2009-03-29, 13:46
Medlem
Hej,

Först tänkte jag fråga hur många arbetsdagar skatteverket räknar med när man gör reseavdrag ?

Och vad kan påföljderna bli tex om man räknar av för 1v extra ?
Citera
2009-03-29, 13:50
Medlem
BagareBengts avatar
Man granskar knappast privatpersoner som enbart gör bilavdrag så förbannat noga. Om du borde göra avdrag för säg 20k men gör för 40k så kanske de reagerar, annars skulle jag vilja påstå att man kan dra av för både en och sju veckor extra utan några som helst problem.

Men, varför mygla med sådana småsummor öht? Att riskera en framtida stenhård granskning för att tjäna ett par hundralappar är bara dumdristigt.
Senast redigerad av BagareBengt 2009-03-29 kl. 14:03.
Citera
2009-03-29, 14:10
Medlem
hur många arbetsdagar gör man på ett år ?
Citera
2009-03-29, 14:19
Medlem
BagareBengts avatar
Standard som man räknar på är 220.
Googla för helvete. http://www.google.com/search?client=...UTF-8&oe=UTF-8

Du behöver ju inte skarva på just antalet arbetade dagar, du kan skarva ett par extra kilometer i resväg också. Men som sagt, det är onödigt att skarva när det bara handlar om småsummor. I framtiden kanske du ska ge dig på avancerade avdrag och då är det dumt att vara punktmarkerad för dessa smågrejer idag.
Citera
2009-04-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chippen85
Hej,

Först tänkte jag fråga hur många arbetsdagar skatteverket räknar med när man gör reseavdrag ?

Och vad kan påföljderna bli tex om man räknar av för 1v extra ?

Jag försökte detta . Blev ej godkänd och fick lov att redovisa antal arbetade dagar med underskrift från arbetsgivaren, kontoutdrag från hela året + att jag skulle lämna in besiktningspapperna så dom kunde kolla mil mätaren.

Gjorde allt detta då kom dom fram till att jag var berättigad till 9000:- och inte 30 000:- som jag skrev.

Så med avdrag 8000:- blev det 1000:- kvar så 300:- fick jag avdrag på skatten YEAH!!

Detta år kommer jag inte bara dra till med nån siffra utan räkna lite på det innan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in