• 1
  • 2
2009-03-24, 21:44
Bannlyst
Hejsan!

Ska köpa en breitlingklocka

Finns 3 st sidor på nätet som jag är sugen att köpa ifrån. Skilljer ungefär 7000 kr från att köpa den från en klockaffär och online.

Dessa sidor är det:

Klockgiganten

Uret.se

Watch on watches

Nån vänlig själ som vet vilken av dessa sidor som är seriösa?? Jag vill ju ha certifikat mm och inte ha nån stulen klocka mm

Mvh

Slader
Citera
2009-03-24, 21:58
Medlem
Jag hade satsat på en auktoriserad återförsäljare vilket ingen av de du nämner är. Eller vad sägs om följande leveransvillkor klippt från en av siterna:
"Leveranstiden är mellan 14 och 50 dagar"
Citera
2009-03-24, 22:03
Medlem
hagiss avatar
Hur vet du att det skiljer 7000:- ?

Har du varit hos en AD och pratat en stund med dem om saken?
Det är inte ovanligt att det slutgiltiga priset är bra mycket lägre än det ursprungliga.

Ofta är mellanskillnaden försumbar, med tanke på att garantier och sådant.

Får du några problem hos någon av onlineförsäljarna tror jag att du kan få ganska stora sådana.
Citera
2009-03-24, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagis
Hur vet du att det skiljer 7000:- ?

Har du varit hos en AD och pratat en stund med dem om saken?
Det är inte ovanligt att det slutgiltiga priset är bra mycket lägre än det ursprungliga.

Ofta är mellanskillnaden försumbar, med tanke på att garantier och sådant.

Får du några problem hos någon av onlineförsäljarna tror jag att du kan få ganska stora sådana.

Jo jag har kollat med återförsäljarbutikerna. Dom prutar max 2000 på klockan. så den är ca 7000 kr billigare online. Vore skoj att veta om någon har köpt en breitling från någon av dessa onlineföretag som jag nämde i min tråd.

Mvh

En förvirrad Slader
Citera
2009-03-24, 23:25
Medlem
M.Tsvangirais avatar
uret.se ger inte ett så seriöst intryck med tanke på hur slarvigt skriven informationstexten är:

Citera
2009-03-25, 00:35
Medlem
BridgeRocks avatar
Känns lite onödigt att köpa på nätet. Om man har tillräckligt med pengar så man kan kosta på sig en breitling så spelar nog inte den där skillnaden på 7 lax någon roll.
Citera
2009-03-25, 00:46
Medlem
locmans avatar
har själv handlat på klockgiganten ett par ggr, mycket nöjd med ur och service
Citera
2009-03-25, 00:49
Bannlyst
Har dem öppet köp? Isåfall kan du få den kontrollerad om du vill få reda på om det är real deal.
Citera
2009-03-25, 01:35
Medlem
EQUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbti
Har dem öppet köp? Isåfall kan du få den kontrollerad om du vill få reda på om det är real deal.

Första problemet med detta är att om vi nu antar att det är en "bluffbutik" så är de nog inte så känsliga med det där med öppet köp. Tror nämligen att öppet köp bland skojare inte är så vanligt.

Det andra problemet är alla dessa onlineklockförsäljare har haft sina hemsidor uppe väldigt länge. Om de vore en "bluff" skulle sidorna vara högst uppe i någon vecka innan polisanmälningarna börjar hagla. Se playzone? och kamerabutiken som skojade lite med kunderna.
Citera
2009-03-25, 05:27
Medlem
Angryrodents avatar
Klockgiganten

har haft tjafs med bortslipade serienummer men tror det var länge sedan.
Att du får hem klockorna tror jag inte blir nåra problem. Men själv skulle jag satsa på att försöka pruta ner lite mer hos AD.
Citera
2009-03-25, 05:33
Medlem
PEWPEWPEWs avatar
Köp klockjäveln hos en riktig återförsäljare!

Alla dessa trådar "ser den här fejk ut?" "vågar jag handla här?" "den här rolex klockan kostar 100 spänn är den riktig?"

Har man inte råd att köpa the real deal skit i det bara, folk kommer se att det är fejk. Om inte på själva klockan utan på dina tubsockor från inter sport.

Ne nu är jag full och ska sova!
Citera
2009-03-25, 12:26
Medlem
Du får säkert klockan du vill ha med boxar osv, men förmodligen med ostämplat cert och garantibevis. Blir det strul med klockan så kommer förmodligen ingen AD vilja hantera den, jag har haft problem med två Breitling klockor så dom är långt ifrån felfria..

Om jag vore dej så skulle jag nog satsa på att köpa en begagnad svensksåld klocka istället för en från någan av dessa grå-handlare. Då får du också förmodligen den betydligt billigare då Breitling har relativt dåligt andrahands-värde. Vad är det för modell som du är intresserad av?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in