Hour.Tc.Dr.
Häller Le Saboteur alltså ut biran över själva aggregatet? Blir det inte kladdigt och otrevligt när man (förr eller senare) tvingas rengöra utrustningen? .

Nu fick jag det nog att låta som om det vore mycket öl som måste hällas på, men det e tricket. Det behövs nästan inget alls. Bara testat med stenar dock, kladdet försvinner när du häller på vatten efteråt. Kan låta lite suspekt. Men doften som uppkommer är helt underbar. Jag brukar förvara mina kalla i vattenhinken till bastun. Funkar bara fint!
Citera
2003-10-09, 18:13
Medlem
BTK Kivis avatar
1. Sätt vatten i skopan

2. Häll lite öl i det

3. Häll på stenarna

4. Häll en par skopor vatten på samma ställe

5. Öppna stora nigger-näsborrarna och känn på doften

6. Annars slår jag ihjäl dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera